Namibie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Olakidee, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
    als je zwanger bent ( in eerste weken) en op vakantie gaat naar Namibië, wat moet je dan doen met de malariamedicatie die je voor een gedeelte van Namibië nodig hebt? En nog andere tips waar je extra op moet letten?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou even contact opnemen met het GGD. Mag je malariatabletten wel nemen als je zwanger bent?
    Mijn ex-schoonzusje had een reis naar Afrika gepland maar heeft die op advies van de GGD toen geannuleerd.

3. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Malariatabletten icm zwangerschap is volgens mij een heel slecht idee.
    Zelf wel ooit daar geweest, maar houdt er rekening mee dat het redelijk primitief is. Door het drinken van vervuild water (ongeluk zit in een klein hoekje) hebben we een zware voedselvergiftiging opgelopen. Wel naar een prive kliniek geweest, maar ook dat stelt niet heel veel voor. Daardoor ook gestopt met de malariatabletten omdat het daardoor niet beter wilde worden. We zaten toen inmiddels aan de kust en daar is het ook niet echt meer nodig.

Maar nogmaals malariapillen zijn echt troep!

4. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    je mag geen malaria tabletten innemen als je zwanger bent en je mag ook eigenlijk een paar maanden niet zwanger worden als je die tabletten hebt geslikt...

Wij zijn naar Bali geweest 1,5 maand geleden en voor de gili eilanden moest ik ze eigenlijk slikken.
    Bij de GGD was echt een bitchy vrouw, hoe ik het überhaupt in mn hoofd haalde om met een kinderwens op vakantie te gaan naar zo'n land... pfff naar mens!

uiteindelijk hebben we de gok genomen om zonder tabletten te gaan omdat Malaria daar echt heel weinig voorkomt plus de behandeling is met dezelfde pillen als die je vooraf en tijdens je verblijf slikt.

5. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb nog even gezocht en de site van het AMC zegt onder andere dat Paludrine (niet Malarone want daar zit nog wat extra's in) wel mag tijdens de gehele zwangerschap. Iemand hier ervaring mee?

6. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Uitgebreid contact gehad met vaccinatiepoli van 2 universitaire ziekenhuizen en lariam kan gewoon in de zwangerschap zeggen ze. Ook in Amerika zijn daar artikelen over bekend, geen significant verschil in aangeboren afwijkingen en miskramen.
    Het zou dus moeten kunnen, maar toch blijft het een spannend gevoel. Denk dat ik het dus maar wel ga gebruiken.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou ook contact opnemen met een travel clinic o.i.d., want niet alle malariapillen werken zomaar overal. Soms zijn de muggen resistent. Voor elk land geldt specifieke profilax.

Lariam moet je wel willen slikken. Ik heb teveel verhalen gelezen van mensen die er psychoses van kregen, dus zal het echt nooit innemen.

Wij hebben vorig jaar alleen in de Caprivi een paar dagen malerone geslikt. In Etosha waren wij in het droge seizoen, dus dan heb je geen profilax nodig. Ik benna de 'veilige' wachweken na Malerone zwanger geworden (via ICSI), kwam gelukkig precies goed uit. We hebben ons reisschema er op aangepast, zodat ik de malerone niet in de laatse vakantieweek nodig had.

Deel Deze Pagina