Ik heb een vraag mbt de ziektekostenverzekering. Ik heb onze dochter (geb. Nov 2014) bijgeschreven bij mijn verzekering. Ik heb naast de basisverzekering een aanvullende verzekering. Nou was ik in de veronderstelling dat baby's die bijgeschreven worden automatisch dezelfde verzekering krijgen als de ouder waar ze bij op de polis staan. Nou is het zo dat mijn verzekering dit niet heeft gedaan, we hier extra voor moeten betalen en dit pas 01-01-2016 kunnen wijzigen. Klopt dit? Iemand hier ervaring mee?
Ik heb een bevestiging vanuit CZ gekregen waarin stond dat mijn dochter wel automatisch aanvullend verzekerd is. Ik dacht dat kinderen onder de 18 gewoon mee liften op het pakket van de ouders?
Huh? Ik dacht ook dat het kind dezelfde verzekering heeft als de ouder met de hoogste verzekering ( bij zijn beide bij dezelfde verzekeraar)
Heb er nog nooit van gehoord... Wik zitten met z'n allen bij fbto, mijn man tandarts erbij en ik gezinsmodule(het hele gezin) Ons zoontje profiteerde gratis van allebei de modules, ook heeft hij geen eigen risico
Dit staat op de web site van de overheid: Kinderen tot 18 jaar Voor de basisverzekering van kinderen onder de 18 jaar betaalt u geen premie. Maar kinderen moeten wel een zorgverzekering hebben. U schrijft uw kind binnen 4 maanden na de geboorte in bij een zorgverzekeraar. Dus niet automatisch aanvullend verzekerd, alleen de basis! Ik ga mijn polis nog even goed checken
Bij mijn weten is het kind automatisch net zo uitgebreid verzekerd, dus inclusief aanvullende verzekering, als de ouder bij welke het kind op de polis staat. Maar misschien verschilt dit per verzekering?
Kinderen zijn het zelfde verzekerd als de ouders dit zou automatisch moeten gaan..jij aanvullend verzekerd kind ook aanvullend verzekerd. Zou bij je verzekering aankopen hoe het zit. Een laten veranderen.
Het is niet verplicht, maar de meeste zorgverzekeringsmaatschappijen doen het wel. Staat ze bij jou op de polis, of ben je haar informant? (Als je niet weet waar ik het over heb, dan staat ze zeer waarschijnlijk bij jou op de polis).
Ik weet ook niet beter dan dat hoor....Hier zijn alle kinderen meeverzekerd onder de naam van mijn man, omdat hij het hoogste pakket heeft. In het geval van de oudste (die nu 18 is, dus zelf nu verzekerd is) ging het om een stiefvader. Dat mag ook gewoon. Heel raar dat jullie baby hier apart voor verzekerd moet zijn. Daarbij komt nog, dat je wb pakketten wel halverwege het jaar hoger mag worden verzekerd, maar niet lager. Zij zou dus in principe nu dus wel een aanvullende verzekering mogen, maar niet, als je aanvullend verzekerd bent terug naar basis.....Raar verhaal dit, mag ik vragen bij welke verzekering jullie zitten?
Wat vreemd. Bij mijn verzekeringsmaatschappij worden kinderen automatisch mee verzekerd met de ouder die het hoogste pakket heeft.
Ik dacht dat ik moest aangeven dat ik mijn dochter ook aanvullend verzekerd wilde hebben, was niet standaard zo bij Menzis.
Een verzekeraar mag zelf kiezen hoe ze omgaan met hun aanvullende pakketten. Ik ben het wel eens tegengekomen dat kinderen niet gratis waren verzekerd voor het meest uitgebreide pakket. Wat heb je nodig? Bijna alle zorg die voor volwassenen aanvullend zijn, hoort bij kinderen tot de basis (fysio, tandarts). Alleen zaken als alternatieve geneeswijzen komen uit je aanvullende pakket. Dat is juist waarom kinderen meestal gratis zijn, er hoeft maar heel weinig uit dat pakket vergoed te worden.
Wij zijn verzekerd bij Unive Zekur en onze dochter staat op mijn polis bijgeschreven. Ik wil er best voor betalen dat vind ik geen probleem maar ze geven aan dat we de polis voor haar het hele jaar niet kunnen wijzigen. We hebben een osteopaat nodig... Die wordt niet vergoed vanuit de basis.
Deze informatie staat op de site van Independer: Bijschrijven kind zorgverzekering ZEKUR Als je een kindje hebt gekregen moet je in de eerste tijd veel regelen. Je moet het kindje bijvoorbeeld aangeven bij de gemeente maar ook bijschrijven op de polis van je zorgverzekering. Hoe werkt het bijschrijven van je kind? Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je je kind kunt bijschrijven als je een zorgverzekering hebt bij ZEKUR. Zorgverzekering verplicht voor kinderen Ook kinderen moeten verplicht verzekerd zijn. Daarom moet één van de ouders het kind bijschrijven op de polis van hun zorgverzekering. Zodra je kind is bijgeschreven op je zorgverzekering is het gratis meeverzekerd tot het 18e levensjaar. Dat geldt voor alle kosten uit je basisverzekering, tandartskosten en de kosten uit je je aanvullende verzekering (als je die hebt afgesloten).Je kind heeft dus dezelfde verzekering als jij en kan alleen een aanvullende verzekering hebben als jij die ook hebt. Wanneer en hoe kind bijschrijven ZEKUR Je kunt bij ZEKUR makkelijk je verzekering aanpassen en je kind aanmelden. Om in te loggen heb je een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Deze kun je hier aanmaken.
Nee, volgens mij niet. Voor zover ik weet kun je je wel hoger verzekeren, maar niet lager. Of dat moet veranderd zijn?