wat voor schema straks??

Discussie in 'Voeding' gestart door paars, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hai!

mn zoontje is bijna 17 weken oud en wil beginnen met rijstebloem en evt fruithapje of groenten..
    maar hoe doe ik dat?? en wat voor schema moet ik hier aan toe passen??
    ik heb nu dit schema:
    7.00
    11.00 soms 10.30
    14.30-1500
    18.00-18.30
    23.00

en wanneer kan ik dan de laatste fles laten vallen??
    Moet hem altijd wakker maken voor de laatste fles.. en als ik hem 7.00 uur niet van bedje haal blijft hij ook gewoon slapen.

Alvast bedankt!!!

groetjes!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je kan de laatste fles gewoon laten vallen. Als hij doorslaapt dan is hij er klaar voor.

Verder als je begint met fruit en groente gaat het in het begin maar om een paar hapjes. Ik zou met groente beginnen omdat ze minder allergeen zijn dan fruit en omdat men zegt dat als je met fruit begint ze moeilijk groente gaan eten. Maar daar zijn meningen over verdeeld, geloof ik. Ik zou in ieder geval een paar dagen hetzelfde soort aanbieden. En dan weer een paar dagen een ander soort. Zo bouw je het op. Mocht je kindje ergens voor allergisch zijn dan is dat makkelijk te achterhalen. Fruit en groente kun je nu gewoon tussen 2 flessen door geven.
    Verder hoef je niets meer aan je schema veranderen omdat het in het beging nog echt BIJvoeding is. Schema kun je gewoon zo laten staan, alleen dus de laatste fles eraf proberen te halen.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou beginnen met die fles van 23:00 te laten vervallen. Soms werkt het goed om 'm in één keer te laten vallen maar wij hebben 'm afgebouw in een week tijd. Ging prima.

Toen mijn zoontje steeds eerder wakker werd (dus niet 's nachts maar gewoon eerder) zijn we rijstebloem gaan toevoegen aan de laatste fles. Weer een paar weken later zijn we rijstebloem gaan toevoegen aan de fles van 11:00 om te wennen aan 'vaste voeding'.

Met 5 maanden zijn we groenten gaan geven (de reden: zoals Kiwi hierboven heeft geschreven). Wij gaven groenten om 11:00. 1/2 fles, daarna hapjes groenten en dan de rest van de fles. Wij deden dit omdat we geen behoefte hadden aan een extra eetmoment. Groenten gaven we 2-3 dagen achter elkaar hetzelfde om te weten hoe het mannetje er op reageerde. Toen we een boel groenten op die manier gehad hadden zijn we gaan combineren. Toen de groenten goed gingen, hebben we deze verschoven naar 18:00 (etenstijd) en zijn we fruit gaan geven om 11:00

Ieder heeft zijn eigen systeem maar het CB kan je daar vast meer over vertellen.
    Met 17 weken hoef je trouwens niet bij te voeden, je kunt ook wachten tot 6 maanden (of alles wat er tussen zit).

Oja ons schema was:
    8:00 fles 210 (wij maakten 'm ook altijd wakker, stipt)
    11:00 fles 180
    15:00 fles 180
    19:00 fles 210 (vanaf 17 weken met rijstebloem)
    23:00 fles 180 (tot 13 weken gegeven)

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    @ zwaantje, hoe heb je die laatste fles dan afgebouwd? Ik heb nu het volgende schema, maar het gevoel dat er iets moet gaan schuiven:

7.00 uur - 180/6
    10.00 - fruithapje (bijna heel bakje frutapura)
    10.30 - fles 180/6 maar die drinkt ze dan niet helemaal leeg, denk door het fruithapje
    14.30 - fles 180/6
    18.30 - fles 180/6
    22.15 - fles 150/5

Waar ik dus aan denk is het volgende:
    7.00 - fles 180/6
    10.00 - fruit
    11.00 - fles 180/6
    15.00 - fles 180/6
    18.00 - groenten
    19.00 - fles 180/6 (en dan met rijstebloem???)
    en dan lekker de nacht doorslapen.

Maar ik vind het nog wel beetje eng. Ze slaapt nu zo lekker de nacht door en ik ben bang dat ze dan weer wakker gaat worden 's avonds... Wat zouden jullie doen? En zal ik dan die fles van 19.00 uur met rijstebloem doen?

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    @ poema:Ik ben vandaag op het cb geweest
    ze heeft me geadviseerd om de laatste fles te laten vallen en dan om 19.00 rijstebloem er in te doen.. ik mocht ook al wel wat fruit proberen paar hapjes tussen de flessen in.. maar nog niet echt beginnen met bijvoeden.
    mn zoontje is nu 16,5 weken..

Ik mocht omdat het vrij warm buiten is ook wel eens wat water geven.. maar hebben jullie enig idee hoe dat moet?? ben ik vergeten te vragen..
    voor de flessen gebruik ik nog steeds afgekoeld gekookt water.. moet ik dat dan ook geven?? en beetje handwarm dan maken of gewoon koud??

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, als je net begint met bijvoeden gaat het altijd idd om een paar hapjes om te wennen. Daarom zou ik de tijden van de fles aanhouden en de laatste fles eraf en idd in de fles van 19:00 uur een paar scheppen rijstebloem (dit allemaal heb ik hierboven al geschreven)

Ik weet niet de reden waarom je gekookt water gebruikt, want dat is absoluut niet nodig. In nederland is het kraanwater heel schoon (behalve als je een loden leidingen in huis hebt, maar dat komt niet veel meer voor). Dus je kunt tussendoor het water gewoon uit de kraan gebruiken.
    Als je dat absoluut niet wilt dan kun je bronwater of gekookt afgekoelt water blijven gebruiken. Maar dat is echt niet nodig.

7. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hey!

Maar ik vraag me dan toch af.. heeft hij wel aan 4 voedingen genoeg op 1 dag?? want normaal kreeg hij met 5 flessen 1000 maar nu dus maar 800... ja en dan vanaf maandag wil ik tussendoor paar hapjes fruit.. wil eerst weten of hij goed reageert op de rijstebloem..
    Hij heeft een moeilijk begin gehad qau voeding.. hij reageerde nergens goed op en had veel krampen en spuugde hele flesjes eruit.
    daarom heb ik altijd gekookt water gebruikt omdat dit zachter is.. ( heb ik me laten vertellen haha) en dat gebruik ik dus nu nog.. maar in principe kan ik dus nu gewoon gelijk uit de kraan halen??

Liefs,

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je kan evt voeding ophogen tot 210/7 als hij niet genoeg heeft aan reguliere flessen. Dat hadden we toen ook zo gedaan.

Probeer gewoon kraanwater. Als het niet gaat dan kun je altijd nog terug naar gekookt. Maar zoals ik zei het kraanwater is in nl echt prima. Het is zeker niet slechter dan bronwater.

Deel Deze Pagina