In augustus verwacht ik ons 2e kindje en mijn oudste zoon is dan precies 2 jaar. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik dan een peuterbed ga kopen of nog een ledikantje waarbij je de 'tralies' gedeeltelijk kan weghalen (zodat ie er wel zelf in en uit kan kruipen) of helemaal weg kan laten zodat het een iets kleiner peuterbed is. Ik vind hem nu nog zo klein voor zo een groot bed maar ja hij heeft het ook pas over 4 maanden nodig... Wat zijn jullie ervaringen? En wie heeft evt tips voor zo een bedje wat je om kan bouwen van ledikant tot peuterbed?
Ik heb zelf voor een peuterbed gekozen toen nummer 2 kwam. mijn jongste dochter heeft toen eerst nog 4 maanden in een wieg geslapen zodat mijn oudste dochter rustig kon wennen aan haar nieuwe bedje. Na een paar weken was mijn oudste al helemaal gewend aan haar nieuwe bed, ze wilt ook echt niet meer in een ledikantje. Nu slaapt mijn jongste in de ledikantje. Ik zou dus voor een peuterbed kiezen, anders moet jij straks over een half jaartje als nog een peuterbed kopen. Dan blijf je bezig.
Wij hebben het peuterbadje van baby park! Hier met 22 maanden erin en ging vanzelf. Zou het wel doen voordat de kleine er is, nu kan je de tijd ervoor nemen als het niet in 1 keer lult. En tegen de tijd dat de baby er is, is hij helemaal gewend. Mocht je voor een ledikantje gaan nu moet je straks weer voor een nieuw bedje
Mijn man heeft zelf t ledikant aangepast. 1 zijkant eruitgehaald en een hoge plank ervoor geschroefd(ook om t ledikant bij elkaar te houden nodig) bij t hoofdeind en voeteneind is de plank wat hoger en op t middag twee 'bil'breedtes laag. In en uitstappen gaat makkelijk, maar uit bed vallen niet
Wij verwachten in juli ons 2e kindje. Mijn dochter wordt dan ook 2 en sinds vorige maand ligt ze in een peuterbedje.
onze dochter is met 1 jaar en 4 maanden overgegaan naar een gewoon bed. Kon ze twee maanden wennen voordat haar broer geboren werd en we het bedje echt nodig gingen hebben. Voordeel van dit bed is dat er een uitvalbescherming op zit omdat het oorspronkelijk een half hoogslaper is die we laag hebben gezet. (als je zoekt op lifetime bedden zie je wat voor plank ik bedoel)
Mijn zoon wordt in juni 3 en slaapt nog in het ledikantje. Zijn zusje van bijna 1.5 jaar op hetzelfde kamertje ook in een ledikantje. Ideaal vind ik en het past nog héél lang!