Mijn dochter van ruim 4,5 geeft de laatste tijd aan dat ze niet meer naar school wil. Na doorvragen zegt ze dat ze het buitenspelen niet leuk vind, school zelf wel. Ik heb het aan de juf gevraagd en die zegt dat ze buiten eigenlijk alleen maar in de zandbak speelt en af en toe op de schommel. Maar rondrennen, klimmen of klauteren doet ze niet met buitenspelen. Dit doet ze overigens wel als we in een speeltuin zijn. Met gym doet ze ook niet echt mee mee tikkertje of andere dingen die in een groep gedaan worden (laatst deed ze niet mee met de dansworkshop die ze hadden). Zou het komen omdat ze nog maar 4,5 jaar is ,maar wel super leergierig? Ik zou het erg vervelend vinden als ze door dit saaie buitenspelen niet meer naar school wil. Groetjes Marianne
Dat lijkt mij dan een goed leerpunt voor haar. Er is altijd iets wat een kindje niet leuk vindt, ze leren vanzelf dat het erbij hoort
Hier hebben we het ook heel even gehad met mijn dochter van bijna 5 ze moest zo veel buitenspelen vond ze en niemand wilde met haar spelen.. Ze was er savonds echt verdrietig van... Na een week was het weer over en gaf ze aan dat het buitenspelen toch ook wel leuk was...
Misschien vind ze het te druk (eng) op het klimrek/glijbaan met al die kinderen. Ik zou na schooltijd eens op het plein gaan spelen met haar. Misschien kunnen jullie samen nieuwe spelletjes bedenken? Geef haar wat handvatten die ze kan gebruiken tijdens het buitenspelen. Toen ik kleuterjuf was besprak ik in de kring vaak het buitenspelen. wat ging er wel goed en wat niet? Hoe kun je dit oplossen? Welke spelletjes zijn leuk om te spelen? na verloop van tijd ging het buitenspelen leuker.
Als we zelf na schooltijd op het plein spelen dan doet ze wel overal in klimmen, denk dat ze het overzicht van alle kinderen gewoon niet kan handelen....
gedeeltelijk herkenbaar. Mijn dochter zegt wel dat ze het leuk vind, maar als ik kijk als ik haar op ga halen en ze spelen het laatste kwartier regelmatig buiten dan zie ik haar heel vaak wat bij de juffen hangen. Of alleen wat met steentjes ofzo aan de gang. Terwijl de meeste kinderen i.d uitgelaten rondrennen. Soms speelt ze wel met een ander kindje, maar niet heel uitbundig. Terwijl ze dat i.d. in de speeltuin wel doet of als ze met een kindje afspreekt dus 1 op 1 Als ik haar vraag waarom ze niet meedoet zegt ze dat de andere kinderen zo`n lawaai maken. Tja ik denk dat het nog wel komt. Maar misschien is dat het bij jou dochter ook i.d. dat ze wat overweldigend wordt door de drukte van de rest.. ?
Dat zou heel goed kunnen..misschien even bij de juf/meester aangeven zodat die haar misschien wat houvast kan bieden. Het speelgebied denkbeeldig afbakenen.