wij hebben ook de maxi cosi rodi air protect. omdat je deze vast kunt zetten aan de hoofdleuning en omdat er toch nog een ligstand mogelijk was. onze zoon is nu 2,5 jaar, maar moet doorschuiven voor zijn zusje, ik ga niet voor een half jaartje een nieuwe stoel kopen waar hij dan weer uit is gegroeit, dus maar meteen een volgende groep gekocht. Hij zit er prima in en zijn zusje zit nu in de maxi cosi tobi. Als ik alleen met hem op pad ga zet ik hem daar ook nog wel eens in, omdat die stoel aan de bestuurderskant van de auto zit en dat is handiger
Een baby van 9 maanden in een groep 1 stoel en een kindje van 2,5 in een groep 2/3 stoel?? Past de baby niet meer in de groep 0+ stoel? Is ze zwaarder dan 13 kg. of komt ze met haar hoofd boven de rand uit? Het is erg belangrijk ze zo lang mogelijk in de stoel te houden die geschikt is voor de lengte en gewicht van het kind. Is je zoontje al wel 15 kg? Anders is het ronduit levensgevaarlijk hem in een gewone gordel te zetten.
Het is zeker het veiligst om zo lang mogelijk in een bepaalde autostoel te houden, daar valt niet over te discussiëren, maar hoe lang 'zolang mogelijk' is, is niet aan leeftijdgebonden. De oudste ging hier ook vrij snel over naar de groep 1 stoel, die was, denk ik, ook zo rond de 9 maanden. En behoorlijk fors, die moest je echt in de MC proppen, dat ging gewoon niet. De jongste heeft veel langer in de MC gezeten, die was bijna 14 maanden toen ze over ging. De oudste woog ook voordat ze 2,5 was 15 kg (toen is ze nog niet over gegaan naar de groep 2/3 stoel, maar wat betreft gewicht had het dus wel gekund). Er is gewoon geen zinnig woord over te zeggen wanneer een kindje over moet. Het hangt af van lengte en gewicht, maar zeker ook van de verhouding daar tussen.