Welke buggy

Discussie in 'Verzorging' gestart door Ikke20, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Ik heb een vraag over een buggy. En dan zo'n "simpele" die je ook kan meenemen op de fiets. Ik heb een nieuwe fiets gekocht met zitje en hier heb ik ook gelijk zo'n beugel voor een buggy op laten zetten. Maar nu ben ik mij dus een beetje aan het oriënteren op een buggy. Hebben jullie ideeën? En waar moet ik opletten? Ik zou het prettig vinden om er eentje te hebben die je ook iets achterover zou kunnen kantelen, in een soort slaapstand.
    Alvast bedankt!

Groetjes Mariska

P.s. Nathan gaat voorlopig nog niet mee op de fiets hoor, hij moet nog eerst wat groter worden, beter zitten enzo.

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als ik je advies mag geven: de quinny zapp!!!
    Ik had eerst een "gewone" goedkope buugy van prenatal eigen merk. Deze buugy was aan de zware kant waardoor mijn (moeder)fiets omviel. En dat is niet handig als je je kindje in de fiets wil zetten en nog gevaarlijk ook! Heb toen die buugy terug gebracht en de quinny gekocht. Een veel duurdere buugy, maar hij zit zo stabiel op de fiets. En mijn fiets valt niet om, door het kleine formaat na het invouwen. Hij wordt zo klein dat het zwaartepunt laag blijft. Ook zit er een aparte fietsbeugel bij die speciaal is voor de quinny. Een andere buggy past er niet op, mar dat maakt dat de buugy er met geen mogelijkheid er af zou kunnen valen! Ook niet bij een flinke hobbel.
    Ook kun je de buggy letterlijk met één hand in-en uit klappen, waardoor je met je andere hand de fiets tegen kan houden als je kindje al in het zitje zit.
    Het enige nadeel is dat de buggy geen slaapstand heeft en maar heel weinig ruimte voor boodschapjes. Onze meid slaapt nooit in de buugy dus voor ons is dat geen probleem. En voor de lange einden ging ik toch eerst nog lopend met haar in de wandelwagen ipv de buggy. En het laatste nadeel is dat ie erg prijzig is, maar ja, dat is een mc claren ook.

Succes met kiezen. Gewoon naar een babywinkel gaan en alle voor- en nadelen bekijken en proberen.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb gewoon de chicco liteway. Prima buggy makkelijk in te klappen en niet superzwaar, met meerdere standen, om te slapen. Je kunt gewoon in de winkel ook even kijken wat je zelf makkelijk vindt. Achter op de fiets is prima te doen, en ze zijn betaalbaar, want om nou meer dan 100 euro te betalen voor een buggy gaat mij te ver. Ik gebruik hem ook niet heel veel, maar ben wel blij dat hij makkelijk in gebruik is. Ik gebruik de wandelwagen veel en als ik met de fiets ben de buggy. Voor het comfort heb ik nog altijd lekker de wandelwagen, daar heb ik ook voor betaald. Ik vond de zap in de winkel ook niet bijzonder makkelijk lopen of zo, terwijl hij 2 x zo duur is als een gewone buggy. Dus je betaalt alleen voor het gemak op de fiets, dat vind ik te veel geld.

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Koelstra Simba
    Nu op internet voor de helft van de prijs (Baby en Tiener store)

Hij kan helemaal plat in de ligstand.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik vind de Koelstra Simba een waardeloze buggy. Heel onstabiel, kraakt aan alle kanten en loopt niet fijn. Als ik met dat ding over een steen rij die iets uitsteekt, blijf ik met 1 wiel achter die steen hangen en vliegt mn meisje voorover.

Heeft iemand ervaring met de Maxi Cosi mila? Deze wil ik halen van het voorjaar.

6. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties. Maar ik heb voorlopig geen bugy nodig. Een vriendin bood me aan dat ik die van haar kan gebruiken. Dat scheelt in ieder geval in de kosten. Misschien wanneer die niet bevalt dat ik nog wel op zoek ga naar een "eigen", maar dat zou dan pas over een paar maandjes zijn.

Groetjes Mariska

Deel Deze Pagina