Over een paar weekjes wordt mijn partner geopereerd aan zijn voet. Als verdoving heeft hij gekozen voor algehele narcose. Nu ben ik even benieuwd hoe lang zoiets ongeveer duurt en hoe het in zijn werk gaat. Ik bedoel uiteraard niet de operatie, maar de narcose. Hoe lang duurt het voordat je helemaal bij bent (na de operatie)? Alvast bedankt voor het lezen
Eerlijk? Geen idee. Besef van tijd ben je echt wel kwijt als je onder narcose geweest bent. Laatste keer was het bij mij 2,5 uur voor ik bijkwam als ik het nog goed weet van mijn man. Die had al die tijd in het café beneden in het ziekenhuis gezeten, de schat.
Denk dat het er deels ook aan ligt hoeveel je krijgt? Mijn vader heeft algehele narcose gehad maar hij had een zware operatie, uiteindelijk heeft het 5 uur geduurd voor hij weer op z'n kamer lag terwijl de operatie al 2.5 uur klaar was.
Ben zelf 4x onder narcose geweest en je beseft het idd zelf niet. Voor je gevoel val je weg en word je een seconde later weer wakker!
Je beseft het idd zelf niet. Hoe lang het duurt hangt ook af van de hoeveelheid en soort narcose die je krijgt. Daarnaast is het ook nog eens per persoon verschillend. 1e x duurde voor mijn gevoel erg lang voordat ik goed wakker was. 2e x veel sneller.
Je beseft idd geen tijd. Maar wat een andere vraag is wel altijd is, hoe iemand uit de narcose komt (ik wil niet zeggen dat er iets ernstig gebeurd ofzo) maar heb het dan meer over ziek zijn enzo. Zelf ben ik dat gelukkig nooit geweest, maar ik ken wel mensen die er behoorlijk ziek van waren...
Hier pas met iemand mee geweest die geopereerd werd aan haar enkel. Na de operatie was ze na een half uurtje bijgekomen en mocht ik bij haar. Na 2,5 uur mocht ze naar huis, nadat ze iets gegeten en gedronken had. Ik denk niet dat je het echt goed kunt vergelijken met iemand anders, elke operatie is anders en iedereen reageert anders op een narcose.. De beste oplossing is toch de arts vragen hoe en wat!
Dat hangt helemaal af van de duur van de operatie, de hoeveelheid narcose en hoe je hier op reageert. Ik ben zelf iemand die enorm snel weer bijkomt uit de narcose, maar daardoor weet ik ook dat er heel veel zijn die er veel langer over doen. Je blijft op de uitslaapkamer totdat je voldoende wakker bent en ik was altijd als eerste weer op de afdeling. Je kunt dus niet anders dan afwachten.
Ik heb als jong meisje narcose gehad en ik herinner me dat het heel snel ging voor mijn gevoel maar het heeft idd 2 uur geduurd voordat ik weer wakker werd. Je kan ook best beroerd worden van een algehele narcose.
Wat ik me herinner van vroeger is dat ik het heel erg koud had als ik uit narcose kwam. Lag te rillen in bed. De verpleging op de recovery heeft toen een warmte-ding boven mijn bed gehangen, toen was het snel over. Ook was ik heel erg moe. Je lever doet er wel eventjes over om die gifstoffen weg te werken, daarom kun je dus een dag of wat ff niet lekker zijn. Mijn vader heeft een open hartoperatie gehad. Hij had 3 omleidingen nodig, dus zijn borstbeen werdt losgemaakt en hij moest aan de hartlongmachine. Hoe lang de operatie heeft geduurd weet ik niet meer(hele ochtend ongeveer), maar hij heeft echt dagenlang moeten herstellen. Na een week ziekenhuis mocht hij naar huis, maar hij was nog erg moe. Maarja, hier heb je het ook over 1 vd zwaarste operatie's die er zijn. Het complete herstel(en dan herstel vd narcose niet meegerekend) heeft bijna 2 jaar geduurd. Jouw vriend zal vrij snel opgeknapt zijn hoor. Gewoon de tijd voor nemen. En veel drinken, zodat zn lichaam snel weer gezuiverd is van die gifstoffen vd narcose. Beterschap alvast!
Ik heb mei 2012 een algehele narcose ondergaan en ik was eigenlijk heel snel weer bij... maar de currettage an sich was ook vlot klaar. Ik werd op de OK "onder zeil gebracht" en toen waren de artsen ook al bijna aan het werk. In de "overdrachtsruimte" werd ik al weer wakker, hebben me wakker gespoten denk ik. Daarna door naar kamer. Ben al met al nog geen uur van de kamer af geweest. De rest van de dag slaap je nog wel veel hoor. In februari 2010 een blindedarmoperatie gehad. Half 8 s avonds weggebracht naar OK, kwart over negen heeft vriend "dag" gezegd omdat hij naar huis moest, dat was op de uitslaapkamer. En om kwart voor tien lag ik al sms-jes te versturen Reken wel dat je per half uur narcose een week herstel nodig hebt. Dus bij een ingreep van een uur, heb je zeker 2 weken last van dufheid, moeheid etc.
Ben zelf pas onder narcose geweest, 1.5 uur. Ik had ook geen idee hoe lang en hoe of wat. Ben er nu nog moe van, het blijft dus echt lang hangen...
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het voor de operatie aan de arts vragen hoe lang hij denkt bezig te zijn met de operatie. Denk ook dat het afhangt van wat ze tegenkomen. Thnx!
Bij mijn laatste operatie, duurde 5 uur, was ik een uur nadat de operatie klaar was al wakker. Binnen een half uur was ik alweer terug op mijn kamer... Meestal krijg je wel iets om je te wekken, dat ligt eraan hoeveel ze je hebben gegeven en of de operatie volgens plan verliep. Ik heb de afgelopen 2 jaar 3 operaties ondergaan en elke keer vroeg ik of ik op de recovery op een plek mocht liggen waar ik de klok kon zien. En elke keer werd ik ong een half uur tot een uur nadat de operatie klaar was wakker. Daarna ben je meestal zo weer terug op je kamer. Van de narcose kan je veel last hebben, misselijk, duizelig, moe, haaruitval, spierpijn en vergeetachtig zijn... Houd daar rekening mee!