welk autootje?

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

ik heb al eerder een onderwerp geplaats over auto's maar ik ben er nog niet helemaal uit.
    aanstaande dinsdag moet ik rij-examen doen en hoop natuurlijk dat ik het haal :)

nu ben ik langzaam aan het kijken naar auto's. alleen heb ik een paar eisen waaraan de auto moet voldoen.

de kinderwagen die ik heb is de mutsy 4rider lightweight. deze moet dan ook wel in de kofferbak kunnen.

verder zal mijn rolstoel op de achterbank komen. dus een 4 deurs lijkt me handig.

en de auto moet niet te duur zijn in aanschaf. ik krijg me eerste autootje van mijn ouders dus 3000 is echt het max.

heeft iemand een idee wat voor auto geschikt zal zijn?

2. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik heb 2 jaar een ford focus gehad. Vond het een heeeerlijk autootje. Niet te groot en niet te klein. Ik heb nog steeds spijt dat ik hem weggedaan heb:(

3. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    O, succes met je rijexamen dinsdag;)

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    moet je auto op benzine, diesel of lpg zijn? en hoeveel km ga je ermee rijden? een stationwagen lijkt me wel handig voor je... we hebben zelf nog een daewoo Nubera op lpg g3 bj 1999 voor 1400 euro staan. Ook nog een mercedes C200 ook een station, rijd op diesel en het bj is van 2000 voor 3000 euro.

voor benzine auto's moet je ffe doorgeven of je een station wil, hoe zwaar die moet zijn en of je een voorkeur voor een merk hebt....

groetjes mora :p

5. emje

emje Niet meer actief

het liefst een benzine. en niet al te groot.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hyundai station/Lantra niet al te groot, maar groot genoeg voor je kinderwagen en rolstoel, voorin kan je makkelijk instappen, ideaal als je een dikeke buik hebt straks (ik had droog hoog) past ik nog makkelijk achter het stuur, en kon goed in en uit stappen. en ze zijn niet al te duur kwa belasting en aanschaf

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zal het mn man eens vragen, hij heeft een eigen autohandel en heeft er nog heel veel staan die weg moeten.... dus misschien weet hij een leuke auto voor je....

8. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als het op compact formaat en flinke binnenruimte aankomt er maar weinig auto's kunnen tippen aan de Honda Jazz. De achterbank kan bijvoorbeeld op zo'n manier (in delen) weggeklapt worden dat je daar kamerplanten kwijt kan die zo'n 1,2 meter hoog zijn, dus een rolstoel moet zeker passen en dan kan je koter nog aan de andere kant in een kinderzitje zitten.

Oh ja, veel succes met je rij-examen. Maar eenmaal in het bezit van je roze creditcard en je gaat pas echt leren rijden.

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij hebben een Citroen C3: hele fijne hoge instap en de Mutsy past achterin de kofferbak. Je rolstoel past denk ik ook wel op de achterbank, al moet je er natuurlijk ook rekening mee houden dat de kleine daar straks zit in de maxi cosi....weet niet of het dan nog steeds zo ideaal is om een rolstoel op de achterbank te hebben :(

Wel een moeilijke keuze hoor om een auto te zoeken waar alles in kan, maar wat geen stationwagen is, succes!

10. emje

emje Niet meer actief

bedankt voor de reacties meiden. :D ik denk dat als ik voor een auto ga kijken ik de rolstoel en kinderwagen meeneem zodat ik het kan uitproberen

@annie24, ik heb een vastframe rolstoel dus zonder wielen staat deze zeer stabiel op een zitplaats op de achterbank. en daarbij zet ik me rolstoel ook altijd vast in de gordel dus die kan geen kant meer op :)

het zal even puzzelen worden maar het is niet anders. zonder rolstoel kom ik helemaal nergens

11. emje

emje Niet meer actief

heeft iemand ervaring met een daewoo matiz, suzuki alto of hyundai atos?

dit lijken mij erg leuke beginners autootjes. mijn vraag is vooral wie er ervaring heeft met een van deze auto's en de kinderwagen in de kofferbak kan?

mijn rolstoel is een vast frame rolstoel die presies op 1 stoel op de achterbank in de gordel kan. dus daar hoef ik niet echt naar te kijken. alleen moet de auto dan wel 4 deurs zijn.

heeft iemand ervaring??

Deel Deze Pagina