Hallo meiden, Morgenvroeg om 7 uur mag ik me in het ziekenhuis melden (mits geen spoedgevallen) om ingeleid te worden...spannend!!! Ze gaan bij mij beginnen met vaginaal gel in te brengen omdat mijn baarmoedermond nog niet verweekt is. (ik had vorige week ook nog geen ontsluiting) Nu vroeg ik mij eigenlijk af of hier nog meer moeders zijn die ingeleid zijn met een onrijpe baarmoedermond? En is jullie kindje die dag of de dag erna toch nog geboren? Of kan ik me gewoon beter op instellen dat dit een aantal dagen gaat duren en ik gewoon weer naar huis word gestuurd? Had uit een vorig topic al begrepen dat inleiden niet altijd direct succesvol hoeft te zijn maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit met een onrijpe baarmoedermond...wordt deze wel altijd rijp dmv het aanbrengen van die gel? Alle ervaringen/tips/suggesties zijn welkom!
Ik moest me op maandagochtend melden voor inleiden. zou ook met gel gebeuren en dan een infuus. op zaterdag had de vlos nog geprobeerd om de boel los te wriemelen maar dat haalde niets uit. de nacht van zondagavond kreeg ik ineens spontaan weeen en 's nachts braken m'n vliezen. dus het kan ook alsnog nog zelf beginnen. ik moest wel alsnog naar het ziekenhuis omdat het 42 weken was en het niet opschoot. dus daar om 5.00 uur aangekomen en ruggenprik gekregen. schoot na 2 uur nog niets op dus weeenopwekkers en 's avonds is ze geboren.
Ik zie niet hoelang je al in verwachting bent , maar hier mijn verhaal over mijn inleiding Week lang aan CTG scan vanwege minder leven voelen, na die week wilden ze geen risico nemen al zag alles er goed uit. met 38+5 wk werd ik ingeleid. Mocht me 8u melden in t ziekenhuis met tas vol spullen want kon wel 3dgn duren en moest blijven overnachten. Bij onderzoek 2dgn ervoor had ik nog niet eens 1cm ontsluiting dus idd de bedoeling was eerst gel inbrengen en dan kijken of t werkt zo niet herhalen. Maandagochtend 8u gemeld, 9u controle en had ineens 3 cm ontsluiting! ( ik voelde t die nacht al, beetje voorweeen en oprekking, dacht zenuwen en stress maar was dus ontsluiting ) dus gel was niet meer nodig , ze zei ik ga je vliezen doorprikken en voel je niet van.. ik dacht neeee wat nu !!! komt ze met een lange breinaald achtig iets tevoorschijn maar uiteindelijkk: je voelt echt niet als je rustig blijft ademhalen behalve t warme vruchtwater wat langs je benen blijft lopen Toen aan de scna om baby in de gaten te houden en bij 5cm ontsluiting trok ik t minder vanwege de weeenopwekkers en kreeg een infuus met een knopje dat ik mezelf pijnstilling mocht toedienen heeeerlijk hihihihi. Maar bij de 8 cm werd ik gek en hield die medicatie ook niet meer. Snel op potje geplast en terwijl ik nog op bed op t potje zat zei ik tegen het personeelslid: ik voel zo een druk trek t niet meer mag ik aub persen???!!! Ze zei als jij voelt dat t moet dan gewoon doen, ik dacht ow eindelijk! Nou gelijk de artsen en assistenten erbij ... 3x persen, 5 min en hij was er hahahaha. turbo bevalling dus! Dus 8u melden, 9.30u vliezen breken, 11.30u medicatie en 13.36u mannetje geboren na 3x persen binnen 5min nog net geen 3kg.( tijden kunnen wat afwijken, weet t niet precies meer) Placenta deed ff wat moeilijk dus na 15 min kwam die gelukkig ook, ik was niet uitgescheurd niets. Eten douchen aankleden en half 5 waren we weer thuis voor t avond eten hahahaha... Ik was echt in schok, had hele koffer mee voor 3dgn en zelfde middag nog met baby naar huis, moest t echt ff verwerken zo snel, makkelijk en minder pijnlijk asl eerste . Zag zooooo erg op tegen t inleiden en doe t niet graag hoor als t weer moet, maar viel me 200% mee! Maak jezelf niet bang, ontspannen goed op je ademhaling letten en heel veel succes alvast! Nog ff heb je je wondertje in je handen
Ik moest me op zondagmorgen melden, kreeg toen ook gel een keer 's morgens en een keer 's middags. Maandag hetzelfde verhaal. Dinsdagmorgen zijn vliezen gebruiken en dinsdagavond 1800 uur was ze er eindelijk.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen dames! @Snoopy82: ik ben morgen exact 41 weken zwanger! Stiekem hoop ik dat ik ook al wat ontsluiting heb maar daar ga ik niet van uit....nog geen enkel "voorteken" gehad hoor! Ben dus eens benieuwd of de gel effect gaat hebben....vind het heeeeel spannend!
