ik word hier zo onzeker van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luusje06, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hallo
    ik heb een zoontje van 5 maanden en hij rolt sinds 2 mei van zijn rug naar zijn buik en trekt zijn beentjes onder zijn buik.
    maar nu hoor en lees ik dat andere kinderen dat allang kunnen.
    terwijl ik eigenlijk het idee heb dat mijn mannetje al snel is.
    en ja natuurlijk weet ik dat alle kinderen anders zijn. en wil ik het misschien allemaal te perfect. maar toch maakt het me allemaal heel onzeker of het wel allemaal goed doe.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Niks aan de hand hoor...

Siem kon dat met 6 maand en die beentjes trekt hij nog niet onder zijn buik hoor!

Ik had gisteren zo'n boek erbij gepakt: wat kan mijn kind...en dat was dan met 28 weken... Daar stond: Je kind kan zelfstandig zitten en bla bla bla bla...
    Ik dacht...mijn kind is 29 weken en kan nog niet zelfstandig zitten hoor!

Heb het boek dichtgeklapt en in de kast gezet!!!
    Ieder kind doet dingen op zijn/haar eigen tempo en het komt allemaal vanzelf wel!

Ik zat zelf pas met 11 maand vertelde mijn moeder me laatst...en ik ben toch echt een grote meid geworden!!!

Geniet lekker van je kereltje en van de dingen die hij leert, op zijn eigen tempo!

Liefs

3. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    mijn dochter zat met 5,5 maand, maar kon pas tegen de 7 maand omrollen op haar buik. Kruipen deed ze pas met ik geloof een maand of 11 misschien zelfs 13, dus de knietjes onder buik ook zeker niet daarvoor, mijn dochter was van het tijger type..............dus zo zie je maar :) standaarden zijn nergens goed voor :)

Gewoon lekker ontspannen :D en genieten van hoe je kleine opgroeit :)

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

volgens mij is dat heel normaal bij die leeftijd.

Maar echt niet druk om maken hoor. Ook al zou hij wat langzamer zijn dan een ander kindje, maakt toch niet uit?
    Het komt wanneer het komt zeg ik altijd maar.

5. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    ja het slaat ook nergens op dat ik zo onzeker ben.
    maar ik doe zo mijn best om er voor te zorgen dat het goed gaat met mijn mannetje en dat hij de dingen gaat doen die hij zou moeten doen en dan krijg je te horen maar dat doet mijn kind ook al:( en die zijn dan jonger:)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Haha, nou Devin doet dat allemaal nog niet ;) hij zit íetsje onder de 'ontwikkelingslijn' van de fysio. Maar ook maar nét. Ik zie het niet als een probleem, meer als een uitdaging ;) Carmen rolt ook al van rug naar buik sinds 2 weken en van buik naar rug kon ze met 3 maanden.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jij beschrijft lijkt me ook eerder aan de snelle kant dan aan de langzame hoor! Volgens het cb hoeven kindjes pas om te rollen met 9 maanden, dus met 5 maanden is echt wel snel hoor. Volgens mij is gemiddels 6 maanden. Je hoeft je er echt niet druk om te maken hoor, geniet lekker van je kindje :)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik hoor ook vaker dat kindjes al vrij jong omrollen, maar onze meid deed dat ook met een maand of 4,5 - 5. Ze trekt ook haar knietjes onder haar kont, en dan gaat dr hoofd richting matras. Of het vroeg of laat is, daar maak ik me niet zo'n zorgen over hoor ;)

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik vind het eigenlijk wel een lief berichtje. Ik moet er ook wel een beetje om lachen. goh wat moet je gek op dat kereltje zijn om je hier al zorgen over te maken, hi hi!

Mijn dochter kon het met 8 maanden en liep met 11 maanden.
    Geniet van iedere ontwikkeling het gaat allemaal al snel genoeg.
    Ik vond 'Baby's eerste jaar voor dummies' erg leuk. Hierin staat wat ze iedere maand gem. leren. Bij mijn dochter klopte het precies.

10. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoontje vertikte het om om te rollen en deed dit ook pas bewust toen hij begon met kruipen (wat ie ook pas laat deed, na zn 1e verjaardag) hij liep toen hij 16 maanden was en ik heb laatst een piepklein meisje van 10 maanden gezien die al kon lopen, maar mijn zoontjes vriendinnetje die 1 dag ouder is dan mijn zoontje liep pas met 21 maanden. alles is mogelijk en af en toe is het juist wel fijn dat ze wat later met dingen zijn:D

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pff onze dochter van 8 maanden kan sinds twee weken goed omrollen enne knietjes onder de buik gebeurd hier nog niet hoor ;)

Dus je zoontje is snel..

Maar niet druk om maken, ieder kindje volgt zijn eigen weg..

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    elk kind doet de dingen op zijn tempo en zijn manier...

Hier bijvoorbeeld, onze zoon kàn omrollen etc, maar hij vindt het niet boeiend ofzo.
    Hij zit het liefst op z'n achterwerk en bestudeerd zo allerhande dingetjes.
    Nergens zorgen over maken!

13. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    jouw zoontje is volgens mij toch eerder aan de snelle kant dan aan de langzame hoor. Mijn dochter was ongeveer dezelfde leeftijd toen ze dat kon, en ik hoor steeds maar dat het echt een vlugge dame is... maak je maar geen zorgen hoor!

14. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    dank jullie voor jullie lieve berichtjes en ik ben inderdaad hellemaal gek van mijn zoon. :p kan er ook echt helemaal niets aan doen hij is gewoon te leuk:D:D:D;)

15. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou meid hij is best vlot als hij al kan omrollen nu hoor! haha
    Mijn jongste (7 mnd) heeft van de week 2 keer ongerold van rug naar buik en verd3er niet meer!
    En hij kan nu goed zitten, maar verliest regelmatig zijn evenwicht en valt dan om...
    Meid alles op zn tijd hoor!!!
    Ik geniet er juist van, het gaat al hard genoeg allemaal als ik naar mijn oudste kijk (22 mnd)

16. misa

misa Niet meer actief

Nee hoor, niet druk maken, geen zorgen! Mijn zoontje deed het omrollen sporadisch met 4,5 maand. Toen met 5 maanden heel vaak (van buik naar rug) en nu het ik het al een tijdje niet meer gezien.

Elk kind is anders, laat je niet gek maken! En zeker niet door het cb hoor! ;) Elk kindje doet het op zijn of haar tempo.

17. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hihi
    alles op het cb neem ik met een korreltje zout hoor.
    ze vonden het nodig dat mijn zoontje naar fysio zou gaan want hij zou zich overstrekken ( hij is gewoon heel sterk):p. en onze kinderarst zei dat dat niet nodig was want onze zoon deed het gewoon goed.haha

Deel Deze Pagina