Tegendraads meisje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door babylove26, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hallo!

onze dochter word in februari 3 en is op het moment een aardige pijn in de bibs ;)
    Ze is zo tegendraads dat alles wat ik zeg precies andersom gedaan moet worden. Ze gooit echt haar kont tegen de krib en is een pittige tante. Ze heeft het zelfs al meer dan eens gepresteerd om haar hand naar me op te lichten :$ dit heb ik meteen afgestraft door haar op de gang te zetten met uitleg waarom, helaas flipt ze compleet door. Ze is zooooo lief maar soms..... iemand tips?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een tijdje alles andersom gezegd, werkte echt bizar goed, haha! 'Oh je mag geen bonen eten hoor, die vind je vast heel vies.' En hap, alle bonen weg :D 'Oh neeee, we gaan nog niet naar boven hoor, en al helemaaal niet zelf de trap op.' En hop, madam vliegt de trap op om naar bed te gaan.
    Beetje flauw, maar echt ideaal :D Nu is ze de fase weer door en kunnen we weer gewoon dingen zeggen.

Qua over grenzen gaan (zoals slaan) zijn we ook gewoon duidelijk, dat doen we gewoonweg niet. 1x waarschuwen en bij de tweede keer gaat ze even afkoelen. Is hier maar 2x nodig geweest, en we hebben echt wel een temperamentvol peutertje.

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Helaas heb ik dat al geprobeerd maar daar trapt ze niet in haha

4. misa

misa Niet meer actief

Hier ook een pittige dame. We kunnen hier veel strijd en gedoe weghalen als we haar veel de keuze geven in dingen. Dan heeft ze minder de drang overal tegenin te gaan. Dus welk bordje, welke beker, eerst poetsen of eerst haren doen, die of die jas, enz.

En veel dngen positief benoemen. Dus niet zeggen: niet rennen in huis. Maar zeggen: rustig lopen in huis.

Gevoel en emotie benoemen dat je het ziet. Wordt je daar verdrietig/boos/blij van?

En een triple p cursus bij loes is ook erg leuk voor de ideeen. Het boek kijk luister en begrijp van jantine peters staan ook leuke tips in.

Succes, die pittige kids houden je allert he...!

Deel Deze Pagina