Sinds gisteren is Sem (8 maanden oud) hangerig en aan het zeuren. Normaal de vrolijkheid zelve, alleen maar lachen. Nu is het jammeren en huilen, niet willen eten, flessen maar half, warm eten helemaal niet en brood ook niet. Op de opvang een luier met dunne poep gehad, en opeens knalrode billetjes met bultjes. Tot nu toe heeft hij nog nooit iets aan zijn billen gehad. Hij had altijd de mooiste egaalste babybillen die je je maar voor kunt stellen. Vanmorgen trof ik hem aan met een natte zurige slaapzak, natte zurige broek, romper vol poep Echt, het zat tot zin oksels! Waterdun geel, zurig met wat klontjes. Ook net weer erg dun en zuur, en nog steeds de uitslag. Zijn dat de spuitluiers? Zouden zijn tandjes komen? Hij heef verder geen koorts.
Ja dat komt door zijn tandjes. Komen z'n ondertandjes al door? Hie was het een regelrechte hel. Ik kan je aanraden om gelijk nadat hij heeft gepoept snel z'n billetjes te wassen en goed afdrogen. Laat het zo veel mogelijk luchten.
Ik zie en voel nog niks. Maar omdat hij moeilijk eet/drinkt maar geen koorts heeft denk ik aan zijn tandjes. Billetjes doen we altijd na t verschonen even droogdeppen met schone droge doek, tot nu toe heeft dat er altijd voor gezorgd dat hij nooit schrale of rode billen heeft gehad. Hoe lang kan het duren voordat het weer over is?
Er gaat een enorme griepgolf door Nederland, mijn zoontje is nu al 3 weken ziek (tussendoor paar goede gezonde dagen). En ja, dit is een echte spuitluier. Mijn zoontje vindt kapotte billen de billendoeken echt niet fijn, dan gebruik ik washandjes. Bij zo'n luier als wat jij beschrijft gaat hij onder de douche, dat vindt hij dan het fijnste. Sterkte in ieder geval. Tip: begin meteen met wassen, waarschijnlijk komen er nog meer luiers aan. Mijn zoontje had van de week een dag: 5 spuitluiers en 6x overgegeven. Dat was erg veel kleding/beddengoed. Je bent dan zo door je voorraad heen.
Kan een griepje zijn of tandjes. Hier ook weleens zomaar zo'n luier tussendoor en dan is het weer over. Wat betreft tandjes... Hier nu twee weken dunne poep, huilen, slecht eten en slapen. Wel koort, geen koorts, verhoging. Tand komt eraan, maar jeetje voordat hij er is en dit is nummer zeven. Iedere keer weer is hij er een week of drie door van slag. Zegt niks, sommige merken niks aan hun kindje.