welk anticonceptiemiddel gebruiken jullie? (of gaan jullie gebruiken)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welk anticonceptiemiddel gebruiken jullie?

1. cerazette

2. nuvaring

3. mirena

4. prikpil

5. anders, namelijk .. ?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

als je nog niet ongesteld bent geweest na je bevalling, kun je wel vruchtbaar zijn; dat ben je nl zo'n 2 weken vóór je menstruatie. oftewel: "we gebruiken niks omdat ik toch nog niet ongesteld ben geweest" is niet zo'n heel verstandige methode.

cerazette lijkt me wel oke, maar zelf ging ik liever voor de mirena - hoef ik er tenminste niet aan te denken om de pil te slikken.

2. Alita

Alita Niet meer actief

cerazette...bij eerste keer gebruikt en nu weer...ik ben bij de eerste keer ook niet meer ongi geweest en hoop dit nu ook hahaha..

Trouwens bedenk me net dat ik m nog moet slikken vandaag...aaahhhh

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga nooit meer aan de pil, de osteopaat heeft echt zo ontzettend veel troep bij m'n lever weg moeten masseren, en ik werd er zo ziek van, elke stopweek!

Wij gebruikten condooms, en als prulletje nummer twee er is, gaat manlief onder het mes :D

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    microgynon 30

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook condooms. Ik wil nog wel een derde (vriendje denkt nog ;)). Daarna wil ik wel graag iets makkelijkers dan condooms/pil maar daar heb ik nog niet over nagedacht..

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben ook nog aan het twijfelen.
    Wil niet meer aan de pil, omdat ik daar hevige migraine van krijg. Dus ik neig nu naar de mirena-spiraal, maar vind het ook wel erg eng omdat je er toch ook wel negatieve verhalen over hoort.

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb van de week de cerazette gehaald..maare wanneer moet je daar mee beginnen eigenlijk? dat kan toch nu ook al (6 weken na bevalling)

8. Alita

Alita Niet meer actief

@Silly ik ben gewoon begonnen hoor 3 weken geleden....is ie wel niet gelijk veilig de eerste week meen ik....
    Ze zeggen beter een ongi afwachten maar ik geef bv en vorige keer werd ik pas na een jaar ongi, dus daar ga ik niet op wachten hahaha

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste 6 maanden LAM, daarna gecombineerd met NFP.
    Ik voel altijd mijn eisprong goed, dus toen bij beide kinderen na 21 maanden de cyclus op gang kwam wist ik 2 weken van te voren dat ik ongesteld zou gaan worden. Ken mijn vruchtbare dagen, en dan is het een kwestie van aankijken hoe we het dan aanpakken. Hoofdpijn of hoedje :)

In elk geval geen pil. Ik ben er van overtuigd dat het niet goed kan zijn jarenlang kunstmatige hormonen te slikken, trouwens ik heb ook helemaal geen zin om elke dag een medicijn te slikken terwijl ik niet ziek ben. Ben nu 15 jaar pilloos, en voel me er stukken gezonder onder.

10. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Koperspiraaltje ivm slechte verhalen mirena en teruglopende melkproductie

Deel Deze Pagina