joh, geruststellend: als het al een bedwants is is het er voorlopig nog maar 1. Misschien wel binnengewaaid. Komt goed!
Maar ik ben ze sinds we hier wonen (half januari) een aantal keer tegengekomen. Steeds hetzelfde formaat en kleur trouwens, dus als het al een jonge bedwants is, ben ik in elk geval nog geen volwassene tegengekomen, geen idee of dat een goed teken is of niet haha.
Google eens op diatomeeënaarde. Dat schijnt goed te helpen bij een hoop beestjes (of tegen) en valt wellicht te proberen.
Dat ben ik aan het uitzoeken. als ik kijk naar de bedwants dan mist jouw beestje het hoofd met voelsprieten. Ook zitten de poten van een bedwants hoger aan de romp . En het lijf heeft meerdere segmenten. Jouw beestje lijkt heel plat.
Wij kwamen ook een hoop beestjes tegen nadat we in ons nieuwe huis woonde. Nu 1,5 jaar later komen we gelukkig bijna niks meer tegen, af en toe een zilvervisje. Wij hadden last van zilvervisjes, pissebedden en kwamen van de zomer een aantal kakkerlakken tegen. Ik ben heel druk geweest met poetsen, alles in plastic bakken stoppen en we hebben de garagedeuren vervangen voor een vast raam. Het had even tijd en aandacht nodig maar tis goedgekomen. De diatomeeénaarde hebben we trouwens nog niet gebruikt maar gaan we straks gebruiken in de tuin en rondom het huis zodat er niks meer naar binnen komt. Ik weet niet of je het veilig in huis kan gebruiken ivm kinderen, buiten op bijv de vensterbanken kan sowieso.
Een wants heeft altijd een soort van driehoekvorm op z'n rug lees ik online op een site van een ongediertebestrijdingsbedrijf. Dus dat is het dan iig niet. Kun je weer rustig slapen
Ik hoop ook maar dat het 'gewoon' een beestje is. Morgen ben ik nog thuis ivm quarantaine zoon, dus ik ga maar even flink aan de slag met een emmer sop en de stofzuiger
Ik neig naar een kever achtige. Tapijt kevertje kan. Maar ik kom er niet uit. Het is geen teek en geen bedwants dat weet ik wel. Is het mogelijk een scherpe duidelijker foto te maken. Deze foto’s zijn te onduidelijk.
Ik had dit topic niet moeten openen... Ik weet bijna zeker dat ik vannacht weer wakker schrik uit angst voor bedwantsen ik heb volgens mij een trauma. Ik heb geen idee wat het is, maar lijkt inderdaad niet helemaal op een wants.
Niet scherper, maar denk dat deze wel wat duidelijker is. Kan geen nieuwe foto maken want het beestje is inmiddels op rioolreis.