Welk babynestje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mss86, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Met welk babynestje hebben jullie goede ervaringen en waarom?
    We gebruiken het uiteraard alleen onder toezicht.
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben een Voksi. Fijn ding. Goed wasbaar.

    Wat iedereen ook zegt, ze zijn allemaal onveilig bevonden in nl maar in Zweden heeft iedereen ze...
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  3. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    wij hebben van done by deer happy dots . zo leuk
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mss86 vindt dit leuk.
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Doomoo Cocoon. Ik zweer erbij! Mijn zoontje van bijna 8 maanden slaapt er nog steeds in.

    doomoo-cocoon-grey-grijs-ddco01-943.jpg
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ohja en waarom; deze mag ook in de nacht gebruikt worden. Dit gaf mij een veilig gevoel! Sinds hij 6 weken is slaapt hij dus dag én nacht hier in. Zonder zn nestje slaapt hij slecht, en steeds heel kort. Vraag me dan ook wel af hoe het gaat als hij er echt niet meer in past ;) En wat ook belangrijk is, je kunt hem makkelijk schoonhouden. Je rits de hoes er af en kan zo in de wasmachine :)
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  6. mom2be88

    mom2be88 Bekend lid

    14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Hier hebben we een sleepyhead. Moet hem nog gaan proberen als de baby er is. Hebben deze gekozen om de wat lagere randen bij het hoofdje etc.

    De zelfgemaakte nestjes worden afgeraden. En sowieso worden ze niet als veilig bevonden. Maar wat hierboven al gezegd is : in Scandinavische landen heeft iedereen ze. Mij leek het fijn onder toezicht in de box
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Is nog steeds onveilig. Geen enkel babynestje mag in de nacht gebruikt worden onder de noemer ‘veilig’.

    Los hiervan: wij deden het ook! En nog steeds als ze ziek is, in het nestje, tussen ons in. Iedereen slaapt weer.
     
  8. Yankee

    Yankee Fanatiek lid

    30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier een sleepyhead. Hele goede ervaringen mee!!
     
  9. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Sleepyhead! Fijn ding! Dochter sliep er de eerste weken ook s nachts in, tussen ons in. Ze sliep anders niet. Zoontje heeft ‘m s nachts niet “nodig” dus alleen overdag in de box of op de bank (of zelfs op tafel als we eten :)).
     
  10. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Geen. Na vier kinderen ook nooit gemist en vind het het meest nutteloze baby product ooit geloof ik, echte geldklopperij.
     
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje houdt al vanaf zijn geboorte niet van grote ruimtes. Dan is zo’n babynestje echt wel een uitkomst :) Ligt er lekker geborgen in.
     
  12. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Eentje die groot genoeg is. Wij hadden er eentje waar we veel plezier van beleefde maar na 2.5 maand echt te klein werd. Dan komt het gezichtje te dicht bij de rand. Dat risico namen we niet. Dus een grote :p!
     
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Hier de sleepyhead, van de week een tweede bijgekocht omdat we bleven slepen met t ding
     
  14. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Bij een 2e kindje zal ik er ook zeker nog een extra aanschaffen haha. Stukke handiger :D
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Dat jij het niet gemist hebt met vier kinderen wil niet zeggen dat het dan meteen een nutteloos product is. Ik miste het bij mijn eerste ook niet, bij mijn tweede dacht ik eraan en bij mijn derde kocht ik er eentje en vond het een uitkomst. Ze sliep tussen ons in en iedereen had zijn nachtrust weer terug. En ja ik weet dat dat ‘niet mag’ maar daar heb je op een gegeven moment ook je eigen ideeën over, na drie baby’s.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  16. Anne020

    Anne020 Actief lid

    28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Sleepyhead! Beste aankoop ooit.
     
  17. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik zou ook goed lezen over waarom deze nestjes worden afgeraden. Rebreathing gebeurt zonder dat je dat ziet. Het gaat om de verminderde stroom zuurstof wat het kindje kan inademen. Door de opstaande randen en vaak ook nog gevuld en zacht, loop je dat risico. Daardoor zakt het zuurstofgehalte in het bloed langzaam...

    Maar goed, alles wat je doet heeft risico’s. Samen slapen kan je ook zonder toestanden op een veilige manier doen. James McKenna heeft er mooie richtlijnen voor omschreven.

    Desondanks heb ik toch met ons kindje bovenop mijn borst geslapen. Omdat hij anders niet sliep en alleen maar huilde. Ik begrijp dat je soms schippert tussen wat werkt en wat 100% veilig is.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.477
    113
    Wat is het doel/nut van babynestjes? Ik kan me niet herinneren dat dit een ding was toen ik mijn vorige kinderen kreeg, waarvan de jongste nu 5 is. Nu zwanger van de 3e en zie ik die dingen overal. Wat doe je hiermee? Ik lees in dit topic over kinderen die erin in de box liggen en tussenin slapen, als dat het is is het niets voor ons (in de box zie ik het nut niet, tussenin slapen deden wij met het wiegmatrasje bovenop ons dekbed), maar ik ben benieuwd of er andere doeleinden zijn die ik even niet zie.
     

Deel Deze Pagina