hoi hoi mijn oudste dochter johwenna van 2 en half jaar is zon schatje in de winkel.... elke keer als we in de winkel bij de kasaa komen pffff dan begint het gezeur ze gaat haar jongere zusje slaan knijpen en exstra lopen schreeuwen en gewoon alles doen wat niet mag ik wordt er echt niet goed van:x ik heb gewoon geen zin meer om naar de winkel te gaan, ik zie er gewoon tegen op om de boodschappen te gaan halen heeft er iemand tips
Kan me helemaal voorstellen hoe irritant dat is. Maar ik denk dat zij het vooral leuk vind dat jij je daar zo druk om maakt. Mama reageert op mij leuk leuk leuk. Ik dr is proberen te negeren kijken of ze dan stopt. succes
Haar al van te voren waarschuwen? Werkt hier wel vaker... Of belonen als ze lief is geweest in de winkel? En dat vooraf laten weten dat als ze lief is ze wat lekkers krijgt?
proberen zoveel mogelijk boodschappen te doen als je man thuis is.. kan hij bij de kinderen blijven.. bij mij is het ook vaak geen pretje.. maar opvoedkundig is waarschijnlijk negeren de beste oplossing
Oww ja , die kleintjes voelen het volgens mij wanneer het net niet uitkomt dat ze dan beginnen te klieren Ik heb laatst een krijsende en tegensputterede peuter in een overdrukke winkelstraat onder de arm mee naar huis moeten slepen , ook erg leuk Denk dat ze het gewoon aan voelt en misschien toch afleiden met iets , bijv. wat geven en zeggen dat zij het aan de juffrouw van de kassa mag geven of zo .. en anders misschien toch bij iemand laten met boodschappen doen en even snel alleen gaan ?
hier hetzelfde pff, ik ga dan liever even als Sem een middag dutje doet en mijn man thuis is of laat mijn man ff gaan als hij er is hihi. Het rare is wel dat als mijn man de boodschappen gaat doen met Sem hij er geen last van heeft en sem zich als een engeltje gedraagt pff
Die van mij deed dat ook, hij probeerde zijn zin door te drijven. (hij wilde dan een bal, boek of wat dan ook) En als ik dus nee zei dan ging hij stieren en op doe grond zitten, ik loop dan gewoon door en wat hij me na kwam gerend! En voor de rest negeerde ik hem tót we de winkel uitwaren en in de auto zaten. Dan vroeg ik hem waarom hij ging zeuren om een 'cadeautje', en waarom hij doorging als mama nee zei..daar gaf hij geen antwoord op haha, ik heb hem gezegd dat als mama alle boodschappen heeft we erna gaan kijken waar hij heen wilt, en dat werkt goed. Ik heb duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om steeds als we naar een winkel gaan dat hij dan iets krijgt. Afentoe probeert hij t nog natuurlijk, t is zowiezo echt een boef, heb er me handen aan vol, maar t moet wel duidelijk zijn dat ik de baas ben en niet meneertje van 3 jaar! Of eens proberen opdrachtjes te geven in de winkel (als je er wel bij in de buurt bent hé haha) Werkt ook heel goed! Succes!
ik vond dat belonen wel goed klinken,een stickertje als ze lief is geweest en bij 3 stickertjes mag ze een cadeautje? daarna opschuiven naar 5 stickertjes etc. en heel hard slaan als ze stout is
hmm wat is dat toch met die stickers.. kinderen mogen toch ook best leren luisteren zonder dat daar omkoperij tegenover staat? anyways.. hier ook hetzelfde drama hoor in de winkel zelf gaat nog wel.. maar die kassa... pfoe denk dat het gewoon enorm saai is want tegenwoordig mag ze helpen met de boodschappen op de band leggen en dan is ze wel weer gewoon rustig. nu nog wat verzinnen op dat wachten als er 3 mensen voor je zijn het begint met "mama koekje?" "nee" "mama sijntjes?" "nee" vervolgens gaat ze als ze de kans krijgt aan de haal met een surprise ei.. (in het ongunstige geval roept ze hard "bal!" en wil dan voetballen) en als dat allemaal niet mag.. tja gillen natuurlijk.. en tja dan kan ik natuurlik niet alsnog een doosje rozijntjes geven om dr op te laten houden... lastig dus het gaat inmiddels wel steeds beter overigens. in de winkel mag ze vaak loslopen (onder het dreigement dat als ze wegloopt ze in de kinderwagen gaat) maarja.. bij de kassa moet ze echt zitten want het geduld om te staan wachten tot ik betaald heb is er gewoon nog niet.
