Het is sowieso geen bedwants. Die zien er echt heel anders uit! Dus slapen kan je weer rustig doen Als ik de afbeelding door Google haal geeft hij mij teken opties.. De bouw lijkt wel echt op een tekensoort. Maar ik zou het ook niet durven zeggen
Pfff, echt leuk, die duiventeken Inmiddels hebben we een insectenverdelger over de vloer gehad waardoor we erachter kwamen dat we heel wat duiventeken als huisdier bleken te hebben, ze vielen met bosjes uit de berghokjes die we buiten hebben (die vroeger blijkbaar als duivenhokken gebruikt zijn, verklaart een hoop dus) Maar goed, ze zijn nog steeds niet allemaal dood, maar wel hongerig, waardoor mijn vriend nu aan een abkuur bezig is omdat hij een aantal keer gebeten is en daar heel heftig op reageert en ik gisteren gebeten ben op m'n heup (heb de teek op heterdaad betrapt) en nu dus ook een gigantische bult van zo'n 15 cm lang en een paar cm breed heb. Ze zeggen dat duiventeken zelden mensen bijten, maar blijkbaar is vooral mijn vriend toch wel een lekker hapje (ik geef ze geen ongelijk) . Dusss, ik dacht ik geef jullie even een update
Daar ben je lekker mee dan, Hopelijk zijn jullie snel van de tekenplaag af! Komt die verdelger nog een keer kom ze helemaal uit te roeien of is dat met één behandeling voldoend
Een behandeling moet goed zijn voor 9 weken werking, tegen die tijd hoop ik toch dat ze allemaal dood zijn. De teken die we nu steeds vinden zijn tot nu toe allemaal dood, behalve dan degene die gistermorgen mijn heup wilde verorberen, maar die beestjes zijn vooral in de nacht actief en dan slaan ze toe...
Nou maar goed dat je er achter bent dan! Kunnen ze, afgezien de heftige reactie, nog ziektes overbrengen of is dat bij die soort niet van toepassing? Wel blij voor je dat t geen bedwantsen zijn, die zij zo rot te bestrijden.
De ene website zegt dat ze wel Lyme kunnen overbrengen, de andere website zegt van niet. Er lijkt weinig bekend over beten bij mensen, wel is bekend dat mensenbloed te dik is en ze hier niet op kunnen leven. Mijn vriend moet de beten in elk geval goed in de gaten houden en bij koorts de huisarts weer bellen. 1 plek is sinds hij met de antibiotica is begonnen al een heel stuk geslonken, maar hij is nu ook in zijn teen gebeten en ook daar heeft hij een heftige reactie op, hopelijk wordt deze ook snel minder door de kuur.
Jakkes wat ranzig zeg. Het is wel te hopen dat ze hierna niet meer terugkomen. Is het idee om die hokjes weg te halen, ritueel verbranden ofzo? Ik krijg hier zo de kriebels van en al helemaal als ze in de nacht op oorlogspad gaan.
Kom je eerst in een paar jaar tijd een stuk of 8 van die krengen tegen. En nu de verdelger is geweest zijn jullie al verschillende keren gebeten. Alsof die beesten daar juist door zijn geactiveerd. Hoop dat jullie er snel van af komen.
Ik heb nu echt jeuk overal, ik heb altijd geleerd dat kakkerlakken in Nederland bijna niet voorkomen in huizen.. Dat je niet uit je huis gevlucht bent xD
Mijn man reist veel voor zijn werk, nadat we de eerste half dood zagen liggen dachten we dat mijn man hem mee had genomen vanuit een hotel. Hij was recent naar China, Italië en Oostenrijk geweest. Later zagen we er weer eentje. Het gekke was dat de telkens boven half dood lagen. Gebeld met ongediertebestrijding en die gaven idd ook aan dat het waarschijnlijk geen Duitste kakkerlak was want die komen hier bijna niet voor. Na, dus toch uit het buitenland mee genomen dus.. tot we dus ze in de coniferen zagen zitten toen we deze eruit aan het halen waren.. brrr echt zo goor! De volledige tuin is leeg en nooit meer eentje gezien! Van de zomer gaan we wel die diatommeenaarde gebruiken zodat ze ook echt niet meer binnen komen.
8 stuks sinds we hier wonen, dat is sinds januari dit jaar. Maar dan nog lijkt er meer ellende te zijn sinds de verdelger is geweest. Mijn vriend denkt dat de reacties op de beten zo heftig zijn omdat de beestjes wellicht ook iets van het gif in zich hebben waar de verdelgers mee gespoten hebben. Hij zit as we speak bij de dermatoloog aangezien zijn hele scheenbeen rood werd na de beet in zijn teen.
Ooo heftig zeg! Kon de dermatoloog nog wat betekenen voor m? En is ie al over op een ander soort AB? Zou dat wel snel regelen iig. Hopelijk hebben jullie gauw geen last meer van die creeps!