Keuzes maken/beslissingen nemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Kunnen jullie dat goed? Knopen doorhakken? Zijn jullie resoluut en kunnen jullie makkelijk beslissingen maken?

Ik heb dat altijd al erg lastig gevonden. Overdenk alles eerst 3x.

Maar veel zaken maken we ook niet uit. (Bijv. uiteten, keuze tussen 2 restaurants, keuze tussen 2 films etc.) Ik laat eigenlijk altijd de ander kiezen..

Ik wil toch graag wat ........ worden (ik kom gewoon niet op de naam! dat je beslissingen kunt nemen, knopen kunt doorhakken, dat je ergens staat)

Ik vind dat heel lastig. Soms omdat het me gewoon niet boeit maar soms ook omdat ik teveel met de ander bezig ben (Wat wil hij/zij).

Ook voor in mijn werk moet ik dit wel gaan leren, ik moet wat standvastiger zijn en durven te vertrouwen nemen met mijn eigen keuzes (en niet achteraf blijven twijfelen)

Herkenbaar voor sommige?

Enne tips? :D

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik lees dit berichtje nu pas, maar ik herken mezelf er heel erg in. Ik heb ontzettend veel moeite met het maken van keuzes, op bepaalde gebieden althans. Simpele, dagelijks terugkerende keuzes (bijv. het avondeten haha) dat is niet moeilijk. Maar grotere dingen zoals studie/werk daar kan ik echt heel lang over twijfelen. En over de inrichting van mn huis trouwens ook ;) Ergens weet ik dan wel wat goed voor me is, maar dan wil ik toch teveel rekening houden met anderen of ik denk dat ik iets niet kan.

Wat betreft het meegaan in de keuzes van anderen, dat herken ik ook. Het maakt mij niet zoveel uit waar ik heen ga met iemand, welke film, welk restaurant. Ik laat dan dus inderdaad de keuze vaak bij de ander, maar dat kan ongeïnteresseerd overkomen. Ik geef het namelijk alleen aan als ik iets echt niet wil.

Helaas geen tips dus voor je, maar hopelijk meld zich alsnog iemand met goede tips :)

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben er heel goed in. Volgens mij is de truc gewoon om na een beslissing niet meer om te kijken en vooral niet meer gaan nadenken over of het wel een goede was. Anders word je alleen maar ongelukkig en ga je twijfelen, terwijl je de beslissing niet meer terug kunt draaien.

Deel Deze Pagina