vliezen in 1 keer of blijf je iets merken?

Discussion in 'De bevalling' started by tiepetje, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tiepetje

tiepetje Actief lid

Aug 1, 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    ik had vannacht toen ik in bed lag een gevoel van enorm te moeten plassen. Nog eigenwijs heel even blijven liggen. Toch naar de wc gelopen en daar kon ik het moeilijk ophouden en verloor wat vocht. Toen op de wc gaan zitten en flink 'geplast'.

daarna geen vochtverlies meer gehad. Ik twijfel toch een beetje of dit vliezen zouden kunnen zijn of niet? Of blijf je dan na veel vruchtwater toch nog steeds water verliezen?
    Ik ben nu nl 'droog'.

2. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met spontaan gebroken vliezen. Tijdens mijn bevalling zijn ze door de vk gebroken en dat voelde als een plons water. Daarna niets meer gemerkt van vochtverlies, maar dat kan natuurlijk komen omdat ik druk bezig was haha.

Als je twijfelt zou ik voor de zekerheid wel even je vk bellen. Is de baby wel ingedaald??

3. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb wel ervaring met spontaan gebroken vliezen. Het kan beiden: dat je het vruchtwater in één keer verliest, maar ook steeds een beetje (dat had ik). Het ligt er aan waar de scheur in het vlies zit. Maar je voelt het niet aankomen; dus geen gevoel dat je plassen moet. Het gebeurt spontaan. Maar als je twijfelt: gewoon bellen en de vk laten beoordelen!

4. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik dacht altijd dat er een mega plons zou komen als mn vliezen zouden scheuren.

Echter had ik een hoge vliesscheur waardoor ik elke keer beetjes vruchtwater verloor.
    Ik merkte het vooral als ik op mn hand blies.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Als jezelf het gevoel hebt gehad dat je aan het plassen was lijkt het me sterk dat het je vliezen zijn.
    Je kunt altijd je vk bellen,die kunnen dat testen.

6. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij waren ze ook spontaan gebroken en ik verloor steeds een klein beetje.

Anders even vk bellen als je het niet vertrouwd.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Bij mij braken de vliezen spontaan en het was echt een enorme plas water en bleef kleine beetjes na vloeien.
    Het voelt niet als plassen omdat je inderdaad geen plas aandrang voelt voordat je vliezen breken.

8. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Bij mij was het een hoge vliesscheur. Ik verloor telkens na het plassen kleine beetjes vocht. Probeer na het plassen iets op te vangen? En bij twijfel altijd bellen!! Ik heb er te lang mee doorgelopen omdat ik dacht; het zal toch niet... En uiteindelijk een week in het ziekenhuis moeten blijven ivm infectiegevaar.

9. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bij mij braken ze ook spontaan en was het echt een golf dat eruit kwam... daarna bleef het nog wel een paar uurtjes nadruppen...

10. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Idem hier. En als het vruchtwater is dan voel je dat meteen..mijn eerste reactie was: er komt water uit een ander gat! Bovendien ruikt het zoet, daar merk je het ook aan

11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Hier braken ze ook spontaan. Het voelde in eerste instantie alsof ik aan het plassen was maar ik kon het totaal niet stoppen. Eerst bleef het maar lopen en lopen en lopen en lopen en lopen. Ik dacht dat er nooit geen eind aan zou komen. En nog een paar uur erna voelde ik kleine golfjes vocht als ik me bewoog. Lang leve het kraamverband.
    Je kon het ook direct ruiken, het rook heel zoet, en ik had wat opgevangen en daar zaten allemaal vlokjes in.

12. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

Jan 14, 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij waren ze ook spontaan gebroken. Ik had niet het gevoel dat ik moest plassen maar ik 'plaste' dus ineens in mijn broek. Het was geen plons. Er kwam steeds een beetje vruchtwater uit. Opgevangen met een inlegkruisje en aan de kleur kun je zien of het vruchtwater is of niet.

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Over het algemeen blijf je na het breken van de vliezen vocht verliezen. Er wordt namelijk ook steeds nieuw vruchtwater aangemaakt....
    Je kunt het inderdaad ruiken, ruikt vrij zoet. Je hebt niet de aandrang van het normale plassen. Verder kan het een flinke plons zijn, maar dat is vaak niet het geval, zijn het meer scheurtjes....
    Succes met de laatste loodjes!

14. Sweety30

Sweety30 Actief lid

Jun 17, 2013
    482
    66
    28
    Female
    Bij mij zijn ook spontaan de vliezen gebroken bij de eerste. lag in bed en had toch echt het gevoel dat ik moest plassen. Op het moment van rechtop gaan zitten braken de vliezen. Doordat het vruchtwater in aanmaak blijft bleef ik ook continue vruchtwater verliezen en redelijk wat.

15. tiepetje

tiepetje Actief lid

Aug 1, 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Het is is sindsdien rustig op wat witte afscheiding na dus loos alarm denk ik..!

Share This Page