Mijn zoontje heeft twee vaste vriendjes die echt niet van elkaar af te slaan zijn, die krijgen van mij 12,50 euro. Die ventjes zijn al vriendjes vanaf de PSZ dus echte vriendjes zeg maar. De andere klasgenootjes waar hij bij uitgenodigd krijgen 5 euro. Mijn zoontje is een allemans vriendje, word dus bijna door iedereen uitgenodigd, als ik dan elke keer 10 euro moet uitgeven dan ben ik blut 3 euro vind ik belachelijk weinig. Voor onze nichtjes geef ik meestal 20 euro, maar goed dat krijgen wij ook weer terug op verjaardagen. Volwassenen hebben we afgeschaft, ja een bloemetje ofzo maar geen kado's, vinden we nergens over gaan.
20 euro voor naaste familie en beste vrienden. Voor anderen rond een tienje volwassenen eb 5 euro kinderen. Sport is om leuk voor weinig te kopen
Ligt eraan wie het zijn maar zit voor vrienden en familie toch wel rond de 20 Nu ik vanaf juli thuis heb gezeten vanwege zwangerschap kwamen er 2 tantes regelmatig schoonmaken boodschappen doen en dat soort dingen die heb ik met hun verjaardagen wat extra's gegeven toen kwam ik voor beide rond de 50 Nu ons ventje geboren is kregen wik van manlief zijn cliënten een cadeaubon dat hadden ze met 20 personen opgehaald......5 Vond dit ook wel erg beschamend om te geven met zoveel mensen denkt stuur dan alleen een kaart
vriendjes/vriendinnetjes van school zou ik 5,- euro doen, voor familie/vrienden doen wij 10/15 euro, voor ouders 25,-
Prima toch...je kunt niet bij een ander in de portemonnee kijken. Vind het altijd zo vreemd om een 'oordeel' te geven over wat je van een ander krijgt....
Het ligt toch aan het hele verhaal eromheen. Zie voorgaande berichten. Zou me kapot schamen. En als ik echt maar 3 E kan missen, dan kun je een stuk creatiever zijn in het geven hiervan. Al geef je een middag naar de kindeboerderij ofzo. Een Bospicknick. Ik noem maar wat. Het gaat om het gebaar. Maar bewust oude troep geven of 3 E in een envelopje . Bijzonder.
Klasgenootjes krijgen 7,50 aan kadokaart of kadotje. Vind dat geld zat. Kindjes van vrienden 10 à 15 euro Nichtjes/neefjes 20 à 25 euro
Ik zou het niet eens durven geven, ik ben heel erg van het '' een gegeven paard niet in de bek kijken '' maar 5 euro met 20 man Geef dan niets of inderdaad alleen een kaartje.
Mijn zoontje is al na een paar feestjes geweest meestal deed ik dan een intertoys cadeaukaart van tussen de 7 en 10,-.....Bij familie waar we toch nooit komen hoeven we geen geld aan uit te geven. Alleen ons oomzeggertje en die krijgt meestal iets rond de 35,-. Er komt er nu dit jaar een oom of tantezeggertje bij van me zusje als alles goed gaat, en die zal hetzelfde krijgen denk ik.....Verder geven we met volwassene niks met de verjaardag, me s-ouders, en s-zus en zwager willen dat niet, dus alleen de kindjes krijgen wat hier......
Alicia kreeg met haar laatste verjaardag van een kindje kados waaraan je zag dat het uit eigen kast kwam of 2e hands was. Dochter was er erg blij mee en ondanks dat het opviel vond ik het niet raar. Wel kreeg ze erg veel waaronder bikini, jasje van hema, kleurboek, prinsesmok en stiften . Ze hadden blijkbaar niks om te kopen en je kunt ook niet in iemand zijn portemonee kijken. een kindjes gaf een kadobon van 10 euro. Een ander kindje ook een duur gezelschapsspel ( 15 euro) Vond dat weer erg veel. Misschien lag het er aan dat we naar een binnen speeltuin gingen Inc eten ik weet het niet. Varieerde wel. Ik geef altijd gewoon 7,50 aan kindjes van school ongeacht wie het is
Voor onze nichtjes en neefjes(kids van zussen/schoonzussen) doen wij gewoon een kleinigheidje á 5 euro. Je kunt super leuke dingen kopen voor 5 euro. Wij gaan ook maar naar verjaardagen van hen totdat ze 4 jaar zijn geworden. Voor mijn kant van de broers en zussen doen we niets en gaan we 2 keer per jaar wat doen. Voor zijn kant 15 euro. Voor ouders 20-25 euro. Voor vrienden 15 euro.
ik kijk niet zo naar de prijs... gewoon iets wat me wel leuk lijkt koop ik dan... voor kindjes die ik regelmatig zie, bv de kids van mn vriendinnen en mijn nichtjes geef ik wel wat meer uit... zo rond de 30 euro... soms iets meer... schoolkindjes heb ik nog niet meegemaakt... maar denk zo rond de 10/15 euro...
op schoolfeestjes krijgen ze een cadeautje van 5 euro tot max 7,50 mijn oom en tante zeggers tot 6 jaar iets van 15 euro (we hebben er 17 totaal) kinderen van vrienden meestal tussen de 15 en 20 euro. verder mijn broertje/moeder schoonouders maakt mij niet uit hoeveel we uitgeven als het maar leuk/functioneel etc is mijn moeder werd agfelopen jaar 50 en heb er 150/175 euro aan uit gegeven ze verdiend een geweldig leuk feestje/cadeuatjes etc en heb niet na de prijzen gekeken. mijn broertje heeft dit ook betaald en we hebben een erg leuke dag gehad met de grote pop die ze absoluut niet wilde erbij ik denk dat alles erg persoonlijk is kwa uitgeven
Dan zal ik maar niet zeggen dat onze zoon al meer dan een jaar 2 auto's heeft van de action waar die hele dagen mee speelt gaan zelfs mee naar bed in de middag en ze maken nog geluid keurig heel lak zit er nog op en geloof me het is een wildebras.
Mijn zoon heeft nog geen schoolfeestjes maar soms wel kinderfeestjes van achterneefjes/nichtjes (kinderen van de neven/nichten van mijn man). Dan geef ik max. 10 euro. Ik heb maar 1 echt neefje, zijn moeder heeft niet veel dus die verwen ik enorm en krijgt altijd veel cadeaus (kleren, speelgoed, schoenen) dat hij even weer vooruit kan. Familieverjaardagen doen we alleen met speciale leeftijden eigenlijk (30, 50 etc). Dan geven we iets van 20 euro ongeveer.
Ik woon redelijk dicht bij de action en ik loop daar voor een verjaardag altijd binnen, ik heb nog niet te maken met feestjes van schooltje, wel hebben we veel vrienden en kenissen met kinderen en vele nichtjes en neefjes. Ik ben gestopt met grote bedragen geven voor een verjaardag, of ze komen om de meest lullige redenen niet en zoals mijn schoonzus kwam op een gegeven moment met een cadeau van 1,95 (hebben het erg goed lopen daar graag mee te koop) Prijsje zat er nog onder, sindsdien besteed ik gewoon max 7,50 aan een cadeau voor kinderen. De oudere nichtjes en neefjes krijgen geld 10 euro. Op deze leeftijd maak ik er vaak een knutselpakketje van, dan heb je voor 5 euro een heel mooi pakket met heel veel dingetjes erin.