Welk avondeten eet je kindje het liefst?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama1978, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Milou is helemaal geen moeilijke eter (tenminste nog niet, wie weet wat er nog allemaal gaat komen?!?)
    Ze eet het liefste vlees. Dus dat gaat ook als laatste op haar bordje anders eet ze niets anders.

Als ik haar vraag wat moet mama koken vanavond krijg ik als antwoorden: macaroni, daar is ze dol op. Ook spruiten is favoriet.
    Ben me nu aan het bedenken wat ze echt niet lekker vindt.. maar kom erachter dat ik niets kan bedenken dat ze echt niet lekker vindt. Houden zo, toch?

2. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    Rachelle wil het liefste elke avond, morgen, middag : pannekoeken:D
    maar ja dat gaat natuurlijk niet.
    echt een goede eter is ze niet. ze eet wel eigenlijk alles, maar hele kleine beetjes.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra vindt spaghetti erg lekker, maar ook taggliatelle met courgette kipreepjes en champignonnensaus vliegt erin. Maar ook de Hollandse pot (inclusief zuurkool) kan haar zeker bekoren. Eigenlijk vindt ze bijna alles wel lekker behalve banaan.

4. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Hier is spinazie met een eitje ook favoriet!!
    maar ook rode kool met appeltjes
    sperziebonen
    andijvie stampot
    boerenkoolstampot
    doperwten
    Ze is gek op jus!! zonder jus wat ze vaak kreeg vind ze het toch niet zo lekker!!
    Dus hier is de hollandse keuken echt favoriet
    Patat o.i.d geeft ze echt niet om als ze drie stukjes eet dan is het veel.Al zegt ze wel dat ze patat wil eten als ze zelf mag kiezen hihi

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn zoon is net een kliko, leg het op een bord en hij eet het.
    Champignons,chinees,bloemkool,komkommer,bonen,spruiten,omelet,vis, ovenschotel, het maakt allemaal niet uit.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier is pasta favoriet met roomsaus en broccoli. Ze lust bijna alles, maar heeft soms een paar weken dat ze een bepaald iets niet lust, bijvoorbeeld rijst of sperzibonen, daarna eet ze het dan opeens weer wel. Verder is kaas helemaal haar favoriet en dan echt alle soorten hè, geitenkaas, blauwschimmelkaas etc. Oh ja, en stukken tomaat of mandarijnen, daar kan ze ook geen genoeg van krijgen.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mike lust het liefst doperwtjes met worteltjes en worstjes vind hij ook erg lekker

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Hier hebben ze eigenlijk nog niet echt favoriet eten, als ik vraag waar ze zin in hebben dan is het standaard worteltjes maar eten ho maar;)

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Lol ... Nou hier doet alles het heel goed bij meneer (zolang het maar uit een olvarit potje komt dan, anders doet hij z'n mond er niet voor open:()

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lijkt me geweldig!:)

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee is weg van:

Courgette met aardappel.. Dit pureer ik dan tot een puree..

Verse tomatensoep met ballen

Frietjes

gebakken aardappeltjes

vis ( alle soorten eigenlijk wel) vlees is ze niet zo gek van..

verder eet ze enkel sperziebonen, boerenkool.. Alleen groene groenten..;)

Oja.. macaroni en bruine bonen kan madam ook af en toe wel waarderen.

Esmee is best een lastige eter maar eet voldoende..;)

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier is spinazie met een eitje favoriet,verder eet ze eigenlijk alles wel,vooral vlees ( deze krijgt ze vanaf mijn bord anders eet ze de rest niet meer ) en toko vind ze ook gewoon lekker...

Wat ze niet lekker vind is patat en gebakken aardappels....

13. Writer

Writer Niet meer actief

doperwtjes gaan hier het beste in , hij zoekt het allemaal bij elkaar en propt het zo in zijn mond;) verder aardappeltjes, pizza , rouwe wortel ,somige dingen vind hij vies, spruitjes vind hij niks ,dus krijg zijn zus alles die is gek op

14. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    onze meid vind alle stampotten lekker, aardappels niet (wel puree) ze lust al het vlees, rijst , en pasta, over het algemeen geen moeilijker eter (af en toe van die periodes).

Deel Deze Pagina