Hallo allemaal, Mijn zoon van 15 maanden heeft echt een hekel aan de wind en in mindere mate ook aan de zon. We merken dat al als we ergens met hem lopen als het waait. Hij begint dan te piepen of huilen en probeert zijn gezicht weg te draaien. Op zich prima en hij moet er ook wel gewoon aan gaan wennen (hoewel dat vooralsnog niet echt lukt). Echter begint het nu ook op de fiets echt een probleem te worden ondanks dat ik een windscherm heb. Hij begint met piepen en probeert zich om te draaien. Uiteindelijk gaat hij dan krijsen en dan lever ik hem dus gillend af bij de opvang wat ik erg vervelend vindt. Nu zit ik te denken hoe ik dit op kan lossen. Heeft er iemand ervaring met kinderen die zoveel last van de wind hebben? Misschien moet ik een fietskar aanschaffen? Scheelt dat in de wind? Maar welke dan en wat zijn de voor/nadelen daarvan? Of zou het helpen als ik hem achterop zet? En kan dat al met 15 maanden? Iemand nog andere ideeën? Ik hoop dat jullie even mee willen denken! Dankjewel!
Herkenbaar... Gelukkig helpt het fietswindscherm (speciaal voor haar aangeschaft, de oudste vond de wind niet zo erg en zat snel achterop) bij haar wel aardig. Maar als dat niet voldoende werkt, zou ik hem inderdaad achterop zetten, ik denk dat dat echt wel verschil maakt. Kan prima met 15 maanden, de oudste hier ging voordat ze een jaar was achterop. En een fietskar, met regenhoes, scheelt absoluut in de wind: dan zit hij gewoon uit de wind namelijk. Een fietskar (wij hebben een Kidcar, daar kunnen twee kinderen in) achter je fiets hangen is alleen net wat meer werk dat je kind alleen in het zitje zetten...dus als achterop voldoende is, dan zou ik daar voor gaan.
Mijn zoontje heeft ook altijd een hekel aan de wind gehad. Nu met 3 jaar nog steeds, ook achterop de fiets is het gillen en lopend precies hetzelfde. We hebben hem nu geleerd dat hij gewoon terug moet blazen naar de wind. Dit doet hij dan met veel plezier en vergeet even dat hij het vervelend vond en huilt ook niet meer.
Bedankt voor jullie reactie. @ Niekekris: Wat fijn dat het herkenbaar is. Je hebt helemaal gelijk dat een zitje achterop een eenvoudiger optie is dan een fietskar dus dat ik dat beter eerst kan proberen. Ik heb nu geregeld dat ik komende week een achterzitje van de buren kan lenen om uit te proberen of het helpt. Zo niet, ga ik toch echt maar eens aan een fietskar denken. Zeker als je aangeeft dat ze dan gewoon uit de wind zitten. Vind je verder de fietskar ook veiliger met winters weer? Of verbeeld ik me dat? @ Jerami: Ojee, ik ga er nog steeds vanuit dat het straks wel over is maar hij kan er natuurlijk ook nog jaren last van hebben. Wel een hele goede tip van je. Mijn zoon snapt dat nu nog niet maar als het blijft spelen, ga ik dat zeker proberen!
Handig dat je het met een leenstoeltje uit kunt proberen! Bij de fietskar moet je wel een regenhoes hebben, dan kun je hem helemaal 'dicht' maken. Geen idee of die er standaard bij zit, bij de Kidcar geloof ik wel. (De onze kwam van MP.) Ik denk wel dat een fietskar veiliger is met winters weer. Bij de Kidcar is het in ieder geval zo dat als de fiets omvalt, de fietskar blijft staan. Denk dat de meeste fietskarren wel zo'n systeem hebben.