Help, Sam heeft echt een vliegen, spinnen beestjes fobie. En niet een klein beetje maar behoorlijk heftig. Het lijkt ook steeds erger te worden. Het is nu al zo erg, als ze onder de douche moet en er een pluisje van haar sokken of zo ligt. Gaat ze zo hysterisch gillen en roepen vlieg of spin. En ik kan wel zeggen dat het niet zo is en weg halen. Maar echt ze word gek. En met als gevolg dat ze dus niet meer wil douchen. Vandaag is ze bij mijn schoonmoeder geweest, en er lag eens stukje koek op de grond. Sam dacht dus weer dat het een vliegje of zo was. Mijn schoonmoeder zei ik heb nog nooit een kind zo angstig en verkramd gezien. Dus wat moet ik hier mee, met de zomer in aantocht?
Toch proberen te negeren. Ik was zelf eentje met smetvrees en mijn moeder heeft dat gewoon gelaten hoe het was. Ik waste wel een miljoen keer mijn handen en zag over viezigheid in. Het is na een jaar over gegaan. Zomaar. Mijn dochter heeft het ook een beetje nu. Alles is bah en ze wil dingen snel schoonmaken. Maar dat kan ook wel een beetje de leeftijd zijn. Wat je kunt doen is het met je huisarts bespreken. Misschien heeft hij of zij een extra tip voor je. Succes
Als ik het dan uitleg, en het benoem. Word het alleen maar erger. Denk dat even negeren misschien de beste optie is. En het er zo min mogelijk over te hebben. Is echt lastig ja, maar hopelijk een fase die snel over gaat. Heb het nog nooit van ander moeders gehoord dat het zo extreem is.,