hee meiden, tja misschien is de vraag al eens gesteld maar kan niks terug vinden. Zijn er mensen die perineum olie van weleda gebruiken of gebruikt hebben. Dit zou tegen inscheuren zijn tijdens de bevalling. Of tja in ieder geval wat soepeler maken. Ik heb thuis dus zón flesje en vind het toch raar om te gebruiken, je moet het dus ook in je vagina gebruiken. Aangezien ik daar niet meer zo geweldig bij kan. haha. Maar was benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Ik gebruik ook zwangerschapsolie van weleda en die vind ik erg fijn voor de buik. alvast bedankt voor de reacties groetjes rensje
ik heb het een aantal keren grebruikt maar vond het niet echt fijn ruiken. Ik ben geknipt bij de bevalling (niet gescheurt) maar denk niet dat die olie er tegen geholpen heeft want er staat op het fesje dat je het rehelmatig moet gebruiken (heb het misschien de laatste ander halve week voor de bevalling 4 x gebruikt)
ik wilde het wel gaan gebruiken maar heb het niet gedaan. wist vantevoren dat ik dat elke dag gebruiken niet vol zou gaan houden. uiteindelijk maakte het niet uit want ik had maar 1 minuscuul scheurtje. (eerste kind)
Ik gebruik het inmiddels een week of 5 (vanaf week 34 of 35 mag je het gebruiken) en ik merk in ieder geval bij het masseren wel het verschil. Ik moet zeggen dat het de eerste keren even een gepruts is om uit te vogelen hoe je het gemakkelijkst kunt staan om het te doen. Ik sta met 1 voet op de verwarming en kan er dan wel bij. Er staat op het flesje 3/4 keer per week 5-10 minuten. Ik doe het wel 4 keer per week denk ik, maar zo lang houd ik het niet vol. Op internet vind je nog wel meer uitleg over de massage zelf en vond ik ook andere manieren (een minuut lang ergens duwen ofzo) om het soepeler te maken. Na een week of 2 merkte ik duidelijk het verschil dat het van binnen zachter voelde. Of het echt werkt weet ik nog niet. Hopelijk kom ik er snel achter!
Mijn schoonzusje was een trouwe gebruikster van de Weleda perineumolie, maar het heeft helaas niet mogen baten, ze had een bijna totaalruptuur.
Ik heb het gebruikt vanaf week 34 en ben met 37 weken bevallen. Zonder knip of scheur, geen hechtingen! Geen idee of het aan die olie heeft gelegen. Heb het trouwens niet echt zo zorgvuldig gemasseerd als in de bijsluiter staat maar gewoon erop gesmeerd
ik heb zelf geen ervaring, maar heb een boek gelezen, 'krijg nou tieten' van Claudia de Brei, (errrrg leuk trouwens, over haar eigen zwangerschap) zij heeft het wel gebruikt en had een subtotaal ruptuur.... heb toen bedacht, laat maar zitten....8)
Volgens mij voorkomt het ook niet echt zo'n enorme ruptuur. Eenmaal ingescheurd, scheurt het toch ook gemakkelijker verder lijkt me... Het is volgens mij meer om de kans op een scheur te verkleinen. Dat betekend nog niet dat het gebruik er van ook altijd inscheuren voorkomt. Het is echt weinig werk en ik verlaag graag alle kansen op een scheur in m'n doos
Volgens mijn VK helpt die olie helemaal niets! Je masseert namelijk alleen een heel klein stukje huid, dus als je scheurt hou je dat echt niet tegen. Bovendien gaat er zon kracht opstaan met bevallen, dat je kan smeren wat je wilt, maar ik denk dat het een kwestie van geluk hebben is.
heb het gekocht en 2x gebruikt ofzo,vond het zo een gedoe!elke keer smeren enzo.had me handen al vol aan het smeren van me aambeienzalf en had dus geen zin om ook nog eens 5 minuten me vagina te lopen masseren en je moet zelfs naar binnen enzo..nee bedankt! wel zonde was best duur als je het niet gebruikt!
jaaa maar wat nou als je ingeknipt wordt?? al dat smeren alsnog voor niks geweest maar ja gaan we maar niet vanuit dan
Ik heb het ook gekocht, maar gebruiken is een tweede ding Voel me er nogal ongemakkelijk bij, geen idee waarom. Denk ook niet dat het alles voorkomt, alleen wordt het daar beneden al wat soepeler dus kan het vergemakkelijkt allicht iets. Ga er toch maar mee door, en kreeg de tip van de VK het mee te nemen als het zover is. Hun gebruiken het namelijk regelmatig tijdens de bevalling.
Mijn VK hield trouwens tussen de persweeën door een paar keer een warme, natte doek tegen het perineum aan. Ze zei dat dat ook de kans op inscheuren verkleint. Als je VK dat niet uit zichzelf doet, kun je er altijd om vragen natuurlijk.