Hij had een redelijk lichte antibiotica soort en de plek op zijn been trok ook weer best snel weg. Volgens de dermatoloog was het niet iets om ongerust over te zijn en was het waarschijnlijk een reactie op een bacterie die zo'n teek wellicht met zich mee draagt. Gistermorgen is mijn vriend wederom gebeten, dit maal weer in zijn voet. Alleen heeft hij nu geen rode plek, maar is zijn voet gewoon 3 keer zo dik Hij heeft eens een app gestuurd naar de verdelger die hier is geweest en die reageert nogal onprofessioneel. Volgens hem moet het gif tot 9 weken lang werken en was het advies om naden en kieren dicht te kitten. Maar op de opmerking dat we inmiddels meer teken tegenkomen dan voor hij is geweest en mijn vriend steeds gebeten wordt, is zijn antwoord dat we maar tijdelijk op een andere kamer moeten slapen Ik denk dat we zo ondertussen inderdaad maar beter op de bank kunnen gaan slapen en een andere bestrijdingsdienst moeten inschakelen.
Ik zou inderdaad een andere ongediertebestrijding inschakelen. En ook de recencies goed nakijken. Lijkt wel of je vriend een flinke allergische reactie heeft op die beesten. Zijn het er nog steeds zoveel?
@Peetje83 hebben jullie al contact gehad met een andere bestrijdingsdienst? Hoe gaat het nu met jouw vriend? Is het inderdaad een optie zoals @Anouk2005 al zei om die hokjes weg te halen en te verbranden? Sterkte met de verdelging van jullie ongewenste gasten
Ow dat laatste klinkt niet bepaald goed nee Wat een onprofessionele reactie zeg! Zelfde vragen als @cosdy hier.
Ai wat vreselijk allemaal, daar word je toch helemaal dol van! Sterkte, hopelijk is het snel opgelost
Inmiddels is mijn vriend de hele slaapkamer na aan het gaan om elk kiertje en gaatje wat hij vindt dicht te kitten. En voorlopig slapen we op de slaapbank bij m'n jongste zoon op de slaapkamer. Wat de verdelger namelijk bedoelde was dat die beestjes dus ook gewoon in de naden van het bed kunnen zitten. (vriend had hem nog gebeld vanmorgen voor wat meer duidelijkheid) Die hokjes verbranden zal niet veel uitmaken. Daar is met grof geschut gespoten en wat daar zat kan dat echt niet overleefd hebben, heb daar dan ook echt een hele hoop dode teken opgeruimd. Onze bovenverdieping is ook behandeld, maar met veel lichter spul, aangezien we daar slapen. Zeer waarschijnlijk zitten de teken die nog leven tussen het dak en pleisterwerk (slaapkamers hebben schuin dak). Gelukkig zijn we ze niet tegengekomen op de slaapkamers van de kinderen. Slaapkamer laten we dus nogmaals behandelen alleen zal dat nu nog wat uitgebreider gebeuren. Mijn vriend heeft vandaag nog een antibioticazalf kunnen halen, ook voor het geval hij nog eens gebeten wordt. Hoop dat we snel van de ellende af zijn. We hebben dit huis in januari gekocht en het is echt ons droomhuis, maar die teken maken er vooral een nachtmerrie van
Ik weet niet welke bestrijder dit gezegd heeft... maar het is de meestvoorkomende kakkerlak! Ik heb massa's gezien in Nederland... vreselijke beesten! Zo goor... Al moet ik zeggen dat TO de hoofdprijs heeft <3 sterkte
Kun je dit trouwens niet verhalen op de vorige bewoners? Dit lijkt mij wel een serieus verborgen gebrek! Brrr... krijg er jeuk van! Zeker een ander bestrijdingsbedrijf laten komen zou ik zeggen
Januari gekocht, dus binnen t half jaar al de bestrijsingsdienst, dan acht ik t zeker mogelijk om t aan te kaarten. Die beesten hebben er sowieso al gezeten. Vraag me af of eventuele buren niet ook gek worden van ze... Huizen met duivenkooitjes sla ik in elk geval over na t lezen van dit draadje. Ik zat me nog te bedenken. Bij muggen (die hele kleine klere krengen die je niet hoort maar ontzetten jeuken, naam even kwijt) hielp geloof ik vitamine B12, je bloed was aantrekkelijk als je daar te weinig van had. Ik was ook de enige die als lunch gezien werd. Is er niet iets wat zij super goor vinden? Knoflook oid? Of ff met deet smeren oid? (ook geen fijn spul, maar die reacties zijn er ook niet mis om). Allicht dat een duivenmelkersvereniging daar tips voor hebben, volgens mij konden ze die dieren een bepaald voer geven waardoor ze minder aantrekkelijk waren. Zou lullig zijn als t gewoon een magnesiumtabletje oid was dat je t niet wist.
@Peetje83 ik heb net even bij de duivenhoek gekeken. Ik zou er werk van gaan maken het als een verborgen gebrek aan te merken. (onderstaande tekst komt daar vandaan (zoeken met google op een van de zinnen en je komt er ook bij)) "Wij hebben deze altijd thuis op de duivenhokken gehad en nooit kunnen uitroeien door de hokken te ontsmetten met gif of brander. Ik denk dat je resultaat kunt behalen door elke duif te druppelen met ongediertedruppels die tegenwoordig verkrijgbaar zijn. Ze leven inderdaad door bloed te drinken van de duiven (s’nachts) dus door te druppelen ontneem je hun de voedselbron. Het zal wel een kwestie worden van de lange adem daar deze diertjes in staat zijn om zeker een jaar zonder voedsel te kunnen overleven. Bij ons zaten er in het begin honderden terwijl je er overdag geen enkele zag, brengen ook ziektes over dus ik zou zeggen alle hens aan dek." Allicht dat ze die hokken niet met dat spul konden doen ivm de duiven, maar dat geldt dus ook voor jullie slaapkamers...Vraag het anders eens aan de dierenarts, die moet daar ook meer van weten. Maar als t klopt heb je vrees ik hier nog lang ellende van. Vandaar niet te lang wachten om als verborgen gebrek aan te merken, daar staat maar een x tijdspanne voor namelijk.