Welk bedrag staat er op jullie spaarrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hahaha :D

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb 10.000 euro op m'n bankrekening. Maar,

- ik woon 45 vierkante meter.

- ik weeg maar 49 kilo en boodschappen = 1 zak aardappels, 1 kilo vlees, goedkope groente en ik kan van 5 dagen lang soep eten.

- ik rook niet, ik drink geen alcohol, ik gok niet, ik drink ook geen koffie

- ik gebruik kleding van 10 jaar terug (zo is het ook met schoenen)

- ik heb inline skates en dan sport ik, 3 keer per week een blokje om, of lekker gezond fietsen.

- ik kan uren naar films kijken, mijn buurman heeft een videotheek.

- ik speel videospelletjes zoals starcraft.

Mijn laatste duurste aankoop was mijn gamelaptop van 1000 euro 3 maanden geleden.

Mensen zeggen: Jij hebt veel geld. Nee ik ben niet rijk, ik denk gewoon 3 keer na voordat ik wat koop.

Mijn appartement staat te koop, maar wie wilt er nou 45 vierkante meter wonen?

natuurlijk wil ik groter wonen samen met mijn vriend. Maar wanneer? En dat kost ook geld hoor. 10.000 euro kan ik goed gebruiken.

Of wanneer ik kinderen krijg :)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh dat is wel prima.
    Ik betaal meer rente dan ik ooit zou kunnen krijgen op een spaarrekening.
    Maar idd je hebt gelijk, ik zou er ook niet alles heen gooien. Helaas hebben we in de maand niks over om te sparen (of extra af te lossen for that matter).

4. Als de rente ooit wijzigt en veel hoger is dan nu, dan zou ik het wel direct helemaal aflossen, denk ik. Ik ben nogal gehaaid daarin :)

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Eerst 2500 nu nog maar 400, ofja 469 haha, mijn vriend heeft schoonmoeder een auto kado gedaan, baal er wel een beetje van maar hij had het overlegd en ik heb ingestemd, want ach ze doet zoveel voor ons en we kunnen het missen en sparen iedere maand, maar voelde me wel wat fijner met 2500

6. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik heb in 2 jaren nog nooit zoveel geld op mijn bankrekening gehad.

Ik zou zegge´n: toen ik in Nederland woonde stond ik minus 2000 euro. En dat komt omdat ik maar 900 per maand verdiende met 32 uren werken. Waarvan mijn huur 450 euro was en mijn telefoon rekening 75 euro, mijn ziekenfonds 125 euro.

Ik hield niks over! En dan komt nog de stomme belastingdienst ook nog...

Nu ik in Denemarken woont heb ik het tig keer beter, en ik kan elke maand naar Nederland reizen voor goedkoop met transavia.com

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Elke 5 jaar verandert het weer hè? Maar rentetarieven zijn nu supergunstig!

Ik zit dus 5 jaar vast aan 2,39% helaas...
    Hopelijk gaat ie over 2 jaar omlaag!

2012: 0,6%
    2011: 1,39%
    2010: 1,50%
    2009: 2,39%
    2008: 3,58%
    2007: was 4,17%, nu dus 0,6%.

8. Onze rente lag (dacht ik) rond de 1%. Zal het voor de zekerheid toch nog eens aan mijn man vragen. (Technisch gezien is het zijn studieschuld, maarja.... ;) )

9. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Laatste keer dat ik keek stond er 73 cent op. Maar vandaag komt mijn vakantiegeld binnen en het geld van vriendlief ook. Dus hopelijk hebben we dan weer even een klein buffertje.

Hebben recentelijk een huis gekocht en in dat huis ook nog verbouwd, en daar is heel veel spaargeld in gaan zitten (we hebben 2 jaar bij zijn ouders in gewoont met een dubbel inkomen, toen hebben we lekker kunnen sparen).

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Alweer? We vallen in herhaling met al die hoeveel heb jij van die en wanneer maak jij je huis schoon en waarmee topics....

Ik duik even in mijn post-geschiedenis voor een kopie past antwoord!

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Waarom blijven de meeste mensen onder de belasting grens zitten? Als je er over heen komt moet je het dan afgeven aan de overheid of hoef je dan alleen maar belasting te betalen over de rente? Het lijkt me toch niet dat je gespaarde geld steeds minder word...

12. captain

captain Niet meer actief

misschien leuk voor sommige onder ons, staat ook info over rente en boven de belastinggrens op en hoeveel je dat kost:

Over DeRentenier.nl

sorry moderators als deze link niet mocht

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Je moet vermogensbelasting betalen.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dit is precies wat ik ook wilde typen! Dat zegt idd meer over jou dan over TS..

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik zou het niet eens weten haha. Mijn man doet de administratie en ik geef uit :) we proberen zon 400 per maand te sparen, buiten de spaarrekening voor de kinderen. Ik zit nu in de ww, dus nu is het wat minder. Kunnen gelukkig nog goed rondkomen.
    We zouden wel meer kunnen sparen, maar ik ben een vreselijke shopper, kan echt niet zonder m'n maandelikse shot aan nieuwe kleren en schoenen :) Word daar blijer van dan een enorme spaarrekening. Wel is het belangrijk om een buffer te hebben dus daar zorgen we altijd wel voor.

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben 8 verschillende bankrekeningen en alles bij elkaar zitten we erg goed;)

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Oeh lekker! Dat heb ik aan schuld haha :p

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb het bedrag weggehaald. Maar het zijn bijna 6 cijfers.

19. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ja, handig hè?
    Ik zal geen bedragen noemen maar we voldoen iig aan het Nibud-advies.
    Ben erg blij dat wij spaargeld hebben voor als er onvoorziene uitgaven zijn of in geval van werkeloosheid ofzo.

Wat een negativiteit over dit topic! Ik ben daar ook benieuwd naar hoor. Soort van om te weten of je op de goede weg zit ofzo. Daarom vind ik zo'n nibud-advies ook zo handig! Misschien zou je het niet snel aan je vrienden vragen, maar dat is juist het fijne aan relatief anoniem op een forum zitten.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Momenteel 500 euro maar we hebben net een andere auto moeten kopen omdat de Oude niet meer op de weg mocht en de badkamer moeten verbouwen ivm zware lekkage waarvoor we ook nog moesten lenen bij mij sm dat hebben we eerst terugbetaald en nu sparen we bij haar.

Deel Deze Pagina