Welk aangeven of niet aangeven wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Als jij 100% zeker weet dat diegene fraudeert en de man in kwestie woont daar ook, dan zou ik het wel melden.
    Niet als diegene alleen op bezoek komt en geen huishouding vormt met haar. Maar dan moet je dat dus wel zeker weten.

En hoezo kinderen de dupe. Er zijn genoeg alleenstaanden of samenwonenden met kinderen, die het alleen van de bijstand moeten doen en geen dubbel salaris hebben. Overigens krijg je met een bijstand uitkering genoeg aan toeslagen dus kinderen hoeven niks tekort te komen.

P.s. melden kan ook altijd anoniem.

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik heb de schurft aan dit soort volk!
    ik ken iemand in onze omgeving die in soortgelijke situatie zit en heb tegen hun zelf gezegd dat ik het niet eerlijk vindt!
    wij werken knetter hard voor onze centen, kunnen net rondkomen en zij krijgen "alles" in de schoot geworpen!
    bah!
    maar ik geef hun niet aan.. ik ben ervan overtuigd dat ze uiteindelijk wel door de mand vallen...

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Als je het allemaal zeker weet zou ik het wel aangeven.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zou me er niet mee bemoeien.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Niet mee bemoeien!

Al hebben wij ook zo'n leuke overbuurvrouw...
    Ze vertelde me dat ze ziek is geworden in dr zwangerschap, en daarom nog steeds thuis is. Haar kind is ondertussen 11 jaar oud, en zij zelf zit nog steeds thuis. Ze zegt dat ze in de WAO zit, maar weet niet of ik het wel moet geloven. Dan krijg je toch ook herkeuring enzo? En het lijkt me niet dat ze nog steeds thuis zit vanwege die zwangerschap. ;)
    Het enige waar ze last van heeft is haar flinke overgewicht, maar ja, dat is niet zo gek als je hele dagen thuis zit, en je enige beweging naar een straat verderop is, waar je ouders wonen....

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Weet je wat vaak het mooie is van dit soort dingen.. Mensen vallen vanzelf een keer door de mand!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou mij er niet mee bemoeien. Als ze inderdaad frauderen komen ze zichzelf toch nog wel een keer tegen, slecht karma en zo. ;)

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoewel ik snap dat je het niet eerlijk vindt, zou ik ze toch absoluut niet aangeven. Ken je ook het verhaal dat achter de gesloten deuren daar afspeelt? Ik zou me er niet mee bemoeien iig, als hun het zo doen is dat hun zaak. Althans dat vind ik.
    Heb ook geen hekel aan de mensen die dit doen, ze zullen er vast hun redenen wel voor hebben :).

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een naar mens ben je dan als je tot zoiets in staat bent! je weet toch niet precies hoe dat daar zit of wel! wie weet heeft die vrouw wel een wajong of ziekte uitkering en dan MAG dat gewoon hoor.... niet te snel oordelen over mensen als je er niks vanaf weet!

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat goed joh! Dat jij dat allemaal zo kan zien.
    Misschien overwegen een carrière switch te maken en dokter of psychiater te worden!
    Sorry hoor maar goeie god wat kort door de bocht
    Misschien ben ik jou buurvrouw wel 5 jaar lang geweest. Ik was knetter depressief al zal de buitenwereld dat niet echt gezien hebben. En werd veelste dik door medicatie.
    En mn zonen zijn ook rond die leeftijd....goh...

on topic: Zolang je niet 90% zeker weet dat de vork echt zo in de steel zit zou ik me er niet mee bemoeien. Temeer omdat de kinderen er ook de dupe van worden en dit soort meldingen veel ellende kan veroorzaken.

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ben het eens met de meiden boven mij, die zeggen niet doen.
    Ooit komt het aan het licht, en ze moet zelf op haar gezicht gaan.
    Ik mag hopen dat de kinderen hier weinig tot niets van zullen merken, uiteindelijk, maar dat betwijfel ik.

