Is een meegroeibed dat formaat? Haha, dat is het ledikant waar mijn zoontje nu in slaapt Alleszins, nee, klein is het niet, maar ik kan er toch niet comfortabel naast kruipen dan.
Ja, is nu ook ledikant. Normale afmeting ledikant is 60x120, deze dus al groter. Ach, het was een alles-in-1 kamertje, dus wij vonden het wel prima, niet speciaal een peuterbed gekocht. Kan me voorstellen dat het niet echt groot is om er naast te gaan liggen haha. Enige wat zonde zou zijn als we het bedje niet zouden gebruiken is het beddengoed, dekens en 2 dekbedovertrekjes. Maar ja, dat wisten we ook niet van te voren dat Dafne zo'n woelwater zou zijn en vanaf 3 maanden in een slaapzak ging, haha. Tegenwoordig ligt ze wel redelijk op 1 plekje, maar ze blijft niet onder de deken liggen maar erop toen we het eens probeerden
C krijgt gelijk een eenpersoonsbed. We hebben er nu 1 gezien bij de Ikea die ook omgebouwd kan worden naar 2 persoons. Ideaal dus voor als ze later een 2 persoonsbed wilt.
Wij hebben een meegroeibed, van Ikea, na het ledikant is ze met 20 maanden overgegaan in het meegroeibed op de kleinste stand. Vond ik toch fijner dan zo'n groot bed gelijk. En er zat gelijk een bedrandje zodat ze niet zo makkelijk eruit viel. En een dekbedje (2 had ik er) van de Hema, kosten een tientje ofzo, dus de kosten zijn het niet. Met 4 jaar is die naar de middelste stand gegaan, stukje matras erbij, niets een nieuw matras, zat er allemaal bij. Hier een eenpersoonsdekbed in gedaan. Ze zou hier echt tot haar 7de ofzo in kunnen, maar we willen na de zomer naar een groot bed, omdat ik het matrasje nu voor haar gewicht te dun vindt worden. Mijn twijfel is nu voor een 'leuk' bed (middenhoogslaper met een hut eronder oid, of gelijk een goede boxspring)
Vraagje nog; geven jullie je kind(eren) maar één keer een bed voordat ze het huis uitgaan? Ik heb in mijn hoofd: nu met 5a6 jaar een halve hoogslaper ofzo (of toch gelijk een boxspring??) en dan met een jaar of 12 een twijfelaar of iets.
Meegroeibed kan wel langer mee toch nog? Als je m op de grootste stand hebt, is het dan niet hetzelfde als een gewoon 1 persoons bed? Of wil je gewoon om andere redenen een ander bed? Ik was van plan meegroeibed Busunge van Ikea te kopen..