ADD bij een kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door amber1978, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Heeft er iemand hier ervaring met ADD bij een kleuter.

Mijn dochter van 5 jaar heeft ws ADD. Ik ben heel benieuwd naar mensen die daar ervaring mee hebben.
    Hoe gaat het op school ? Langer kleuteren of juist niet ?

Alvast bedankt

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    huh? Ik dacht dat ADD nog helemaal niet op deze leeftijd vastgesteld kon worden. Hebben ze het daadwerkelijk zo gezegd of gaat het om kenmerken van?
    Dit voegt natuurlijk niets toe aan je vraag, maar toch.
    Extra kleuteren, dat hangt ook van de prestaties af natuurlijk. Welke maand is zij geboren?

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    ik zie nu net dat je het hebt over waarschijnlijk ADD.
    Wie heeft je dit verteld? Is dit gezegd door de school of door bijvoorbeeld een aan school verbonden psycholoog?

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    @mamamarin

Het is nog niet vastgestelt dat ze add heeft. ze is geboren in aug 2003.
    Op de basisschool hebben ze vermoedens naar ons toegespeeld. een familie lid die orthopedagoog is heeft ook haar vermoedens uitgesproken.
    Verder werk ik zelf in het onderwijs met cluster 4 leerlingen en heb dus wel wat ervaring. Ik weet dat dit pas vanaf een jaar of 7 vastgestelt kan worden.

Maar mijn dochter Lieke heeft flink wat kenmerken van ADD. Geen hyperactiviteit. Maar omdat ze nu ruim 1,5 jaar gekleutert heeft willen we een verstandige keuze maken met betrekking op de doorstroom naar groep 3. Ze heeft een normale intelligentie. (getest door school en orthopedagoog)
    Ze heeft wel interesse in letters en cijfers. Ze schrijft haar naam en andere kleine woordjes. En ook tellen kan ze prima.
    Alleen ze snapt de taken van de juf vaak niet, of is afgeleid waardoor ze haar werkjes niet afmaakt. Heel erg begaan met anderen maar vergeet zichzelf daardoor. Heel erg verlegen. Verkrampt wanneer ze iets in een kring of grote groep moet doen. Durft nieuwe dingen vaak niet.

Ze speelt wel erg leuk met kindjes, maakt makkelijk vriendjes maar vind het tonen van emoties vaak moeilijk. Ze is heel introvert.

Vanmiddag hebben we een gesprek op school gehad met de juf en onze zorgen daar maar weer weg gelegd.
    Ze gaan via school extra begeleiding geven en wij gaan naar de huisarts om te kijken wat onze mogelijkheden zijn

Iemand nog tips voor ons ?

Deel Deze Pagina