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    kijk dit is dus precies waar ik een hekel aan heb,. Mensen die maar gaan oordelen op wat ze zelf denken, Wie zegt dat ze een bijstand heeft, Wie zegt dat hij bij haar woont? wie zegt dat zij toeslagen krijgt?

Dus nee ik zou het niet aangeven want je weet er het fijne niet van.. GRRR

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Jawel daar weet ik WEL het fijne van anders kom ik niet met zo'n topic aanzetten. mevr maakt er namelijk geen geheim van dat ze een bijstandsuitkering heeft en natuurlijk krijg je dan toeslagen daarnaast.
    en haar vriend maakt er ook geen geheim van en zijn auto staat er elke dag dus dat is niet zo moeilijk te bedenken

heb besloten het zelf niet aan te geven maar hoop wel dat een ander dit gaat doen hou niet van zulke mensen

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    hoho ik zeg niet dat ik het aangeef wil gewoon even meningen van anderen weten even beter lezen madam! of doe jij het stiekem ook ?

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als zij er zo mee te koop loopt dan komt het vast vanzelf wel een keer uit. Dus nee ik zou niks zeggen. Snap dat het klote is omdat er meer dan genoeg mensen niet rond kunnen komen ondanks dat ze zo hard werken. Dus kan me je gevoel van oneerlijkheid heel goed voorstellen.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    o je bent wel fel zeg.. allemachtig, punt 1 dan moet je in de openingspost dat al neerzetten,en punt 2 als het werkelijk zo zal zijn dan komt dat vanzelf wel uit. Maar veroordelen doe je wel snel zeg.. En dan ook nog durven zeggen dat ieman die reageert in het topic het misschien zelf wel doet? mag toch hopen dat dat een grapje is

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Je kunt wel zeggen; ik doe het niet, anders worden de kinderen daar misschien de dupe van. Maar sta eens stil bij het feit dat, als je dit door zou laten gaan, de kinderen er dan juist de dupe van worden? Die groeien dus nu op in een wereld waarin het normaal is de medemens te besodemieteren. Daar komt het toch op neer. Ze zullen getuigen zijn van iets wat niet zo leuk is, maar ze leren wel dat je niet zomaar alles ongestraft kunt doen. Dat is de andere kant van het verhaal.

Wanneer jij honderd procent zeker weet dat er sprake is van fraude, dan vind ik dat jij zelf verplicht bent om aangifte te doen. Wachten op een ander is natuurlijk makkelijker en veiliger.

Maar goed, gelukkig kunnen mensen ook nog met tussenwegen aan de gang. Heb je haar wel eens gevraagd waarom ze dit doet? En heb jij haar wel eens gevraagd of ze enig idee heeft wat dit met jou doet? Je kunt van te voren allerlei scenario's bedenken, maar het werkelijke verhaal zul je zelf moeten vertellen.

Dus wanneer jij het heel heel zeker weet en je stoort je hier aan, zoals je al aangaf volgens mij, vind ik het niet meer dan je plicht om er iets mee te doen. En dat hoeft niet meteen in uitersten te liggen. Er zijn ook nog tussenstapjes.

En zeggen dat iemand een naar mens is om hiervan aangifte te doen? Sorry hoor.. dan leef je kennelijk binnen je eigen vier muren waar het veilig is en heb je maling aan je medemens? Sterker nog; met deze opmerking doe je zelf precies dát wat je suggereert; je weet niet zeker hoe het zit voor die andere partij die hier de vraag stelt.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    En wat ik me dan nog even afvraag ook; als iedereen nou zegt "niet doen, het komt ooit aan het licht".. Hoe dan? Als iedereen zijn mond houdt?
    Per toeval? Dan kun je al heel wat jaren verder zijn en is de schade helemaal niet meer te overzien.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

* verkeerde topic :) *

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Lotte