Oei wat een bedragen vliegen er voor bij. Voor kindjes in de familie / naaste vrienden doen we altijd rond de 10-15 euro, beetje afhankelijk van wat er gevraagd wordt. Voor schoolvriendjes zou ik toch echt tussen de 5 en 7 euro proberen te zitten. Persoonlijk vind ik dat genoeg. Zeker als ik kijk naar ons besteedbare budget.
Kindjes van school 7,50 Familie en vrienden en hun kids 25 euro broers/zussen, nichtje en ouders tussen 50 en 100
Je moet misschien wat creatiever denken, maar knutselspullen, kleurboek oid kan echt wel voor 5 euro. Voor mijn nichtje die 3 werd heb ik een pakketje gemaakt om koekjes te bakken. Vond ze echt leuk!
Kinderen geef ik 5,- (max 7,50). Gaat volgens mij ook gewoon om het gezellige, wat te kunnen geven en niet persee de hoeveelheid. Voor kids is 5,- echt wel veel.
Oef... Bij mij varieert het bedrag wat ik aan een cadeau uitgeef ieder jaar. Soms maak ik iets zelf, soms is het iets tweedehands of een goedkope aanbieding en soms geef ik heel veel geld uit omdat we het op dat moment beter kunnen missen en ik zeker denk te weten dat de ontvanger er heel blij mee is... In mijn familie word daar heel relaxed mee omgegaan. Er word niet vergeleken, en als je met lege handen komt dan is dat ook goed. Je kunt niet in iemands portemonnee kijken, en ik ga er altijd vanuit dat cadeautjes met liefde worden gegeven en niet uit plichtsgevoel... Geld geven vind ik dan ook heel moeilijk. Denk aan 5 euro voor kinderen. 7,50 voor oudere kinderen. Voor gewone verjaardagen van volwassenen vanaf 10 euro... Dit kan verdubbeld worden voor bijzondere relaties of gelegenheden...
Kan enorm verschillen. Partijtje : 5-10 euro max (eerder 5 dan 10 euro. Kadokaart = 5) Kind van een goede vriend: maakt me niet uit. Ik koop wat ik denk dat het kind leuk vindt. Neef: 15-35 euro Volwassen: ik koop wat ik leuk vind en soms gewoon een fles wijn
Voor familie en kindjes van vriendinnen is het vaak 15 a 20 euro Ik denk dat ik voor vriendjes/vriendinnetjes op max 10 euro uit kom (later dan)
Neefjes en nichtjes minimaal 15 euro en maximaal 25 euro. Volwassenen in onze familie/vriendenkring vieren hun eigen verjaardagen niet. Klasgenootjes/vriendjes & vriendinnetjes maximaal 20 euro.
kinderen van onze vrienden tussen de 10-15 euro. ligt er net aan wat ik koop. wel altijd een kadootje. neefje krijgt ieder jaar van ons een dierentuinabbo. en dit jaar krijgt hij een gezamelijk kado van iedereen, en daar doen wij ook aan mee. vrienden tussen 15-20. 15 als het een kadobon wordt, maar bij kado mag het wel iets duurder. en broers en zussen rond de 25 een kado en 20 als kadobon. ouders doen we altijd een kado gezamelijk en daar kijken we niet zo naar. ze passen altijd op, dus verdienen wel iets extra's
Ik heb een tante die altijd op de verjaardagen van de kinderen van mijn zus komt. Niet te geloven waar die mee komt aanzetten! Steevast gebruikte make up. Nu had ze voor de verjaardag van mijn nichtje 2 GEBRUIKTE lippenstift bij. Voor mijn nichtje van 5. Mijn zus heeft het logischerwijs meteen weggegooid. Ik weet nog goed dat toen ik klein was, ik ook altijd dit soort troep kreeg. Geef dan niks, denk ik dan. Wie weet wat de kinderen er van krijgen. Eczeem enz.
Neefjes en nichtjes: 30 euro Ouders en zussen: 100 euro Vrienden: 25 euro Later voor vriendjes/vriendinnetjes: 10 euro.
Voor de kinderen van onze vrienden rond de 10-15 euro. Maar het gaat niet echt om het bedrag, als ik iets zie wat goedkoper is maar wel heel leuk dan kies ik dat ook. Laatst het dochtertje van vrienden helemaal blij gemaakt met bellenblaas van 50 cent . Maar als ik dan de grote onwijze cadeautjes zie voel ik me soms wel lullig.
Ohh Mijn eigen kids vergeten haha. mijn eigen kindjes krijgen voor minimaal 50 euro en maximaal 100 of eens in de zoveel tijd 120 euro als het een echt heel leuk kado is een kado/kado's per kind.
Neefjes nichtjes 5-7,50 euro (we hebben dr 18 aan ML zijn kant ) broers zussen zwagers van manlief 10-15 euro. Daar hebben we er 13 van aan manlief zijn kant. Grote familie dus echt een budget op de kadootjes. Eigen kinderen 50 euro.