@Saskia ik lees dat jouw dochtertje losloopt in de winkel, vanaf wanneer ging dat goed? Als ik mijn zoontje loslaat in de winkel gaat hij vanalles pakken en kom ik er niet aan toe boodschappen te doen Tips??
@annemica: nou eh.. een tijd al eigenlijk. Het vereist wel wat training van zowel moeder als dochter hoor Ze weet namelijk heel goed wat waar ligt.. dus vantevoren vertel ik dr dat als ze niet bij mij blijft dat in de kinderwagen gaat zitten en niet meer mag lopen. En dat dat ook geld voor niet-luisteren. Vervolgens wil ze natuurlijk nog steeds alles uit het rek trekken... maar dat "los" ik op door te zeggen "kom Anne we gaan nu naar het brood" Dan rent ze naar het brood... enige is dat je dan dus wel moet zorgen dat je gelijktijdig bij het brood aankomt (en ja dat geeft af en toe lichte race-taferelen in de winkel). Bij het brood aangekomen wil ze natuurlijk het liefst de croissantjes.. maar als ik aanwijs welk brood ze mag pakken is ze daar wel weer van afgeleid. En ze hebben daar van die mandjes op wieltjes.. dus Anne "draagt" altijd het mandje (dan hoef ik niet zo te rennen) Vervolgens pakt ze zelf alles waar ze bij kan en wat niet breekbaar is en wandelt ze braaf met mij mee nouja.. meest van de tijd in ieder geval.. het is niet 100% safe maar ik moet zeggen.. het boodschappen doen duurt wat langer nu maar het is wel relaxter en als het niet werkt.. dan parkeer ik dr alsnog in de kinderwagen. en bij de kassa ook dus.. anders heb ik 300 pakjes kauwgum of een surprise-ei waar een hap uit is. (of erger.. je kunt ook voetballen met surprise eieren!)
@Saskia bedankt voor de tips! Ik denk wel dat het kan werken bij mijn zoon, alleen begin ik daar nu even niet mee, als zijn broertje/zusje er is beginnen we met trainen
Ik vind het heerlijk om met mijn zoon boodschappen te doen. Hij vroeg me ook wel eens van alles en dan zei ik nee en als hij door bleef zeuren zei ik alleen maar .. wat zei mama? En dan zegt hij zelf al nee en dan is het goed. Maar misschien kan je het leuker maken. Bij de kassa ben je natuurlijk druk bezig en dan kan je haar niet waarschuwen .. lekker slim zijn ze ... misschien kan je haar zelf iets laten kopen voor je .. bijvoorbeeld een pakje boter ... je legt dit na jou boodschappen op de band en je geeft haar centjes om te betalen. Je wilt niet weten hoe spannend dit is. Dan betrek je haar erbij en is ze afgeleid. Wat bij mij ook goed werkt .. ik straf overal . Ik vind wel een plekje of hoekje waar hij mag kalmeren. Ik wacht niet tot thuis of in de auto want vaak zijn ze het al weer vergeten en hebben ze op dat moment je aandacht toch al gehad hetzij negatief, ik maak bijv het wagentje leeg en zet hem erin. En dan negeren. Voledig negeren. Nou ik hoop dat je er iets mee kan en wens je veel succes.