Welk autostoeltje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jomy, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Username

Username Niet meer actief

Helaas is het personeel van oa Prenatal nog helemaal niet op de hoogte van achterwaarts vervoeren. Zij weten (misschien een enkele uitzondering daargelaten) helaas niet waar ze het over hebben...

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ons ook aan het oriënteren op het vervolg van onze maxi cosi.
    Wil ook achterwaarts vervoeren.

Zit met wat vragen, neem je er een did langer meegaat, dus waar ze op oudere leeftijd nog in kan? Maar past dat dannnog wel achterwaarts?
    Want volgens mij zijn stoeltjes die oom voor oudere kindjes zijn, dus tot 36 maanden ofzo (groep 1 2 3 davht ik) duurder dan een stoeltje groep 1.
    Maar tot welke lengte kunnen ze achterwaarts vervoert worden?

En past achterwaarts vervoeren in alle auto's?

Vraag me ook echt af welke winkels je goed hierin kunnen adviseren. Prenatal spreekt me hierin niet aan.
    Wie heeft een idee?

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Winkelpersoneel heeft (uitzonderingen daargelaten) 0,0 verstand van de veiligheid van autostoelen (zowel voor- als achterwaarts). Erg triest! BabyPlezier in Eindhoven heeft aardig verstand van zaken, dat is wel de moeite waard heen te gaan als je er in de buurt woont.

Iedereen die meer wil weten over achterwaarts vervoeren: kijk eens in het onderdeel 'verzorging en veiligheid' daar is een actief topic over achterwaarts vervoeren. En kijk voor informatie ook eens op www.achterwaartsvervoeren.nl.

Edit: kinderen kunnen achterwaarts vervoerd worden tot (afhankelijk van de stoel die je koopt) ca. 1.20 m of 25 kg. Gemiddeld is dit tot 6 jaar.

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Wij hebben de romer king plus een bij mij in de auto en een bij mijn man.
    Wij hadden er eerst ook maar een, maar is een heel gedoe steeds het stoeltje overplaatsen. Zij super stoeltjes en zitten comfortabel en veilig.

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze is ook voor achterwaarts vervoeren?

En hebben jullie dan een grote auto? Vraag me een beetje af of het zal passen in onze peugot.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook al bij babyplezier op de site beland. Bedankt voor de tip.

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij hebben een familyfix basis en wilden eerst voor de mc pearl gaan. maar aangezien grootouders en schoonfamilie de kindjes regelmatig meenemen en zij geen isofix hebben toch gekozen voor de mc tobi, heerlijke stoel, dochter van 3 zit er prima in, heel makkelijk over te zetten.
    Als kleinste dochter nu uit de mc groeit gaat de oudste over naar de mc ferofix en denken we toch aan een pearl en de tobi als reserve stoel in onze kleinste auto (kindjes rijden daar amper in mee)

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Daar ben ik ook achter gekomen. Ik moest contact opnemen met de Maxi Cosi om te vragen of het achterwaarts vervoeren tot 4 jaar kon want de medewerksters bij Prenatal vertelden me dat het maar tot 15 maanden was, wat in tegenstelling was tot wat de reclames van Maxi Cosi zeiden.

Nee, dat is alleen voorwaarts gericht jammer genoeg. Ik ga ervanuit dat het in een Peugeot past, wij hebben een 306 en een 307 SW dus ik hoop dat dit geen probleem gaat opleveren..

Share This Page