Wel of geen aerosleep?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evaatje, 3 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb vandeweek het matrasje en het beddengoed gekocht, ben nu nog in dubio of we een aerosleep moeten kopen...

    Hebben jullie er een gekocht en wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wij hebben het wel gekocht. de kraamhulp zij dat het onzin is. ik weet het niet, maar gebruik het nog steeds en voel me er zelf prettig bij.
     
  3. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wij hebben het niet gedaan omdat het bij veel kraamverenigingen wordt afgekeurd.
     
  4. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Weet je ook waarom ze het afkeuren?
     
  5. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik heb hem ook niet.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij wel, onze kraamverzorgster had er niks op tegen hoor, (onze schoonmoeder).. En als t niet goed of niet veilig was, verkochten ze t vast niet ;) . Wij voelen ons r n stuk geruster op.
     
  7. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb ook wekenlang getwijfeld, maar toen ik uiteindelijk alles in huis ging halen, hebben we toch een aerosleep gekocht voor de wieg.
    Mijn man had als kind zijnde exceem en ook last van astmatische bronchitis.
    Ons kindje komt de eerste maanden in een wiegje te liggen (o.a. vanwege borstvoeding) en dan kunnen we even bekijken of de aerosleep goed gaat bevallen. Na 3 maanden weet je of je kindje exceem of astma/bronchitis heeft en weten we ook of we voor het ledikant een aerosleep gaan aanschaffen.
    Ook als je kindje per ongeluk op zijn buik terecht komt, dan kan het gewoon nog ademen door de bovenlaag, dat geeft me toch een gerust gevoel!

    De kraamzorgcentra keuren het product niet af, alleen weten ze zelf nog niet helemaal hoe ze er mee om moeten gaan.
    Wat handig is om te weten, je hebt geen bedzeiltje nodig (losse bedzeiltjes worden vaak afgeraden door kraamzorg) en je kunt beter wel aerosleep-hoeslakens aanschaffen.

    Manier van opmaken: bedbodem, eventueel matrasbeschermer, gewone matras, molton hoeslaken, aerosleep-matras en aerosleep-hoeslaken.

    Groetjes Saskia
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    @ saskia, je hoeft geen molton te gebruiken tussen je matras en de aerosleep, de aerosleep is waterdicht en je matras blijft dus schoon.

    maarre onze kraamhulp vond het juist perfect dat we aerosleep hebben.

    Ik ben zelf astmapatient, en daarbij heb ik mijn broertje verloren aan wiegendood, dus wilde alles eraan doen om het risico te verkleinen. Ik voel me er heel prettig bij! Zeker als Dano straks kan omrollen en op zijn buikje kan draaien.
     
  9. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    @ Angel Eyes, sorry ik was het woordje 'eventueel' vergeten :D
    Ikzelf ga het wel gebruiken, omdat ik een ovale matras (37x70) in de wieg heb en een aerosleep 40x80 dus ik moet de randen/hoeken een beetje omvouwen.
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    oww op die manier okej ;)
     
  11. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Wij hebben hem ook, ik hoor er veel goede verhalen over. Naar mijn weten wordt hij niet afgeraden.

    Amber
     
  12. jetteke

    jetteke Bekend lid

    21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben hem wel gekocht, met wel grote twijfel of het daadwerkelijk helpt.
    Ze doen natuurlijk wel gewoon een beroep op een van je grote angsten: wiegendood. Dat wil je hoe dan ook voorkomen dus dan neem je het, ook al heb je twijfels. Niemand kan ook met zekerheid zeggen dat het wel of niet helpt.
    Daar kwam bij dat babydump een aanbieding had samen met de matras en dat aerosleep nog andere voordelen heeft zoals het niet nodig hebben van een bedzeiltje....
     
  13. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Je wilt er inderdaad alles aan doen om wiegendood te voorkomen daarom neig ik er ook erg naar om de aerosleep te kopen.

    Je hebt dan dus alleen de aerosleep + hoes op je matrasje liggen en dan je beddengoed?
     
  14. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Wij zaten ook dubio....Echter toch niet gedaan, omdat de meeste matrasjes (die van ons dus ook) als beschermd zijn voor enge dingen, en dus altijd al lucht doorlatend zijn....
     
  15. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    Wij hebben er 1 voor in de cosi want die kleintje kunnen behoorlijk zweten in de cosi.
    En hij bevalt prima!
     
  16. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Evaatje, je hebt inderdaad alleen de aerosleep-matrasoplegger en aerosleep-hoeslaken nodig. Daarboven kun je dan gewoon een laken met deken of een slaapzak gebruiken.

    Claudia, ik weet niet of je het getest hebt, maar als je met je mond op een normaal matras gaat liggen, dan kun je niet echt goed doorademen hoor. Met een aerosleep wel, dat is een van de redenen dat ik toch een aerosleep heb gehaald.
     
  17. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Heb net de aerosleep gekocht met het bijbehorende hoeslaken. In de winkel vertelde ze dat daar geen lanken overheen hoeft. Doen jullie dat wel?
     
  18. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik heb ook een aerosleep matrasbeschermer maar niet een hoeslaken. Ik gebruik een jersey hoeslaken er overheen want ik had gelezen dat dat ook kon. Als ik het test kan Fleur er prima doorheen ademen.

    Groetjes, marijn
     
  19. Kris80

    Kris80 Lid

    9 mei 2007
    68
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Voor mijn zoontje (nu 1,5) hebben wij destijds ook een aerosleep gekocht. Hij is een buikslaper en drukte daarbij zijn gezicht in de matras...doodeng. de aerosleep bevalt echt super goed! Het geeft mij in ieder geval een erg gerust gevoel. Ik kan het dus aan iedereen aanraden. En het matrasje is ook nog eens makkeljk te wassen en te drogen! Ik gebruik wel de speciale lakentjes, en mijn zoontje ligt gewoon in een slaapzak.
    Groetjes Krista
     
  20. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Evaatje, wat bedoel je met lanken? Normaal heb je een matrasbeschermer op de lattenbodem, daarboven een gewoon matras, dan eventueel een molton hoeslaken, dan de aerosleep-matras en daarboven de aerosleep-hoeslaken. En dan het gewone beddengoed om onder te slapen, zoals laken/deken of slaapzak.

    Marijntje, op de site van aerosleep staat dat ze aanraden om tot het eerste jaar gewoon wel een aerosleep-hoeslaken te gebruiken voor een optimaal resultaat. Een normaal hoeslaken (jersey of katoen of wat dan ook) heeft toch kleinere openingen als de hoeslaken van aerosleep zelf.

    Groetjes Saskia
     

Deel Deze Pagina