Ooit heb ik hier eens gelezen dat de luiers van Nature babycare (te koop bij Etos) mar voor 70% biologisch afbreekbaar zijn en dat ze daarom niet in de GFT bak mogen. Ik ben daar dus mee gestopt tot mijn grote spijt. Echter, nu lees ik op het pak luiers dat het WEL 100% biologisch afbreekbaar is. Mijns inziens mag het dan WEL in de GFT bak. Rara hoe zit dat? Iemand die het weet?
Ik zou me aan de verpakking houden. Of contact opnemen met de fabrikant. Ik heb overigens zelf wel onthouden dat het 100% afbreekbaar zou zijn.
Goed, maar dan spreken ze zichzelf dus tegen. want de verpakking zegt 100%, de site 70%. Van wanneer is die info dan? Ik heb ze maar een mail gestuurd.
Staat er niet bij. Ik ging al twijfelen aan mij zelf dat ik inderdaad iets over 100% had gelezen, dat was dan waarschijnlijk op de verpakking zelf. Misschien moet je ze eens mailen?? Mijn quote stond bij de V & A.
Check even de site van je gemeente. In sommige gemeenten is het namelijk zo dat je alle soorten luiers in de GFT bak mag gooien. Die doen mee aan een speciaal recycleprogramma.