Onze oudste was net 2 jaar geweest toen de tweede kwam. Ik vond haar nog te klein voor een groot bed, daar zou ze ook zeker de hele tijd uitgelopen hebben wanneer ze moest slapen.. We hebben dus een tweede ledikantje gekocht, maar dan één waarvan de zijkant naar beneden kon. Zodoende kon ze er dus wel zelf uitkomen toen ze wat ouder was geworden. In dat bedje paste ze nog een hele poos. Net voordat ze 4 werd kreeg ze een groot bed. Waar ze trouwens meteen uit viel de eerste nacht
Een peuterbed, maar mijn zoontje was pas 16 maanden toen hij daar in ging slapen. Met de gedachte dat hij er zeker twee jaar in kan slapen en zijn broertje ook nog minimaal twee jaar, vond ik het de investering wel waard.
Wij hebben een meegroeibed, rond 2,5 wil ik het bed gaan ombouwen. En dan kijken hoe dit gaat. Naderhand een 1p bed.
Met 15mnd lag ze in het ledikant zonder zijkant, met 2jr en een beetje ging ze naar een eenpersoonsbed. Ging helemaal prima!
Ik twijfel ook tussen peuterbed. Ze is nu 87,5 cm. Verdubbel ik dat, is ze te klein voor een peuterbed (150 toch?) Dus ik denk dat ze er wel ruim 1,5-2 jaar in zou kunnen (groeispurtjes uitgezonderd ). Een eenpersoonsbed kreeg nichtje met 2,5 maar die zei gewoon tegen haar moeder: mam ik ga weer uit bed klimmen hoor! En warempel ze deed het dus de overstapkeuze was niet zo moeilijk.
Als ze uit haar ledikantje gaat, gaat ze meteen naar eenpersoonsbed. Maar ik hoop dat, dat nog een hele tijd duurt. Ze slaapt tot nu toe prima in haar ledikantje dus zolang dat zo blijft laat ik haar daar lekker liggen. Of ze moet eruit gaan groeien dan zullen we moeten, ze is al 93 cm namelijk.
Wij hebben onze zoon net voor zijn 2 de verjaardag in een eenpersoonsbed gedaan. We legden hem er in en is meteen in slaap gevallen. Hij is er nog nooit uitgevallen of uit gekropen.