wat versta je precies onder een ruime auto? als ik zie wat er tot nu toe genoemd is kan ik ook nog wel een aygo aanraden, maar die is niet bepaald ruim te noemen tenminste, niet qua kofferbak.... wil je een ruime a la Nissan qashqai, ford c-max of s-max, of een "minder ruime" a la Toyota yaris, Hyundai i20 (nieuw model is erg mooi!! en nog onder je budget ook...), Suzuki swift etc. etc... ik heb mn aygo nieuw gekocht, en ik doe t nooit meer....zoveel gedaald in waarde, je bent echt dief van je portemonnee... en je kan mij niet vertellen dat je wensen zodanig specifiek zijn dat er werkelijk waar geen 1 occasion te vinden is die voldoet
Een Toyota aygo vind ik klein haha. Met ruim bedoel ik ruime kofferbak waar een kinderwagen normaal inpast zonder dat je de wielen eraf moet halen ofzo. Een citroen cactus vind ik bijvoorbeeld ruim maar een Peugeot 208 ook. Het moet qua wegenbelasting ook niet heel duur zijn en zuinig rijden Qua opties wil ik een auto met navigatie, lederen bekleding, parkeer/ regen/ licht sensoren, achteruitkijk camera en het liefst panoramadak en stoelverwarming maar dat is niet noodzakelijk. Dingen als airco, elektrische ramen etc spreken natuurlijk voor zich dat ik dat erin wil.. Ik kan de citroen cactus met alle bovenstaande opties voor 20.000 euro nieuw kopen. Ik vind dat ze tweedehands nog best duur zijn met veel minder opties.. Scheelt echt niet veel en dan vaak ook niet in de kleur die ik het liefst wil. Wij zijn bekend met nieuw kopen en het geld dat je erop verliest, mijn man heeft vorig jaar ook een nieuwe auto gekocht. Mocht je een leuke auto tegenkomen die bovenstaande opties heeft binnen mijn budget dan hoor ik dat heel graag haha 😁 vaak kiezen mensen toch veel minder opties valt mij op.
Weet niet of hij al genoemd was maar een renault clio eventueel de estate(station) is met al je opties ook rond die prijs. Vind ik ook een heel leuke auto!
Mee eens Octavia is zeer ruim. Veel standaard opties en voor 24000 heb je hem ook al nieuw. De Skoda Fabia is een stapje kleiner, maar alsnog ruim. En dan heb je nog de rapid, maar daar zie ik persoonlijk de toegevoegde waarde niet van, tenzij je het model mooi vindt. Als je niet veel geeft om snel optrekken enzo, dan kun je bezuinigen op de motor. Een 1.2 pakken i.p.v. een 2.0 bijvoorbeeld. Is meteen zuiniger.
Ze wil graag een ruime auto, maar met het budget en de opties die ts wil kom je echt niet aan een nieuwe octavia, maar dan is de rapid wel een ruime optie, en wel binnen budget waarschijnlijk, misschien nog richting een kia, die heeft ook nog wel mooie auto's met vaak veel optie mogelijkheden.
Ik heb in de kofferbak idd heel veel ruimte. En ook het zitgedeelte is zeer comfortabel. Wij hebben een 1.2 turbo. Dus als je de snelheid nodig hebt, is hij er. Maar als je normaal rijdt is hij heel zuinig.
Vergelijk van autoweek.nl tussen de Citroën Cactus en de Skoda Octavia: Autovergelijker - powered by CarBase. Bekijk en vergelijk nieuwe auto's of auto's van de afgelopen 25 jaar - AutoWeek.nl Als je op tabblad Verschillen klikt, dan zie je een beter overzicht. Het grootste pluspunt vind ik de 252 liter bagageruimte meer.
Nieuwe octavia heb je al vanaf 19000 euro. Een lederen interieur kost geen 5000 euro hoor Te heeft ook niet aan perse een nieuwe te willen toch? Een mooie octavia van een jaar oud met 28000 km op de teller kost je nog geen 21000 euro incl alle opties.
Het budget was toch 24.000,-? Daar heb je een hele mooie Skoda Octavia Combi (station) voor. Die in mijn link is 23.290,- Die heeft ook nog eens allerlei opties. Niet standaard lederen bekleding, maar die kun je wel als optie nemen.
Ow dan valt het makkelijk binnen budget...dan heb ik niks gezegd! Succes ts met zoeken, het blijft altijd lastig een andere auto!