wil in oktober zwanger worden wanneer stoppen met de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ilayda, 14 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    hoi meiden,

had een vraagje wil in oktober zwanger worden, lijkt me prachtig om in de zomer te bevallen en heb er ook andere redenen er voor.

ik slikte de pil in 2003 ben in 2004 gestopt. 2005 weer begonnen.
    dus slik ik niet zo lang de pil.

wanneer is het beter om te stoppen met de pil zodat me lichaam kan ontpillen en dat we het in oktober kunnen proberen?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je zou in het begin van het nieuwe jaar al stoppen met de pil en dan verlopig nog condooms gebruiken. tegen de tijd dat je wilt beginnen is alle rotzooi van de pil zeker uit je lijf. helaas het je het zwanger worden niet voor het zeggen maar goed dat begrijp je zelf ook wel, je kunt wel willen bevallen in de zomer maar of het lukt ligt toch echt aan verschillende factoren. eventueel zou je dan voor een baby kunnen gaan wannneer je denkt dat je er aan toe bent.

ik was met de 1e uitgeteld in februari 07 en was met de pil gestopt december 05 (dit werd een miskraam)
    daarna uitgerekend op 18 september 07 en begonne in augustus 06 en hoefde toen dus niet meer te ontpillen.

succes

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Oef dat beeld zou ik maar bij stellen. je kan echt niet bepalen of je in oktober zwanger wordt hoor ;)

Maar goed, stoppen met de pil kan altijd, als je je cyclus een beetje op orde wil hebben raad ik je aan een paar maanden van te voren te stoppen.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik ben in oktober 2006 gestopt met de pil om even mijn cyclus op gang te laten komen. In november en december ben ik nog ongesteld geworden, waarna we de condooms opzij hebben gelaten. Ik heb het geluk gehad dat ik gelijk in de eerste ronde zwanger ben geraakt, dus in januari 2007 had ik eebn positieve test en 2 maanden geleden ben ik bevallen van ons eerste kindje.

Het probleem is dat je niet weet of je gelijk de eerste ronde zwanger raak. Gemiddeld duurt het 6 maanden, maar sommigen zijn dus al gelijk zwanger en anderen hebben pas na een jaar een positieve test.

Stel je voor dat je in juli/augustus 2009 wilt bevallen. Dan zou je in oktober/november 2008 zwanger moeten raken. Ik zou er even rekening mee houden dat het ongeveer een half jaar duurt, dan zou je vanaf april/mei moeten proberen. Maarja, met het risico dat je gelijk zwanger raakt en al in januari/februari gaat bevallen. Of dat je er langer over doet en pas eind 2009 of later ga bevallen.

Ik zou in ieder geval wel 3 maanden vantevoren stoppen met de pil om je cyclus op gang te laten komen. Na 3 cyclussen heb je een beetje het idee hoe je lichaam in elkaar zit, erg handig voor als je ervoor wilt gaan. Dan weet je ongeveer wanneer je vruchtbare dagen zijn.

Groetjes Saskia

5. ilayda, ik denk niet dat je het zo kan plannen. tenminste, als het aan ons had gelegen, had ik vorig jaar al een babytje gehad, maar ik ben nog steeds niet zwanger.

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Een zwangerschap kan je niet plannen. Je kan rekenen op gemiddeld een wachttijd van 6 maanden tot een jaar.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je kunt het echt niet zo plannen hoor! Ik denk wel dat het verstandig is om je lichaam te laten ontpillen en in de tussentijd condooms te gebruiken.

Pim

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als je heel graag direct op een bep. tijd zwanger wil worden, kan je beter een jaar van tevoren stoppen met de pil, ontpillen duurt nl. max. ong. een jaar.
    Maar ik zou me er niet teveel op vastpinnen. Je kunt echt niet plannen wanneer je zwanger wordt. Het is dan een kwestie van hopen, net zo goed als de andere meiden hier iedere maand hopen op een zwangerschap...

9. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    zwanger worden is niet te plannen , het blijft een groot cadeau als je het wordt!
    Je kan een wens hebben voor een jaar, maar voor een bepaalde maand is wel erg naief.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou nu alvast stoppen met de pil, gun je lichaam de tijd om te herstellen. maarrrrr.... zoals steeds gezegd wordt, zet je niet teveel in op bevallen in de zomer, een zwangerschap plan je niet. anders was onze uk er al véél eerder geweest.

ik weet nog dat er ca 10 maanden geleden een discussie ontstond op het forum met dames die in die maand niet gingen klussen, anders zouden ze met de feestdagen bevallen en dat wilden ze niet. ik vond dat toen ook eenr aar idee, stel nou dat dát jouw maand is?! en een zw.schap plan je toch niet?! en kijk nu naar mij: ik was uitgerekend op sinterklaas (blij dat wij gewoon door zijn gegaan), maar ben uiteindelijk met een geplande ks (!) bevallen op mijn eigen evrjaardag. 'sja, rooster technisch kon het écht niet anders in het zh'. dat bewijst denk ik toch maar weer genoeg dat plannen een mooie droom is ;)

natuurlijk wel héél veel succes met het zwanger worden straks. ik wens je absoluut een zomerkindje toe!

11. Bri

Bri Niet meer actief

En zelfs al zou het wel lukken (kleine kans, maar het kan), dan zijn er nog best veel kindjes die te vroeg geboren worden. Daar ga je dan, met je mooie planning...

enne... claartje79: ik ben jarig op 5 december en dat is een superleuke dag, vond ik ook als kind al. ik voelde me altijd heel speciaal met zo'n bijzondere verjaardag. het hangt er ook een beetje van af hoe je ouders ermee omgaan denk ik. :)

Deel Deze Pagina