Hard bultje op arm en plekje op been

Discussion in 'De lounge' started by Sassie1981, Apr 13, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Dames, ik zit mij helemaal op te vreten. Ik heb al een tijdje een hard bultje op m'n bovenarm. Doet pijn, jeukt, is rood/paars van kleur en glimt een beetje.
    En om het feest compleet te maken heb ik sinds kort ook een bruin vlekje op m'n onderbeen. Niet echt een moedervlek, maar lijkt er wel op. Gisteren had ik er zo'n naar gevoel bij dat ik op internet ben gaan zoeken. Nou om te janken wat je dan leest. Ik ben zo bang voor het ergste. Ik heb via internet gelijk een afspraak ingepland bij de huisarts, maar kan pas vrijdag terecht. Ik ga wel maandag bellen en vragen of ik eerder terecht kan.
    Ik ben zo bang dat het huidkanker is. En die angst zorgt ervoor dat ik steeds paniekaanvallen heb.
    Zo niet leuk dit :(
    Iemand bekend met gekke plekjes/bultjes?

2. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Hi!

Kl*te zeg, ik snap dat je je zo druk maakt!
    Ik had 4 jaar geleden ook een rare plek op mijn been ( zijkant knie) . Hij was rood, glanzend verdikt en bleef jeuken. Ik dacht eerst dat het een soort littekentje was, tenminste dat probeerde ik mezelf denk ik wijs te maken. ;)
    Best lang overheen laten gaan ( omdat ik ook alle kleuren scheet) en uiteindelijk toch maar naar de HA gegaan en gelijk doorverwezen naar de dermatoloog.
    Die wist niet wat het was en heeft voor de zekerheid een biopt genomen. Het waren wel erg onrustige cellen maar gelukkig geen kanker. Ze hebben het weg gesneden en dat was dat..

Nu hou ik nogsteeds alles panisch in de gaten.

Ik kan heel makkelijk zeggen , probeer het los te laten. Maar als je eenmaal in je hoofs heb gehaald dat het wel eens heel erg kan zijn dan lukt dat niet meer.
    Dus sterkte vrijdag ( ik hoop eerder ) en we gaan duimen dat het niks is!

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Lief van je!
    Moet voor jou ook vreselijk zijn geweest toen. En ik snap dat je nu panisch alles in de gaten houdt. Het is niet niks. hoe lang heb jij ermee rondgelopen?

4. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

May 15, 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Om goed te kunnen beoordelen of iets huidkanker zou kunnen zijn moet er gekeken worden met een dermatoscoop. Die hebben huisartsen doorgaans niet aangezien een beetje degelijke 1100 euro kost. Je hebt verschillende vormen van huidkanker overigens. Waarbij zelfs 1 hele gunstige vorm. Als de plek rood/paars is, zou het ook een angioom kunnen zijn. Dat is goedaardig. Met zo’n dermatoscoop kun je dat goed zien.

Maandag inderdaad gewoon bellen om te kijken of je eerder gezien kan worden.

5. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,659
    2,110
    113
    Het eerste bultje wat je omschrijft doet mij sterk denken aan een steenpuist.
    Doet het ook pijn als je er aan zit?
    Staat het wat op spanning zeg maar,?

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ik weet dat er verschillende vormen zijn, maar de angst voor het ergste is zo groot.

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Daar heb ik ook over gelezen en ik ben zo hard aan het hopen dat dat het is. Het doet pijn en jeukt. Eigenlijk doet m'n hele arm pijn.

8. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,659
    2,110
    113
    Dat kan hoor.
    Is vaak een ontsteking.
    Duurt een kleine week, dan is het over.

9. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

May 12, 2018
    1,854
    1,176
    113
    Female
    Sowieso altijd langs de huisarts met zoiets want wij kunnen het niet beoordelen omdat dit iets voor een arts is. Maar aan je verhaal te lezen lijkt het op steenpuist inderdaad. Pijn aan je hele arm, rood, jeuken en glanzend.

10. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Dit. Als jij je zorgen maakt waarom zou je dan niet de huisarts bellen? Je hebt er last van en maakt je zorgen. Dus morgen de huisarts even bellen.

Share This Page