Ben nu bijna 2 jaar in het bezit van een Britax Max Way autostoeltje. Hoewel ik er heel blij mee ben, neemt hij heel veel ruimte in in onze Focus SW. Ons tweede kindje is bijna toe aan een nieuwe stoel en wil hem eigenlijk ook achterwaarts vervoeren. Maar is er een stoel die compacter is dan de Max Way? Hij komt achter de bestuurder te staan, vandaar dat er echt meer ruimte nodig is. Ik zag de Multi Tech 2, is dat wat?
Rear Facing Car Seats Vehicle Compatibility Ik vond dit wel een handig overzicht, misschien helpt dit om gerichter te gaan passen.
Hej! De Britax hi-way is net iets compacter ALS de Max-way, maar is net iets korter in de rug als de max-way, maar ook plus getest en tot 25kg. Stoel neemt ongeveer net zoveel ruimte in als een cabriofix op base. Axkid minikid kan ook een optie zijn, plus getest, 25kg en een van de langste in de rug (samen met max-way en two-way). Het ligt een beetje aan de auto en vorming van de achterbank welke stoel het minst ruimte in neemt. Dus probeer even te passen dan zie je wat het beste past voor jullie eisen. Anders heb je als isofix stoel de maxi-cosi pearl en de nieuwe Besafe modulair die erg weinig ruimte innemen (i-size), besafe geeft stuk meer beenruimte als de pearl. Isofix tot 18kg, beiden tot 105cm. Is je kindje daar achterwaarts uitgegroeid kan ze daarna in de max-way tot ca 1.18m als grote broer/zus daar uit gegroeid is. Succes!