koortslip

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chantallie24, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    hallo allemaal!

Voor bijna 2 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon met een zwangerschapsduur van 34 weken 1 dag. Nu is het zo dat ik vandaag erachter kwam dat ik een koortslip heb. Hij is nog niet open. Meteen zovirax gehaald en in het ziekenhuis met een mondkapje enz opgelopen en handen elke keer gewassen. Hij krijgt wel moedermelk. Is het erg gevaarlijk? Ik maak me best wel zorgen namelijk.

Groetjes Chantal

2. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet. Misschien in het ZKH even na vragen als je er weer bent.
    Gefeliciteerd trouwens met jullie zoon?

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik schoot ook even in de paniek toen ik koortstlip kreeg en mijn dochtertje een week oud was.. De lactatiekundige stelde me redelijk gerust, je kindje heeft antistoffen tegen JOUW koortslipvirus en aangezien je borstvoeding geeft, krijgt hij deze ook binnen..

Je moet de hygieneregels gewoon in acht nemen, handen wassen, niet knuffelen.. Je kunt op je koortslip ook van die pads doen (weet even niet hoe ze heten), dan is er minder besmettingsgevaar..

En bij twijfel inderdaad even overleggen met de kinderarts..

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    gisteren had ik op 3 plekken erg droge lippen...dacht ik want vanochtend was het een soort van koortslip! heel raar want het is niet zoals anders...maar nu heb ik m'n kleintje wel op wangetjes en buikje gekust hihi! maar dat was voor ik het ontdekte...ik geef volledige bv...ik hoop niet dat hij het nu dus ook krijgt??!!

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik heb laast voor het eerst koortslip gehad en herkende de klachten niet, dacht dat het een sneetje was wat niet goed wou helen.Tot dat mijn moeder zij hey volgens mij is dat koortslip.(ze heeft heel vaak last van koortslip) Had het aan de hoek van mijn mond. Ik shrok mij rot want heb Renske voor die tijd lekker geknuft en kusjes gegeven. Toen ik het wist meteen gestopt met knuffen en kusje en iedere x als ik haar moest verzorgen opakken handen wassen. Flesje maken handen wassen etc...Gelukkig heeft ze niets gekregen! Heb de zalf al in huis voor het geval dat;)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is vooral gevaarlijk zolang er vocht uit het blaasje komt.

Momenteel gebruik ik zelf niets tegen koortsuitslag, heelt het bij mij sneller dan waneer ik Zovirax of Compeed patches gebruik. Zodra ik ga smeren oid dan wordt het bij mij juist nog veel erger en duurt het herstel veel langer (raar maar waar :( )

Zodra ons kleintje op de wereld is, dan wordt er in eerste instantie een voorraadje patches ingeslagen. Overdag met patch en dan savonds en snachts bij voorkeur zonder die dingen... dan kan het aan de lucht drogen.

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben het met hopmarjanneke eens,dat koortslippen gevaarlijk zijn voor baby's

Ik heb helaas de virus ook.Ik heb het met de 2e tot nu toe niet gehad.De oudste weet het nu en zegt dan ook:"mama heeft een vieze koortslip,dus ik mag haar geen kus geven.Oplossing is dan handkusjes terug geven.

Op de speelzaal,waar ik vrijwilliger ben,moeten we ze met compeed afplakken,zijn de koortslippen te groot,dan moeten we ons ziek/afmelden

8. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep ook hier heel af en toe een koortslip, 2 weken geleden had ik er ook een. En ik houdt er gewoon rekening mee dat het levensgevaarlijk is, als een kindje besmet raakt en zich er nog niet tegen kan weren kunnen ze daar blijvende schade aan overhouden. Er wordt niet voor niets gewaarschuwd.
    Maar gewoon de hygiene regels in acht nemen en afplakken met het een of ander (pleister o.i.d) ik gebruikte de blarenpleisters van Compeed speciaal voor op je lip. Werkt bij mij super!! Geen kusjes geven en vooral bij die graaiende handjes uit de buurt blijven met je gezicht!

Deel Deze Pagina