De vraag zegt het al, welke maat luier hadden jullie in gebruik met 5 maand? Femke zit nu in maat 3, maar als ze poept zit het er telkens naast en zit haat hele broek en romper onder, de luiers maatje 3 passen nog prima, maar misschien wordt het tijd voor maatje 4. ( wat me nog erg groot lijkt) gr patje.
Ik ben nu net een week of 2 over naar maatje 4 met Stijn. Dus toen was hij 7 maanden. Ik vind het ook erg per merk verschillen hoe poep-proof de luiers zijn. En daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de dikte (of dunheid) van de poep. Ik gebruik overigens nu alleen nog maar pampers.
hier hetzelfde verhaal. Jesper heeft nu de 3 luiers van etos. Allerlei merken geprobeerd ivm de poep die idd overal langs leek te lopen. Dit gaat m.i. het beste met de luiers van de etos. Die vangen het meeste op. Soms komt het nog wel voor dat t eruit loopt en dat alles onder zit maar ja daar ontkom je niet aan denk ik als ik zie hoe dun Jesper zijn bv-poep is. Ik zou niet te snel grotere nemen, dan zijn vaak die been gaten weer groter en heb je ook weer meer kans dat t daaruit gaat lopen. Suc6 ermee, gewoon ff wat merken testen welke het fijnste zijn
Hier ook nummer 3 rond de 5 maanden, en ook van die ongelukjes. Vond de grotere maten pampers new baby het fijnst, omdat die naar mijn idee het best vloeibare poepjes opvingen. En dan nog zat ze soms tot haar nek onder de poep. Shit happens..
bedankt voor jullie reacties, nog weinig maatje 4 dus. Ik heb al van allerlei luiers geprobeerd, maar ze poept overal langs :-k
Mijn dochter is 4 maanden en ik gebruik nu sinds een paar weken maat 4. Ik gebruik pampers baby dry en ze had van de week nogal zachte ontlasting en t bleef gewoon in de luier en dat was met die newborn luiers wel anders. Als jouw dochter meer dan 7 kilo weegt kan je gewoon maat 4 nemen hoor.
Hier ook goede ervaringen met maatje 4 (volgens mij al met 3 maanden maar toen woog Ib ook al 8 kilo). Op het kdv doen ze nu (hij weegt nu 11 kilo) ook wel eens maatje 5 en dat gaat ook goed.
toen maatje 3 begon te lekken aan de zijkant overgestapt naar 4. sindsdien geen lekkages meer gebruik nu al bijna 2 maanden maat 4, dus toen hij 4 maandne was denk ik. maar wat anderen gebruiken zegt echt niks hoor. een lange slanke baby kan genoeg hebben aan 3, waar een lange iets minder slanke toch echt mt 4 nodig heeft.
Hier ook maatje 3...van zowel de Kruidvat als de Lidl...heb gelukkig nooit poepongeluktjes met deze luiers gehad
Denk dat ik toch maar eens een maatje 4 ga proberen vannacht voor het geval ze morgenochtend weer poepend wakker wordt! Ze weegt denk ik nu ongv. 7,5 kg, maar misschien ook al wel 8, geen idee, moeten over 2 weken naar het cb.
nou hier nog steeds maatje 3.. demi weegt volgens mij nog geen 7 kilo moet 13 dec weer naar het cb.. echt een smal meisje..was ook maar 2,5 kilo bij de geboorte dus ik kan nog een tijdje door met nr 3 denk ik
Maat 3 en Isabella is nu bijna 7 maanden. Ik ben echt heel erg tevreden over de aldi luiers. En kruidvat is ook wel ok. Andere luiers komen er hier niet in,
Hier nog steeds maatje 3. ik heb pampers en huggies geprobeerd. pampers valt kleiner uit dan huggies en dunne poep lekt ook eerder. wij zijn dus tot nu toe tevreden met maatje 3 van huggies en het kan nog wel een maandje zo doorgaan denk ik.