Welk bedrag staat er op jullie spaarrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij hebben ons vakantiegeld erop staan. Vanaf nu gaan we elke maand sparen, maar hebben dat een jaar lang niet kunnen doen door allerlei tegenvallers. Maar echt hoog wordt het bedrag bij ons nooit. Nu staat er ook weer een feestje en een vakantie in de planning.

2. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Tot voor kort geen rooie cent... We konden net rondkomen.. Nu staat het vakantiegeld er op en ik zet de kinderopvangtoeslag er altijd tijdelijk op zodat ik daar niet aan kan komen

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Mooi gespaard ts... Knap!
    Wel boven het gemiddelde denk ik.

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

iets met 5 nullen....

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    €3000, we willen er eigenlijk minimaal €5000 op hebben maar dat lukt op dit moment helaas niet.

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    De Belastingdienst stelt dat je fictief 4% rente ontvangt en daar betaal je 30% belasting over. Effectief betaal je dus 1,2% over het bedrag dat je boven de grens zit.

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    op dit moment, nog behoorlijk veel !! Alleen zijn een huis aan het bouwen dus over 4 maanden ook niet zoveel meer vrees ik!! En of ik uberhoubt nog ooit op een bedrag kom wat er nu op staat vrees ik ook met 2 jonge kinderen!!!

8. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    wij hebben vermogensbelasting moeten betalen, en dit is helemaal niet zoveel hoor!! Ze kijken naar de samenstelling van het gezin en dan moet je alles wat boven dat bedrag komt vermogensbelasting betalen.
    Maar met de rente dit je krijgt hou je er altijd wel wat aan over nog dus infeite hoef je niets te betalen!!

tja en spaar geld, wij hebben gewoon ooit een gelukje gehad in de staatsloterij!! zelf hadden we dit nooit bij elkaar kunnen krijgen!!

9. Milujem

Milujem Niet meer actief

Een klein bedrag, genoeg om een kapotte wasmachine, kapotte fiets, reparaties aan een auto..

Geen schulden in ieder geval, dus daar ben ik heel blij om.

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Nu ( lees; voor korte duur :)) staat er €3000,- op. Maar dat is voor de vakantie en het bed wat we hebben gekocht. Het probleem is dat ik wel maandelijks spaar, maar dat het ook vaak meteen een bestemming krijgt. Dus echt een buffer? nee..

Off topic: Voor iedereen die geen antwoord wil geven, doe het dan niet! Je bent niet verplicht om iets te vertellen, scheelt een hoop ergernis, "geschreeuw" en valse beschuldigingen richting TS. Ik vind het niet netjes en een beetje respect en volwassen gedrag kan geen kwaad meiden ;)

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    1500 euro.. Maar moet de voorruit van m'n auto nog laten vervangen (wat waarschijnlijk rond de 400 a 500 euro zal zijn) plus de rechtszaak voor het omgangsrecht van m'n zoontje wordt binnenkort afgesloten en dat kan (als het ieder helft betalen is) nog eens goeie 1 000 euro zijn... En dan mag er niks anders gebeuren want dan ben ik failliet :(

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dat kan veel goedkoper hoor, wel afh. van het soort auto natuurlijk!
    Onze voorruit wordt morgen vervangen, kosten voor ruit, incl. plaatsing en voorrijkosten 195 euro...
    Gewoon een erkend bedrijf en je krijgt 5 jaar garantie!

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gaat niemand wat aan wat er opstaat :D

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Kan je dit niet verhalen op je verzekering of heb je alleen WA? Het is bij twijfel altijd verstandig eerst even langs de ruitreparatie te rijden. Zij weten nog wel eens een manier om het dan wel vergoed te krijgen. Betaal je vaak alleen wat eigen risico.

Wij hebben na teruggaaf van de belasting (waar we met smart op zitten te wachten) weer om en nabij de 10000 euro. Het afgelopen jaar zijn we verhuisd en hebben we veel spaargeld in het verbouwen gestoken. Wij willen altijd wel minimaal 8000 euro spaargeld hebben. Stel dat mijn partner zijn werk verliest ofzo, dan kunnen we het een poosje uitzingen samen met evt. ww.

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mag ik ook mee?? neem ik koekjes mee van mijn 10,- spaargeld :p

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik kan me voorstellen dat jij dit een heel normaal bedrag vind, maar let wel dat er hier ook mensen zijn die vaker rood staan dan in de plus. Vind het dus een klein beetje arogant overkomen om te zeggen dat je het normaal vind bijna 20duizend euro te hebben terwijl er mensen zijn die niks hebben..

Maar goed thats just my opninion ;)

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #138 wishfulthinking, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt: 29 mei 2013
    na vorig jaar een nieuwe auto te hebben gekocht en sinds 4 dagen te zijn terug gekomen van een last minute Dominicaanse republiek staat er nu nog iets van €8000 ongeveer..

Ook wij sparen €500 in de maand en als het kan alles wat aan het eind van de maand overblijft ook!!

Ik moet dan ook eerlijk zeggen..

Helaas zijn er nog geen kindertjes:( waardoor we nu nog in de gelegenheid zijn om dit te kunnen doen..

Zou onze wens ooit in vervulling mogen gaan dan zal het waarschijnlijk een heeeeeeeeeeeel ander verhaal worden!!
    En zullen de prioriteiten ook anders gesteld worden..

Ook moet er voor de behandelingen in Dusseldorf gewoon een x bedrag voor handen zijn want meestal betaal je de rekeningen vooraf en krijg je het later pas terug van de zorgverzekeraar;)

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Een bedrag met 6 nullen, helaas allemaal achter de komma met vrijwel niets ervoor :p. We hebben net ons spaargeld moeten gebruiken en het geeft me eigenlijk best wel een zenuwachtig gevoel.

Jammer dat er geen pol bijstaat, ik ben best benieuwd naar wat hier gemiddeld is (en te lui om alles incl. de typische woordenwisselingen te lezen.. ;)).

20. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

Ja die van mij ook, +1 dus!!!!!!

Deel Deze Pagina