Oké daar gaan we donderdag dan. Eerste dag 10 uur rijden en de tweede dag een uur of 4. Ik smeer altijd wel wat broodjes (geen boterhammen ), heb fruit mee, snoepjes, enz. Dit jaar wil ik het wat gevarieerder aanpakken. Wil de avond ervoor best wat langer in de keuken staan om het te maken. Wat doen jullie altijd? En hoe verpakken jullie het? We hebben een koelbox. Voorverpakte dingen die niet in de box hoeven zijn ook welkom. Ik heb naast mijn voeten sowieso een tas staan met wat spullen dus die kunnen erbij. Go
Lekkere wrapjes met plakjes kipfilet, beetje mayo en ijsbergsla. Goed strak dicht rollen zodat je niet knoeit. Uitdeel zakjes chips, sultana’s.
Broodjes met gebakken ei Knakworst in bladerdeeg Verse croissants Wraps met roomkaas en ham/philedelphia carpaccio Gehaktballetjes Worstjes/kaasjes Snoepkomkommer+ tomaat Watermeloen Bananenbrood Pringles Snoepjes Pepermunt En voor mijn man; salmiak knotsen. Dat eet hij nooit maar zonder gaat hij niet op vakantie
Ik maak altijd pistoletjes gezond (kruidenkaas, kaas, ham, tomaat, komkommer, ijsbersla, ei en dillesaus) en ei sandwich (volkorenboterhammen met kruidenkaas, kaas, ham, omelet met ei kruiden en knoflook en een beetje mosterd) Meestal neem ik losse bakjes mee om zelf te beleggen. En een gekookt eitje met zout moet ook altijd.
Gehaktballen. Boterhammen met spek en eieren. Sandwiches (witte bollen) met beleg. Komkommer. Snack tomaatjes Mini worteltjes. Druifjes. Per kind is er ook een zakje met koekjes, snoep en flesje water.
Oef, ik koop altijd kant en klare dingen, maar wel dingen die voor een ander ook nog prettig zijn qua geur. Het wordt dus geen chorizo wrap oid, want dat blijft de de hele dag in de auto hangen. Ik kan hier allemaal lekkere dingen gaan noemen, maar uiteindelijk wordt iedereen hier gewoon het meest blij van een zacht bolletje met chocopasta en een pakje melk of appelsap.
Oh en voor ons geldt een beetje hetzelfde. Ik wil gewoon koffie kunnen drinken, een hand noten kunnen wegsnaaien, portieverpakking Skyr oid kunnen nemen en gewoon een reep hele pure chocolade bij de koffie kunnen eten. Zonder die te moeten delen uiteraard, zelfs geen 1 blokje. Mama blij.
Haha ik heb hetzelfde een beetje. Voor mij is het bijna traditie om van die kleffe witte bollen met kaas te hebben en voor de vleeseters ham. En een zak schepsnoep van de Kruidvat of Jamin
Haha hier ook hoor. Er stapt niemand in de auto als die meurt naar koud ei of salami. Gewoon een zak witte en bruine bolletjes, en krentenbollen. Elke twee uur stoppen we en dan beleggen we de broodjes met chocoasta of kipfilet. Verder druiven, tomaatjes en komkommer mee, en autodrop.
Mijn moeder bakte vroeger kipfilet en dat ging aluminiumfolie in de koelbox. En gekookte eitjes voor op brood. Weinig werk, maar was een lekker hartig hapje tussendoor.
Jemig dan zijn wij lui. Een zak met krenten /rozijnenbollen. Ook de volgende dag nog lekker. Een zak broodjes. Pakje vleeswaar en een tube pasta. Pringles, snoepjes, bananen/ appel, bifi worstje. Op de eerste reisdag eten we bij de mc donalds (is voor ons eigenlijk alleen wanneer we op reis zijn) Broodjes en rest ontbijt/tussendoor en eten we savonds op. De volgende dag halen we verse broodjes en hebben we nog de krenten/rozijnenbollen.
Idd wraps. Ik doe ipv gewone mayo truffel mayonaise en rucola. Oprollen en in kleine stukjes snijden.
Wij hebben de kleffe witte bollen met kaas al jaren geleden afgeschaft. Zo’n lange reis maken we graag een feestje van Dus als wij naar zuid Frankrijk gaan hebben we altijd mee: Sushi (zonder rauwe vis gaat prima in een koeltas) Miljonairskoek (zelfgemaakt) Wraps met bv kipfilet en pesto En bak met voorgesneden rauwkost Bifi worstjes Water en wat pakjes caprisun oid En verder nog snoep en koek Dit jaar hoeven we maar 3,5 uur te rijden, maar we rijden ook tijdens de lunch, dus ik bestel straks zeker weer sushi voor onderweg En de kinderen willen graag wraps. En ook de miljonairskoek moet mee. Middelste dochter wil gaat hem dit keer maken. En daar hebben we op onze vakantie bestemming dan ook nog plezier van. Ik laat dan de bak rauwkost achterwege. Neem wel nog wat snoepjes mee en bifi worstjes zijn ook gewoon traditie, dus moeten mee. Oh ja, en zoon wil liever wat krentenbollen en eierkoeken, dus dat mag hij in zijn eigen rugtas mee nemen.
Leuk toppic! Ik maak altijd een pastasalade met 3 kleuren fusilli, spekjes, ui, sla en zongedroogde tomaatjes. Lekker fris en weer eens wat anders dan een broodje. Verder gaat er altijd mee: -Appels -bolletjes kaas -Bolletjes ham -krentenbollen -redbull (voor man) -bifiworstjes -Druiven -water -komkommer
Wij eten onderweg traditioneel bij de mac en dan gaat voor onderweg mee: makkelijke dingen waarmee niet geknoeid wordt: appels, druiven, komkommertjes, uitdeelzakjes chips, koekjes (zonder chocola) en een grote zak schepsnoep van de markt.. die mogen ze alleen als we op vakantie gaan en het uitzoeken is al feest.
Wij eten trouwens op de terug weg makkelijke dingen. Als je thuis vertrekt heb je vaak meer mogelijkheden om wat lekkers te maken. In het terug rijden ligt dat anders.