Tsja... Maar hoe doe je dat dan met een reuze-baby? Ons mannetje is nu al ruim 75 cm lang en 12 kilo... En dat bij pas 8 maanden... Op een gegeven moment lukt het proppen in de maxi-cosi echt niet meer! Hij zit er nu nog wel in, omdat het net gaat, maar hij voelt zich er zelf niet helemaal jofel meer in (zit klem), dus over een maandje max. gaat hij over... Sommige kids hebben nu eenmaal afwijkende maten, en dan kan er wel een leeftijdslijn bij zo'n stoeltje staan, maar wat niet gaat, gaat niet...
Eens... Dit staat erover op www.veiligheid.nl : Overstap van babyautostoel naar kinderautostoel Vervoer uw baby/peuter zo lang mogelijk achterwaarts in de babyautostoel, zeker tot zij 1 jaar oud zijn, maar liever nog tot zij 18 maanden zijn of 13 kilo. Voor lange of grote kinderen raden wij aan om een combinatie 0/1 stoel aan te schaffen en die zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te gebruiken. Lang wachten met overstap Het babyautostoeltje wordt tegen de rijrichting in geplaatst. Bij een aanrijding wordt de baby dan met zijn rug en hoofd in het stoeltje gedrukt. Omdat de nek bij jonge kinderen nog niet volledig ontwikkeld is en schokken nog niet goed kan opvangen, is het verstandig een kind zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren. Overstap van babyautostoel naar kinderautostoel Vervoer uw kind zo lang mogelijk achterwaarts, zeker tot zij 1 jaar oud zijn, maar liever nog tot zij 18 maanden zijn. Kleine en gemiddelde kinderen kunnen prima in hun huidige '0+' autostoel langer vervoerd worden. Voor lange of grote kinderen raden wij aan om een combinatie 0/1 stoel aan te schaffen en die zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te gebruiken.
Als jullie vent al 12 kilo is, dan heb je weinig keuze en moet je zowizo binnenkort over want de Mc is tot 13 kilo. Maar gezien zijn leeftijd zou ik zelf wel voor een achterwaarts stoeltje kiezen...
Dat gaan we ook doen, daarom had ik eea uitgezocht vwb het tegen de rijrichting in plaatsen van een vervolgstoel...
hier wogen mijn kids met 6 maanden al 12 kilo en waren al over,ze pasten echt niet meer in de cosi aangezien zoon nr 1 al 86 cm bij die 12 kilo was op 6 maanden en zoon nr 2 78 cm. Dochterlief groeit ook al zo hard en is met haar 5 maanden 71 cm(benen waren niet helemaal gestrekt gemeten vanwege heupjes) en weegt 3 kilo minder. Ook zij zal er denk ik niet langer inzitten dan 9 maanden als ze zo hbrd blijft gaan.