mijn dochter is bijna 9 maanden en wilt absoluut geen water. Ze krijgt smorgens fles van 180cc en savonds fles 200cc met schepje pap. Tussendoor fruit, boterham en savonds groente/vlees/vis. Probeer bij die maaltijden ook water aan te bieden, lauw ook al geprobeerd en dan gaan er paar slokken in en gooit ze de fles weg. Heb ook al met wat aangelengde diksap geprobeerd, maar dit gaat er niet beter op. Ik weet dat er in fruit en groente ook vocht zit, maar ben zo bang dat ze hier niet voldoende aan heeft? Kan ik evt nog wat anders geven? Welke thee evt, heb fruitthee geprobeerd maar was ook geen succes.
Net zoals met eten moet de smaak van verschillend drinken gewaardeerd leren worden. Dat kan een tijd duren. Je kindje krijgt voldoende vocht binnen dus gewoon blijven oefenen met water en thee. Diksap mag ook maar water en thee leren drinken is wel erg handig. Wij gaven aardbeienthee en rooibos, heel slap (in het begin wel eens met een scheutje kv)
Hier duurde het ook wel een even voordat ie wat anders ging drinken, gaf meestal een beetje slappe rooibosthee. Gaf het overigens in een tuitbeker en dat was ook uitzoeken voor 'm hoe die werkte, de fles was alleen voor melk...maar gewoon blijven aanbieden!
En een ander soort beker? Wij hebben het meteen in een open beker aangeboden en dat was reuze interessant voor haar (en soms tuitbeker of rietjesbeker omdat het wel handig is voor onderweg).
Hier ging ze pas met 11 maanden noemenswaardige hoeveelheden water drinken, maar alleen uit een tuitbeker of rietjesbeker. Al het andere drinken wat ik in de fles deed accepteerde ze niet, daar hoorde melk in! Waarom krijgt ze nog maar 2 flessen als je twijfelt of er genoeg vocht in gaat? Hier dronk ze toen nog 3x 180/6!
Bedankt, indd zodra ze ziet dat er een andere kleur in de fles zit drinkt ze het niet haha. Ik blijf water ook stimuleren, en doe bij de groente nu wat extra water erbij (als ik zelf heb gekookt). Ik was indd aan het nadenken over een rietjesbeker, maar welke? Lees veel verhalen over welke beter is en andere vinden de beker dan net weer goed, nuby-difrax-hema?
Ze zit anders te vol en kwam dan vaak aan het spugen. Ze krijgt ipv flesvoeding smiddags nu brood met water.
Als gewone beker gebruik ik de oefenbeker van difrax of een gewone beker en de rietjesbeker van Hema. Niet duur en bevalt ons prima.
Hier toendertijd erg tevreden over de rietjesbeker van de HEMA... Niet duur en gemakkelijk uit te drinken voor die kleintjes!