Ik ben ook ingeleid. Ik was 39 weken zwanger en er was van onderen nog helemaal niets aan de hand. Om 7:00 uur kreeg ik een hormoonveter en om 21:27 is onze zoon geboren. Het was heel heftig door de weeënstorm. Dus als je denkt dat je niet meer kunt: niet te lang wachten met pijnbestrijding vragen, want voordat dat geregeld is ben je weer een hele poos verder. Ik heb ook een vacuüm verlossing en knip gehad, maar dat vond ik allemaal niet erg. Een heftige maar hele mooie ervaring...! Veel geluk, plezier en succes!!
Ik had een week voordat ik ingeleid werd ook nog geen ontsluiting oid, dus we (inclusief gyn) was er helemaal op voorbereid om de boel eerst week te moeten gaan maken. Ik heb de hele zwangerschap geen enkele harde buik oid gehad, geen enkel voorteken. Maar niets was minder waar op de dag dat ik ingeleid werd (bij 41w2d), ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben dus mijn vliezen konden gelijk gebroken worden. Dus er is nog hoop voor je! Succes in ieder geval!
Bij mij was met 38 weken besloten in te leiden wegens herhaaldelijk bloedverlies. Na 5 dagen en herhaaldelijk inbrengen van 'veter' en opvolgmiddelen was er nog 0,0 schot in mijn baarmoedermond. Daarom heb ik de optie 'afwachten of Keizersnee' gekregen. Ik heb toen voor een keizersnee gekozen. Ze hebben mijn zoontje, ondanks de keizersnee, uiteindelijk nóg vrij gewelddadig met de tang moeten halen. Hij wilde dus ondanks alles écht nog niet naar buiten komen... Ik heb in de week dat ik in het ZH lag meegemaakt dat mensen na inleiden letterlijk binnen een paar uur gingen bevallen, en bij anderen duurde het, net als bij mij, dagen. Het hangt dus helemaal van jouw eigen lichaam af... Dit alles was wel in Engeland. Ik heb hier van het forum begrepen dat ze in NL niet zo scheutig zijn met keizersneden. Héél veel succes met de bevalling trouwens!
Ik werd op maandag ingeleid en kreeg de gel 3x perdag uiteindelijk vrijdag om 16:07 is mn zoontje pas geboren
succes vandaag en misschien inderdaad nog de dagen erna maar dat hoop ik natuurlijk niet voor je! bij mijn dochter kreeg ik een hormoonveter..om 10 uur sochtends...om 22ur savonds alleen gerommel en veter er weer uit...om 23.55 braken mn vliezen en om 7.55 is Suze geboren ik hoop voor je dat het net zo gaat!
ooo 41 weken al zover kwam ik niet .... komt allemaal goed meid, ontspannen zoveel mogelijk, goed ademhalen overal bij en voor je t weet heb je je kleine in je armen. Ik wens je heeeeel veel sterkte en succes, you can do it! Wij mama's hebben superpower!
ik was 38.2wkn kreeg in de ochtend gel ingebracht.. kreeg veel weeen die weinig deden na 24uur had ik 3cm ontsluiting kreeg infuus en kreeg meer weeen maar bleef hangen op 4cm om 10 uur die ochtend nog steeds.. toen braken ze de vliezen en kreeg ik een weeenstorm.. die middag om iets over 12 is onze dochter toen geboren na een bevalling van 28uur. ik heb 2x pethedine prikken gekregen hielpen best goed ik heb die nacht nog wat kunnen slapen. wat je vaker hoort is dat je na het breken van de vliezen in een razendtempo gaat haha dus ik zou zeggen suc6 en vee lgeluk alvast met jullie kleine
Hoe is het gegaan? Hier duurde het 22,5 uur, maar de gel en ruggenprik waren de enige 2 dingen die goed werkten eigenlijk
hier met 38 weken 0.00000 nix nada.. gel ingebracht 3 keer, na een dag had ik nog geen 2 cm maar ze besloten toch de vliezen te breken want in de nacht had ik zeer abnormaal bloedverlies.. uiteindelijk is hij na 32 uur geboren
Hallo dames!!!! Ik ben op 22 december bevallen van een prachtige zoon! De hele bevalling duurde 14 uur en het resultaat was 52 cm en 4120 gram! Toen ik 's ochtends aankwam bleek ik toch al 2 cm ontsluiting te hebben (yes yes yes!!!! ) en hebben ze om 9 uur mijn vliezen gebroken. Ik vond de bevalling wel heftig en pijnlijk maar het resultaat is zeker alles waard!! Helaas heeft onze kleine wel een infectie opgelopen vlak na de bevalling dus hij moet nog een weekje in het ziekenhuis blijven met een antibioticakuurtje...... Maar hij doet het verder goed! Drinken gaat fantastisch en we kunnen ons geluk niet op! Iedereen heeele fijne kerstdagen gewenst!!
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Jammer dat ie een weekje in het ziekenhuis moet blijven, je had je de kraamweek vast anders voorgesteld. Nu maar alvast lekker genieten van de momenten samen!