Kinderfeestje, auto

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    M'n zoontje wordt 5 en zijn beste vriendje is op dezelfde dag jarig en wordt ook 5. Nu doen ze de kinderfeestjes dus samen en gaan we naar ballorig. Nu vind ik dus dat hij 3 vriendjes mee kan nemen want ik heb maar voor 4 kindjes plek in de auto (gordels).
    Maar zijn vriendje zit met 5 kindjes in de auto, dus 1 kind moet los. Nu is ballorig een minuut of 20 rijden.
    Ik vind dit dus eigenlijk niet kunnen, stel er gebeurd iets onderweg...
    Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie kinderen voor die ene keer zo vervoeren? Zit ik nu te miepen?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Absoluut niet!
    Kleine afstanden mogen zonder stoelverhoger/stoel, maar 20min zou ik al niet doen, eerlijk gezegd. Zonder gordel zou ik sowieso nevernooit doen..
    Maar ik heb nog geen ervaring met 5 jarigen, dat scheelt misschien ;).

Ik neem morgen een vriendje mee (20min), maar daar zet ik toch een extra stoeltje voor in de auto.
    Dochter heeft 1x meegereden in de gordel, ritje van een paar minuten, omdat het onweerde en stortregende, was dus onvoorzien. Dat vond ik eerlijk gezegd al een beetje eng. Maar ja, beter dan t alternatief..

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hoe zal ze zich voelen als er wel iets gebeurd en ze had het kunnen voorkomen? Ik zou het zelf echt niet doen!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook echt niet blij zijn als mijn kind los werd vervoerd, of dat nou 5 of 20 minuten is. Hier om dezelfde reden ook 3 kindjes uitgenodigd.
    Ik zou mijn kindjes dan zelf wel brengen..

Wiens kind is straks de pineut? Strootjes trekken? En het kind wordt ook gewoon een projectiel als er echt iets gebeurd, dan zijn de overige kindjes ook niet veilig.. Oké, er zal wel niks gebeuren en het zal wel goed gaan. Maar die kan de ouders nooit meer recht in hun ogen kijken als er wel iets gebeurd..

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dat vind ook, ga het toch eens tegen haar zeggen want het kan inderdaad niet.

6. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Ik zou het zelf als moeder zijnde ook echt wel in de gaten houden hoe mijn kindje vervoerd zou worden...
    Los---> no way
    Dan zou ik hem wel brengen en ophalen...

7. beccie

beccie Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen,
    ik zou ook niet eens durven rijden met een los kind in de auto,

ik zou in dat geval proberen om nog iemand te regelen die even kan helpen met brengen en ophalen, en anders toch een kind minder meenemen

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Waarom vraag je niet nog een ouder of opa en oma mee met een auto? Ik vind 9 'vreemde' kindjes in die leeftijdscategorie best veel voor 2 ouders. Mijn man en ik hadden de handjes vol aan 5 jongens in die leeftijd. Ze vinden zo'n kinderfeestje spannend en zijn drukker dan normaal.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zonder gordel zou ik ook niet doen - zonder stoeltje zou ik een minder groot probleem vinden als het bv om de middelste plaats gaat waar net geen stoeltje pas ofzo.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ook wel iets inderdaad.. Feestje van vriendje was met 6 kinderen. En dan 2 volwassenen en een grote broer (8) Maar dat was nog flink aanpoten. Helemaal toen 1 kindje zich bezeerde, en de andere ouder 5 kids had om op te letten. Gelukkig bleven ze bij elkaar. Maar een extra paar handjes is ook wel fijn..

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Zonder stoeltje/ verhoging zou nog kunnen, maar zonder gordel is toch echt geen optie!!

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Naast dat het niet veilig en gewoon dom is, is het ook nog eens verboden. Kan je wel een flinke boete voor krijgen!

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    #13 Miss T, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
    Nee, jij miept zéker niet! Ik zou woest zijn als een andere ouder mijn kind zo onveilig mee naar een feestje wil nemen.

Maar ik mag aannemen dat jouw vriendin op zijn minst het fatsoen heeft om in ieder geval dan haar eigen kind zonder gordel te vervoeren en niet het kind van iemand anders.

Echt: ik word nu gewoon al boos. En als dit mijn vriendin zou zijn, zou ik haar dat ook eens goed vertellen.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    #14 pardoes, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
    Laat mijn antwoord maar even nagevraagd maar mag niet meer tegenwoordig.

15. prettymum

prettymum Niet meer actief

Denkt terug aan de kinderfeestjes van vroeger... Acht kinderen in een personenauto, twee in de achterbak... Te erg voor woorden!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dit dus echt niet doen. Even overleggen met de ouders van de kindjes wie hun kindje zelf wil brengen. En misschien erbij blijven als extra hulp. Wordt hier op school ook wel gedaan.

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vind het niet kunnen en haar kind zal niet het kind zijn die los zit.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Nee, ik vind het niet kunnen. Ik zou gewoon vragen of er een andere moeder/vader mee kan rijden. Dat doen ze hier ook wel eens met kinderfeestjes bij gebrek aan ruimte in de auto.

Deel Deze Pagina