Welke mama fiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Paarsebloem, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarsebloem

5 sep 2013
    6
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even op het forum gekeken en er staan wel een aantal berichten over de moederfiets, maar niet recente berichten.
    Aangezien de fietsen allemaal verbeterd zijn, wil ik toch graag de ervaringen weten van de gene die in 2013 een van de onderstaande fietsen heeft gekocht.

Batavus Mambo de Luxe
    of
    Cortina Roots

De Mambo is iets duurder.
    Volgens de verkoper zijn de fietsen allebei stevig alleen is de Mambo de Luxe beter afgewerkt, waardoor hij duurder is.
    Ik wil graag de maxicosi achter op de fiets. Is dit ook mogelijk bij de Cortina, aangezien de bagagedrager wat smaller is.

2. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de cortina en ben er erg blij mee. Ook op de mambo gefietst maar ik vond die persoonlijk wat zwaarder trappen dan de cortina. Maxicosi achterop weet ik niet, geen ervaring mee.

3. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ik ga voor een elektrische moeder fiets, ook omdat ik vanwege mijn baan (gastouder) met een fietskar rij.

Als je uit die 2 wilt kiezen zou ik in elk geval op beide een proefrit maken, wat een ander fijn vind fietsen kan jij heel anders ervaren ;)

4. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eens met Mieks, lekker proefritten maken zodat je zelf kunt ervaren wat jij het fijnste vind :)

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb een montego en ben daar heel tevreden over! Dus geen ervaring met de twee die jij noemt, maar dit is ook een goede, stevige, degelijke fiets. Was ook niet goedkoop. Hij fietst helemaal niet zwaar.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gazelle Bloom uit 2012, bevalt goed!

7. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Ik had de Gazelle Bloom in m'n hoofd, maar na proefritje op diverse fietsen is het de Batavus Mambo geworden.

Fietshouding kan behoorlijk verschillen, dus ik zou zeggen even een proefrit maken.

8. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ja, echt proefritten maken hoor! Je lichaamsbouw/lengte maakt ook nogal wat uit (hoewel je vaak verschillende framematen kunt krijgen en het zadel natuurlijk kan verstellen)

Ik heb een Gazelle Bloom uit 2011/2012 (het was januari, weet niet of er toen al een nieuw model was, hihi) maar ik vind het bijvoorbeeld best lastig opstappen nu met dikke buik en zoontje in het voorzitje. En dan heb ik nu nog niet eens m'n lange winterjas aan, want die zit anders ook vaak nog in de weg!

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb een cortina Mamafiets, fietst fijn, heel licht. Jammer vind ik wel dat ie snel is gaan roesten (fiets staat wel altijd buiten)
    Ik heb geen ervaring met de mc op de bagage drager.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier ook de montego (liberty 7) fiets er nu 4 jaar mee, en vind het een fijne fiets.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, ik ben 30 weken zwanger en bij mij zat het voorzitje ook in de weg met de dikke buik. Kindje zit nu sinds een week in het achterzitje, jammer maar helaas. Ik vind voor zitten natuurlijk veel gezelliger. Maar dat is toch wel een beetje logisch? Het zou wel optimistisch zijn als je echt tot 40 weken kon fietsen met een voorzitje.

Ik heb trouwens ook een Gazelle Bloom, maar kan me niet voorstellen dat het bij andere moederfietsen veel beter is. Heb 'm ook niet zwanger gekocht, dus dan kan je het niet uitproberen met de dikke buik.

12. Paarsebloem

5 sep 2013
    6
    0
    0
    Ja, ik heb al wat proefritjes gemaakt. Ze fietsen alle twee fijn, maar wel anders. Kan eigenlijk niet kiezen. Vandaar dat ik om jullie ervaring vraag.

Ik ga zaterdag toch nog een proefritje maken en dan kijken welke het wordt :)

13. rums

rums Niet meer actief

Mijn schoonzus heeft de Batavus en heeft er spijt van. Zij vind de fiets erg zwaar rijden.
    Misschien een idee om de Sparta Amazone ook mee te nemen in je testritten?
    En Cortina heb ik ook op gefietst en vond ik erg fijn. Sparta nog niet geprobeerd.

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik heb de roots en ben lang bijna 180cm super fijn kwa been ruimte en fietsstoel heb n bobike stoeltje. Geen idee kwa maxicosidrager..

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38

Deel Deze Pagina