De titel zegt het al, gebruiken jullie: badolie, badschuim, badmelk of helemaal niks? Wat voor huidtype heeft jullie kindje en stem je daar het badproduct op af?
Hoi! Wij gebruiken niks in het badje. Onze zoon wordt echt vies overdag (eet zelf) en gaat dus elke dag in bad/onder de douche. Hij heeft geen droge of vette huid, maar om huidproblemen ook te voorkomen, gebruik ik niks bijzonders verder. Nu het kouder wordt, smeer ik hem soms in met wat bepanthen of sudocrem op droge plekjes. Wat we wel doen is, als hij een echte vieze luier heeft gehad voor het in bad gaan of eerder op de dag is even zijn billen inzepen met top-to-toe-wash van Natusan, maar dat is ook het enige!
rituals baby splash of zwitsal.. hoe meer bubbles hoe leuker hij het vind en met al die vieze poepbroeken kan hij wel een fris ruikend badje gebruiken.. hij gaat om de dag in bad en elke dag een goede wasbeurt ook met rituals of zwitsal
Hier gaat ze bijna elke dag in bad en ik gebruik schuimbad van Zwitsal voor de bubbels en dan was ik haar ook nog met wasgel van Zwitsal. Heeft een normale huid. Bubbels vindt ze inderdaad prachtig: maakt ze baardjes van
Hier ook balneum extra vettende badolie. Heb zelf op vakantie met hem in bad gezeten en na het bad moest ik naar de wc en glibberde zowat van de wc af haha dus is inderdaad extra vettend.
hier zwitzal of gewoon mijn palmolive badschuim... zoontje heeft een normale huid en kan t goed verdagen, dus koop niet altijd de dure zwitzal badschuim voor hem
nu haar billen kapot zijn doen we een scheutje badedas in bad. Normaal gesproken niets, maar ze krijgt een wat droog huidje, dus ik denk dat er binnenkort een scheutje badolie in bad gaat.
Ik gebruik vooral Weleda en Lavera helemaal sinds ik deze blog heb gelezen: The Story of Cosmetics Er zit helaas zoveel rare dingen in verzorgingsproducten, terwijl je die juist niet zou verwachten in producten voor kleine kindjes en baby's met nog zo'n tere huid. Deze was en shampoo in 1 gebruik ik dus nu bij Kyan, hij heeft een gevoelige huid en deze gaat helemaal goed: Baby shampoo voor huid en haar Neutral : Lavera, biologisch
wij gebruiken natusan (paarse fles, speciaal voor de nacht, ruikt erg lekker) en voor het wassen zweer ik bij zwitsal kwaak. dat pompje waar al schuim uit komt en waar je de haartjes en het lichaam mee kan wassen. ideaal, ook voor onder de douche in het zwembad of op vakantie! hihi, ik lijk wel een reclame..
heb 1x badolie gebruikt maar vond het niks. het hele bad kun je daarna uitgebreid boenen wil je de vettigheid eraf krijgen. zoontje heeft trouwens een normale huid. in de winter smeer ik bepanthen op de wangetjes als die droog zijn. verder geen bodylotion, olie oid. toen hij heel erg klein was, gebruikte ik alleen weleda.
Wiij gebruiken badolie en badmelk. Steeds afwisselend. Onze meid had in het begin een hele droge huis, kon de velletjes er zo aftrekken. Nu niet meer.
Wij gebruiken badolie van zwitsal, hij heeft niet echt een droge huid maar moet hem wel elke keer insmeren na het badje en meneer vind dat niet zo leuk dus nu met de badolie hoeft het niet meer Groetjes
hier een normale huid, en gebruik in bad badolie van zwitsal. als die op is (bijna) ga ik over op badolie van de hema. (scheelt een stuk in de prijs en ruikt ook heel lekker). onder de douche (wat we zelden doen) de wasgel, heb van etos, ah en vlgs mij ook zwitsal staan. na het wassen bodylotion van zwitsal. heb ook ah eigen merk staan.
ik gebruik zeker niet elke dag een badproducht ze gaat wel elke dag in bad en/of douche. En dan gebruik ik kruitvat goede nacht een klein scheutje. Denk z.n drie keer per week verder gewoon elke volle luier goed schoonmaken met doekjes en scudo op de billen lekker dik. Meer niet. Haren wassen doe ik ook nog niet echt soms een beetje met het badwaterschuim is nog genoeg. En daarna wel lekker met olie in vetten ze gaat altijd lekker zacht het bedje in van de olie heerlijk ruikt ze dan ook gelijk.
Hier een echte Zwitsal fan. Meestal gaat mijn dochter in de douche, en dan was ik haar met de wasgel, en haar haren met de shampoo van Zwitsal. Daarna smeer ik haar in met de bodylotion. Als ze in bad gaat, gebruik ik ook de schuimbad. Ik vind Zwitsal echt zo heerlijk ruiken!
onze dochter heeft een gevoelige huid en licht eczeem en mag maar 2x in de week in badje van de kinderarts. Dan gebruiken balneum extra vettend. Overige dagen was ik haar met een washandje met water en smeer ik haar daarna lekker in met ene bodylotion of olie. Maar idd iedere keer moet je het badje uitsoppen wil je weer schoon hebben, anders gaat ze in een vies badje. Iemand nog tips voor de gevoelige huid????
etoc eucalyptus bad gel. ruikt heerlijk, krijgt hij geen uitslag of droge huid van en is goed tegen verkoudheid enz. oh en je krijgt wat schuim wat altijd leuk spelen is.
mn zoontje heeft een normale huid, reageert nergesn op..dus nu gebruik in om hem te wassen Lavendel lijn van Zwitsal...of soms een paar druppels babyolie, wordt zn huidje zo lekker zacht van...maar dit doe ik niet elke x...wnat zn haar wordt dan zo vettig...en kraamzorg heeft me verteld dat babies daar snel berg van kunnen krijgen