minder voelen schoppen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavd, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    heey

ik ben nu 25 week zwanger en voelde gister de baby helemaal niet meer heb de verloskundige gebeld en die is langs geweest om het hartje te luisteren en die was helemaal goed, vandaag voel ik de baby echt heel weinig hebben meer dit gehad? maak me eigenlijk best wel zorgen:)

2. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Heb ik ook gehad. En momenteel voel ik het zoveel dat het soms wel een beetje minder mag ;) Ik heb het toen ook rond de 20 a 25 wkn de gyn gevraagd of het kon komen dat kindje naar binnen lag met ledemaatjes. En dat was een plausibele verklaring volgens hem, ook kan het schelen als je de placenta aan de voorkant hebt zitten, als kindje dan net met ledemaatjes daarachter zit voel je ook minder. Lijkt me dus niet direct verontrustend. Zeker omdat de hartslag goed was.

3. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    mijn placenta zit ook aan de voorkant. maar ze had het over dat het niet langer dan 1/2 dagen moest duren? zo heel weinig tot niet voelen

4. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    @nmama: als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen. Heb ik bij de eerste ook wel keer gedaan. Kwam op zaterdagavond bij vk: alles goed. Ze reageerde toen erg aardig, dat ik beter paar keer voor niets kon komen dan mij ongerust maken. Dat is voor jou en de kleine ook niet goed.
    Helpt het misschien als je zelf wat (zachtjes natuurlijk) tegen je buik port? Ik kan de kleine dan soms wel in actie brengen ;)

5. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    normaal gesproken helpt dat wel als ik zachtjes duw dan reageert ie maar nu dus helemaal niks gister ook al niet..of hij ligt net andere kant op dat ik het niet voel ofzo? ik weet het eigenlijk niet. de verloskundige zei dat die wel aan het bewegen was gister toen ze hartje ging luisteren door dat het apparaat af en toe stoorde

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    je hoeft bij 25 eken ook nog niet elke dag te voelen hoor, pas vanaf 28 weken moet je ze elke dag wel minstens 6x gevoeld hebben..

ik had trouwens rond 25 weken ook een rustig weekje, meestalzitten ze dan ineen groeispurtje;) niksom je druk over te makenmeiss, maaar als je het gewoon echtniet vertrouwd direct bellen!!!

7. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    Ja weet ik maar best raar als je het vanaf 18 week al elke dag voelt en nu ineens niet. maar ik wacht het wel even af. bedankt voor jullie reactie's:)

8. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    Als je de baby trouwens wel af en toe voelt schoppen maar veeeel zachter ( dan eerst ) maakt dat dan iets uit?

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    als je 'm minder hard voelt schoppen maakt niet uit ;)

10. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    hoi nmama!

ik herken jouw verhaal..
    ben nu ook 25 weekjes en heb precies hetzelfde.
    minder voelen en ook een doffer gevoel..
    bij mij ligt de placenta aan de voorkant..maar voorheen voelde ik de schopjes wel veel beter.
    meestal savonds voel ik haar wel bewegen terwijl het voorheen de hele dag doorging..
    mijn vk zegt zolang ik dagelijk nog iets voel is er niks aan de hand!

Liefs

11. bamaca

bamaca Lid

2 nov 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen de 23 en 28 weken zou je kindje een groeispurt maken. Dan voel je hem ook veel minder. Hij heeft dan veel energie nodig. Vk heeft dat duidelijk aan ons uitgelegd. Wat niet inhoud dat als je je kleintje wel voelt, hij niet groeit ;)
    Hier voelde ik hem vanaf 17 weken veel en duidelijk, en in de periode waar jij nu zit soms echt niet. Na ongeveer week 28 was hij weer duidelijk aanwezig.
    Af en toe rustig op bed gaan liggen en je buik in masseren en je even met je handen goed concentreren wil soms wel een schopje opwekken.

Succes

12. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Mijn placenta lag bij mn vorige zwangerschap ook aan de voorkant..
    Ik voelde het eigenlijk altijd zachtjes behalve als ik op bed ging liggen..
    Als je plat ligt voel je het dan nog bijna niet??
    Maar anders extra laten controleren in het ziekenhuis heb ik ook een paar keer gedaan als ik het echt niet vertrouwde..

Deel Deze Pagina