In de afgelopen maanden waren wij nog in afwachting van de sleutel van ons nieuwe huis, dus kon ik niet veel meer dan alleen een boel spulletjes verzamelen. Ik wilde pas gaan wassen, zodra ik de kleertjes ook in de kast kon leggen.. Dit heuglijke moment is nu aangebroken - wat een leuk gezicht, die kleine kleertjes aan m'n wasrek! - en ik vraag me opeens het volgende af: Bij knuffeltjes ed wordt mij steeds geadviseerd om de waslabeltjes eraf te knippen. Hoe zit dit met kleertjes? En wat ik nóg liever wil weten: met hydrofielen? Ik kan me van vroeger herinneren, dat mijn moeder eens een kaartje uit mijn shirt knipte.. Ik werd gek van het gekriebel en geïrriteer wat ik daarna had (stond nog een randje in)! Daarom zou ik dat zelf met kleertjes niet zo snel doen.. Maar die hydrofielen dan?!
Nee hoor, nergens voor nodig! Hooguit even voelen of ze goed vast zitten. Baby's zijn vaak juist gek op labeltjes
Ik haal ze er wel uit als ze stug en hard voelen. Maar dan met een tornmesje zodat er geen kriebelrandje overblijft. Ook alleen met rompertjes en mutsjes. De rest blijft gewoon zitten.
Normaal gesproken knip ik ze er niet uit.. Soms als ze op een rare plek zitten dan haal ik ze eruit.. Bij knuffels kun je ook de labels doorknippen, zodat het geen lusje meer is. Dan is het gevaar voor het om de vingers draaien ook weg..
Ik laat ze ook gewoon zitten, behalve als het echt van die enorme dingen zijn. In kleertjes van Kiabi zitten vaak labels van een centimeter of 10. Beetje too much, vind ik dat
ik heb nog nooit 1 labeltje verwijderd omdat "het moest" enige wat ik wel deed als er een 20cm lang labeltje aan het shirtje ofzo zat. dan is het gewoon vervelend (of stak eruit) mijn hydrofiel doeken hebben overigens geen labels bedenk ik me net.
Ik denk dat het verwijderen van waslabeltjes bij knuffels er mee te maken heeft dat ze misschien los kunnen laten als je kindje er zonder toezicht op sabbelt of aan trekt. De rest kan dus gewoon blijven zitten lijkt me.
Zachte labels; lekker laten zitten. Harde labels (bijna plastic-achtig soms!); heel nauwkeurig verwijderen, anders irriteren ze nog. En ik hou ik m'n achterhoofd: wat mij zou irriteren doe ik haar ook niet aan. Labels van hydrofielen? Maak ik me niet eens druk om, merk je niks van! Al gebruik ik ze gek genoeg altijd leidraad voor het opvouwen zodat ze allemaal gelijk opgevouwen zijn (dwangmatig? ) voor de rest heb ik daarbij nog nooit gedacht 'goh wat zit dat labeltje in de weg' Knuffels; sowieso eraf. Een label is niet meegenomen in de test of het kwalitatief goed speelgoed is, dus weg ermee.
Ik doe het ook idd als ze prikken. Maar bij de kleertjes van name-it hangen altijd zulke lange labels aan niet normaal. Die haal ik er standaard af
Ik knip nooit ergens de labels uit. Alleen als ze lelijk zichtbaar zijn of hinderlijk in de weg zitten. Maar dat is bijna nooit. Mijn dochtertje is juist altijd aan het zoeken naar labeltjes aan doeken en knuffels.
aan knuffels laat ik ze juist zitten want daar komt een telefoonnummer op zodra ze ze overal mee naar toe nemen en in kleding alleen als het storend is, maar eigenlijk bijna nooit